Wij hebben het niet aan staan, maar het zou me eigenlijk niks uitmaken als het wel aan zou staan. Heb niks te verbergen voor hem, ben toch alleen maar thuis of boodschappen doen. ![]()
Ik vind locatie checken echt super handig en ik verbaas me dat niet meer mensen dat doen. Ik heb ook de locatie van andere mensen niet alleen mijn vriend. Ik kijk er echt niet dagelijks naar maar soms wel handig om te zien of ik al aan het eten kan beginnen ofzo.
En hij rijdt af en toe motor en dan maak ik me altijd zorgen dus dan check ik of hij nog beweegt ![]()
Ik ben lid van het Humanistisch Verbond en ben voornemens af en toe naar hun meetings te gaan!
Ik moet ongeveer 2 uur met het ov reizen naar Schiphol dus probeer altijd 2,5 a 3 uur van te voren er zijn. Maar het liefst boek ik altijd zoân hotel in de buurt!
Kan me voorstellen dat je het handig vindt hoor en you do you, maar ben je echt verbaasd? Ik bedoel, je hebt toch ook gewone communicatie?
Mijn vriend belt gewoon even als hij in een file terecht komt. Of als ik met een vriendin heb afgesproken en ze appt even van joh, ben onderweg, kan wat later zijn dan is rustig even chillen en wachten tot ze er komt toch ook prima? Jezelf even kunnen vermaken zonder exact te weten of het 5 minuten duurt of een kwartier voor ze voor je neus staat is toch niet gek?
Ben niet anti locatie delen, maar denk wel dat het bij veel mensen echt onnodig faciliteert in controle of angsten, ook als het niet mega kwaad lijkt te kunnen (voel je vooral niet aangesproken trouwens als dit niet bij jouw specifieke geval is, meer gewoon in het algemeen bezien).
Nou dit idd, meestal bellen wij gewoon even hoe laat we thuis zijn?
Hebben jullie allemaal oneindig battery life? Ik heb locatie altijd uit omdat het batterij slurpt. Met locatie en bluetooth standaard aan gaat mijn batterij zoveel sneller leeg
Ja, privacy? Heb echt geen enkele behoefte om 24/7 te kunnen zien waar mijn partner is.
Dat zou ook echt niet goed zijn voor mijn relatie denk ik. Mijn vrouw werkt in de stad en heeft vaak afspraken bij lekkere koffietentjes. Dan word ik echt hondsjaloers. Ik wil niet alles weten haha.
Ja ik ben ook helemaal verbaasd dat dit een ding is. Ik heb niets te verbergen, maar het principe staat me tegen.
Maar ik vind het ook vervelend om een bankrekening te delen en dat we continu van elkaar weten waar de ander geld aan uitgeeft.
Ik voel me niet aangesproken hoor! Ik snap wel dat het je tegenstaat als je denkt dat mensen het gebruiken als vorm van controle ofzo en dat lijkt mij ook ongezond.
Ik heb dat zelf helemaal niet dus daarom verbaas ik me er over dat sommige er zĂł tegen zijn! Ik vind het puur praktisch. Het is gewoon sneller en handiger en je kan ook niet altijd bellen. En sowieso als ik mijn vriend bel dan gaat hij eerst minimaal 20 min over zijn dag vertellen terwijl ik gewoon wil weten of ik nog even snel de gang kan dweilen voordat hij thuiskomt đ«Ł
Maar ik gebruik het soms ook weken niet dus het is geen heuvel om op te sterven ofzo.
Ja het was meer de verbazing als mensen dit zelf niet zouden willen of de opmerking als je relatie echt goed zit haha. Denk dat veel mensen echt ongemerkt het zo voor zichzelf goed praten.
Als je het wel doet is het niet per definitie slecht, net als dat als je het niet wil je ook niet gelijk wat te verbergen hebt.
Net als wel of niet een gezamenlijke rekening hebben, of andere dingen die je wel of niet in een relatie hebt. Het gebrek aan inlevingsvermogen vind ik dan vaak zo apart.
Haha ja dit, ik denk dat het voor de meeste mensen die het wel gebruiken geen ding van levensbelang is. Want als het dat zou zijn, zou het misschien weer niet gezond zijn. Meer zo van: ah handig als je het hebt want dan kan ik ff beter inschatten wanneer diegene thuis is ipv âik heb dit echt nodig want anders kan ik niet functionerenâ
Ik gebruik het zelf niet maar lijkt me eigenlijk wel handig omdat mijn man vaak onregelmatig werkt en dan ook niet altijd de telefoon kan opnemen. Dingen als privacy of controle komen nieteens in me op (1. ik weet sowieso wel waar mân partner is in 90% van de tijd en 2. Ik heb geen behoefte om hem te controleren)
Wij hebben het wel aan staan, maar mijn man is qua time management altijd een stuk optimistischer dan de realiteit. En zijn âik kom er nu aanâ kan betekenen dat hij al in de auto zit, of nog van zijn bureau naar de auto moet lopen en door drie mensen aangesproken wordt om nog even iets te bespreken. Ik gebruik het zeker niet elke dag maar vind het op sommige dagen wel handig om in te schatten of hij bijvoorbeeld op tijd thuis is voor het eten. Het scheelt een hoop irritatie van mijn kant want hij zit vaak non stop met klanten te bellen en vergeet de tijd dus dan kom je er ook niet echt tussen.
Ik heb wel dingen te verbergen hoor. Bijvoorbeeld als ik nog even stiekem een uurtje eerder vertrek van mijn werk en lekker ergens koffie of een biertje ga zitten drinken in de zon waar niemand me stoort, of spontaan ff ergens naartoe fiets om een rondje te maken, of bedenk dat ik mijn vriend verras door op zijn werk (café!! Haha niet een kantoor ofzo) langs te komen. Ik moet al vaak genoeg beschikbaar of bereikbaar zijn, love mijn spionnenuurtjes wanneer even niemand weet waar ik ben. Heb gewoon geen zin om dat live te delen, komt achteraf wel.
Ja wij doen dit allebei en dat is juist zo fijn. Ook leuk om daarna wel iets te vertellen te hebben of elkaar onverwachts te zien. Als het handig/nodig is om van elkaar te weten waar we zijn dan stemmen we af, maar los van die momenten weet ik het veel liever niet.
Ik heb het sowieso het zwaarst van iedereen want niet alleen kun je in de app van onze auto zien waar de auto rijdt (ik kan dus nooit zeggen dat ik nog onderweg ben terwijl ik eigenlijk al op de parkeerplaats zit te wachten tot ik het bedtijdritueel van ons kind zeker weten heb gemist), maar ook kwam ik er onlangs achter dat er een camera in de auto zit, gericht op de binnenkant van de auto, waarop je live kunt meekijken en nu kan ik dus nooit meer heimelijk chocola eten in de auto
![]()
Wat de hel? Wie kan die camerabeelden bekijken dan?
Die worden gelivestreamd boven de A2
Maar wel je locatie delen hoeft toch niet te betekenen sat je de ander 24/7 in de gaten houdt
ik doe het niet maar ik stel me dan voor dat ik dat misschien 1x in de zoveel tijd gebruik voor de handigheid maar niet elke dag mân partner ga tracken wat ie allemaal aan het doen is haha. Dus die verrassing en elkaar iets te vertellen hebben is er dan ook nog steeds toch?