Stel je persoonlijke vraag #59

Heeft jouw stad een wijk die een perfecte naam heeft?

Utrecht heeft bijvoorbeeld de yuppenwijk Witte Vrouwen en daar wonen ook (bijna) alleen maar witte vrouwen (en mannen helaas). Vind ik altijd een mooi toeval.

  • Ja!!
  • Nee :-1:t3:

0 stemmers

Ik ben vrij en kan door de hitte toch slecht slapen, kan ik net zo goed kijken haha

4 likes

ahaaaa oja dat scheelt wel dan

1 like

Ik moet/ga morgen vroeg de deur uit, anders had ik het wel overwogen

1 like

Heb jij witte doeken voor het raam?:

  • Ja
  • Nee, alleen de gordijnen en ramen dicht
  • Nee, alleen ramen dicht
  • Nee, alles staat hier wagenwijd open
  • Het is niet heet

0 stemmers

Witte doeken voor het raam, helpt tegen de warmte. Alleen krijg je wel een opgesloten gevoel van

1 like

En rolluiken dicht.

5 likes

Geen witte doeken, maar wel zonnewering beneden voor en achter. Boven gordijnen binnen en alles dicht.

2 likes

Ik had toen ik niet net kwam wonen van die donkere vouw gordijnen van de ikea dat was vreselijk om dicht te hebben hartstikke donker en alsnog bloedheet. Toen heb ik lakens op houten latten gemaakt en die hang ik voor de ramen. Werkt heel goed en ja het voelt nog steeds opgesloten maar minder erg dan met donkere doeken.

2 likes

Plus rolluiken en schaduwdoeken. Dus lekkere bunker hier. Zon komt op aan ene kant en gaat onder aan de andere dus hele dag zon op enorme ramen, dat moet je wel afdekken.

2 likes

ik heb keffiyehs voor mijn ramen gehangen omdat ik niks anders had en een zonnewering geïmproviseerd door dekbedovertrek en hoeslakens aan elkaar te knopen en aan mijn balkon te hangen :skull:

10 likes

Deels. Alleen wit doek op de lichtstraat van de aanbouw gelegd. Heb het idee dat het iets helpt qua temperatuur en wat meer schaduw binnen.

1 like

Heb jij een vakantie die je ooit hebt gemaakt waar je nog zeer regelmatig aan terugdenkt (dagelijks, of tenminste wekelijks?), vaak foto’s van bekijkt, je een beetje heimwee hebt, het graag nog een keer wil doen, jezelf verbeeldt dat je er nog bent etc.

  • Nee niet dat ik er nog zoveel mee bezig ben als je hier beschrijft, maar wel hele bijzondere vakanties gehad hoor
  • Nee uberhaupt geen vakanties gehad waarvan ik dat gevoel zou moeten hebben
  • Ja meerdere vakanties waar ik echt mega frequent aan denk
  • Ja 1 vakantie waar ik vaak aan denk

0 stemmers

Ik heb wel een paar mooie reizen gemaakt maar nikssss komt in de buurt bij het gevoel dat Tanzania me heeft gegeven en ik denk nu een jaar later oprecht nog bijna dagelijks aan hoe mooi het was daar

Je mag ook delen welke bestemmingen je hart zo hebben veroverd!! Wel benieuwd naar

1 like

*Het is niet heet in mijn huis.

2 likes

Kauai natuurlijk! (Ben je al geweest @Echo ?) en ik heb wel een paar lijpe avonturen meegemaakt waar ik regelmatig aan terug denk. Oh en ik doe altijd kookworkshops zo lokaal mogelijk en inmiddels is dat zo’n repertoire dat ik daar heel vaak met koken mee bezig ben.

4 likes

Ik denk nog vaak aan Boedapest! Het Heldenplein, van Pest naar Boeda oversteken, zoveel mooie gebouwen. Het gemak van de metro. Zou nog een keer terug willen en dan een fiets huren.

1 like

Onze reis naar mexico denk ik echt wekelijks aan terug.

En ik ben ooit alleen voor werk naar dakhla in marokko gegaan en dat was echt de meest bijzondere ervaring die ik ooit heb gehad.

1 like

Ja mijn reis vorig jaar natuurlijk en dan vooral NZ en China en mijn vakantie naar Schotland. Denk daar ook zoveel aan, terwijl het miss al 3 of 4 jaar geleden is.

1 like

Welke stomme dingen heb je al gedaan in de hitte?

  • Iets zwaars sjouwen
  • Buiten of zonder airco sporten
  • Ramen lappen
  • Stofzuigen
  • Haar föhnen of stijlen met hitte
  • Iets bakken in de oven
  • Iets anders stoms namelijk
  • Niks ik ben slim

0 stemmers

Haren föhnen moest wel want het moest echt gewassen worden en van die natte lappen in mijn nek die dan gaan zweten vind ik ook vreselijk. :sob:

Iets zwaars sjouwen = met mijn kat naar de dierenarts en mijn auto stond 2 straten verder geparkeerd :sob:

En stofzuigen, de oven gebruiken en haar stylen zijn dingen die gewoon moeten gebeuren

1 like