Stel je persoonlijke vraag #59

De tijd boeit me ook nul, het boeit mij dat ik er nu niet over nadenk of ik het nou wel of niet op heb want ik ga gewoon naar buiten hoe ik op dat moment ben.

8 likes

Als in vrienden, familie oid? Want ik denk niet dat je altijd een goed beeld krijgt van hoe mensen op de werkvloer zijn of als collega zijn, vaak is dat echt wel anders.

Voor mij is niet zelfvertrouwen/uitstraling of werkinhoudelijke zaken het belangrijkst, maar meer wat voor energie iemand met zich mee brengt en bepaalde specifieke soft skills. Klinkt een beetje vaag, maar ik bedoel eigenlijk dat ik zoek naar mensen die goed kunnen brainstormen, intelligent zijn, niet een te groot ego hebben en het leuk vinden om trial en error te doen. Dat kunnen heel veel mensen niet goed in teamverband. Dat hoeft ook niet in elk beroep, maar wel in de mijne. Zo kan ik me voorstellen dat elk beroep weer z’n eigen dingen heeft.

9 likes

Is de kwaliteit van de les dan minder goed in korte broek?

1 like

Iets mouwloos dragen op je (casual, niet formele) kantoorbaan.

  • Kan
  • Kan niet

0 stemmers

Maakt het verschil of je okselhaar hebt? Ga even uit van zoiets of meer haar, niet alleen een paar dagen niet geschoren en wat stoppels
17823317730735492571928999648830

  • Iets mouwloos vind ik sowieso ongepast
  • Kan gewoon, okselhaar of niet
  • Mouwloos kan, maar niet met zichtbaar okselhaar

0 stemmers

2 likes

Ik ben zo blij dat ik op een kantoor werk waar je gewoon aan mag wat je wilt. Mijn baas komt ook gewoon in korte broek en op zijn birkenstocks, niemand die daar wat van vindt

5 likes

het gaat/ging mij zelf helemaal niet om tijd maar het feit dat ik me lelijk/ongemakkelijk/minder waard als mens vond als ik niet minstens foundation op deed omdat ik anders niet toonbaar en ‘mooi’ genoeg was

maar als je 5 minuten doet over je klaarmaken met foundation doe je dan alleen foundation op? geen primer of blush of bronzer of setting iets?

6 likes

Ja ik ben echt verbaasd over hoeveel mensen echt slechte motivatiebrieven schrijven. Ik vind dat een motivatiebrief ongeveer moet gaan over wie jij bent, waarom de functie en de organisatie je aanspreekt en je solliciteert en waarom je denkt dat je een goede match bent (ervaring, skills etc). Hoeft allemaal echt niet zo lang maar er zijn zoveel mensen die bijv. alleen over zichzelf schrijven en/of op helemaal niks uit de vacature terugkomen en dan denk ik oké maar wat spreekt je dan aan en waarom solliciteer je? Heb dan vaak het idee dat ze een hele generieke brief schrijven die ze copy paste naar meerdere werkgevers sturen. Daarnaast ook echt veel slordige brieven met spelfouten, gekke opmaak, verkeerde geslacht of zelfs verkeerde naam als aanhef etc.

Maar met een goede motivatiebrief spring je er bij mij uit en ik kijk natuurlijk ook wel of opleiding en ervaring een beetje aansluiten bij wat we zoeken. Maar heb ook wel eens iemand uitgenodigd die eigenlijk helemaal niet zo’n passende achtergrond had maar wel een hele goede motivatiebrief had geschreven, waardoor ik snapte waarom ze solliciteerde.

Uiteindelijk vind ik in het gesprek iemands voorkomen belangrijk dus inderdaad zelfvertrouwen, klik, open houding, prettige gesprekspartner etc.

4 likes

ik kreeg laatst een motivatiebrief van 3 hele zinnen :joy::joy::joy: man had ook gewoon net z’n universitaire master afgerond

kwam wel uit corporale studentenwereld dus denk dat ie misschien tot nu toe overal met connecties wegkwam en nooit heeft leren solliciteren? geen idee, dat is m’n theorie

6 likes

Of een verplicht nummertje? Soms sturen mensen dit soort gegarandeerd onsuccesvolle brieven als ze ivm sollicitatieplicht op meer dingen moeten reageren dan waar ze interesse in hebben.

mja deze was echt vers van de studie, die had vast nog geen sollicitatieplicht

4 likes

Foundation, concealer, blush, bronzer, poeder, wenkbrauwpotlood, lipbalsem en een mini beetje mascara. (Vaak ook wel zo’n oogschaduwstick) Ga voor een minimale look en doe dit al jaren dus ben daarom denk ik zo snel haha. Tel hierbij niet mee dat ik daarvoor mijn spf moet laten inwerken, want dan ben ik gewoon andere dingen aan het doen die je in de ochtend doet.

oh wowie ik ben ook met de jaren wat sneller geworden maar i could never binnen 5 minuten al dit!!

2 likes

Nu niks want mijn huid is (vind ik zelf dan) op z’n mooist in de zomer. Maar in de winter ben ik echt een soort lijkengeel en dan vind ik een getinte dagcrùme of een drupje foundation gemengd met dagcrùme de boel wel wat opfleuren. Maar hoeft idd niet altijd, want ben lui en slecht in make-up. Vind dat wel jammer ergens, want kan een mooie full face wel waarderen. Soms twijfel ik wel om ergens op les te gaan, maar heel vaak vind ik mensen bij de counters ook niet heel goed.

4 likes

Ja, dat is een mogelijkheid. Als iets zodanig afleid, zoals evt een korte broek, dan heeft dat zeker effect op de kwaliteit van een les. Niet per se van de leraar, om even duidelijk te zijn. Maar ja, Ă­k ben geen voorstander. Iedereen moet het zelf lekker weten.

Douch jij met dit warme weer met warm of koud water?

  • Warm
  • Koud
  • Warm, maar kouder dan normaal

0 stemmers

Bij ons in de wijk zitten de komende vier dagen een heleboel huishoudens zonder warm water. Mijn buurvrouw vond het niet erg, want ‘wie heeft er nu warm water nodig met dit weer?’

Maar ik douch dus zelfs met dit warme weer nog met warm water en vind het vreselijk om met koud water te douchen.

Nu hebben we maar zo’n draagbare camping douche gekocht. Zal zeker nog wel eens van pas komen.

1 like

Ik zou het liefst lauw douchen nu, maar er is iets met mijn cv-ketel(?) waardoor de douche als je hem kouder dan warm zet, gelijk helemaal koud wordt en dat krijgen ze niet opgelost.
Dus dan toch maar warm want ijskoud is me té koud.

2 likes

Is er dan niet iets mis met de thermostaat in je douchekraan? Als wij die van ons warmer zetten dan 40 graden (dat je dat knopje in moet drukken zeg maar) werd die echt meteen bloedheet en bleek aan de thermostaat in de kraan te liggen. Of heb je het in al je kranen?

2 likes

Ja herkenbaar. Mn huid was best onrustig maar na deze warme dagen zijn bijna al m’n oneffenheden verdwenen, echt fijn!

2 likes

Niet koud koud want dat gaat niet, maar ook zeker niet warm

2 likes

Ik heb een mengkraan! En die is ook al vervangen.
Ik heb getest met andere kranen en lijkt daar (soms?) ook te gebeuren. Daarom denk ik cv ketel
 maar die is ook al een paar keer nagekeken