Stel je persoonlijke vraag #59

Maar jullie kennen dit niet? Hoe zou je dit dan wel noemen?

2 likes

Koffiebroodje denk ik? Maar dat is (voor mij) alleen die gedraaide met rozijnen. De rest ken ik niet, maar eerder broodje dan koek denk ik?

4 likes

De triple choc van de Appie is heel lekker dus die kocht ik weleens

9 likes

Deze ja, altijd als ik met de trein ga.

4 likes

Neen, ik heb je naam doorgegeven aan de douane en je mag het land niet in.
Zo zot dat jij nog geen koffiekoeken hebt gehad, je mist wat. Vraag maar aan @Bunnyslippers die er om de zoveel tijd eens in Antwerpen eet.

12 likes

Maar dat is een heel ander koekje?

3 likes

God

De hemel

5 likes

Ik kijk wel boulderenwedstrijden terug omdat ik het leuk vind, maar ben niet zo invested dat het me uitmaakt wie er wint of dat ik het op tijd weer. Gaat me dan meer om de boulders dan om het wedstrijdelement.

1 like

ik zou dit ook geen koffiekoeken noemen maar ik weet eigenlijk ook niet wat wel? gebak is het ook niet maar zoete broodjes niet allemaal wtf error

3 likes

Voor mij niet, allemaal droge zooi

6 likes

Ja vaak ook gewoon losse namen, zoals koffiebroodje is die zoete met rozijnen en soort custard. Paine suisse de langwerpige versie met rozijnen/ chocola etc. Spandauer.

Viennoiserie eigenlijk, al gebruik ik dat woord nooit in spreektaal. In het Engels zeg ik wel Danish (pastry).

4 likes

ja er is niet echt een algemene verzamelnaam die we in nl gebruiken denk ik? bij koffiekoek zou ik eerder denken aan een soort luxer en duurder koekje zoals een gevulde koek van een bakker oid

dit verklaart wel waarom er 1000 jaar geleden een klant boos werd toen ik bij de hema werkte en iemand die bij de gebaksafdeling om koeken vroeg naar de voorverpakte koekjes verwees haha

4 likes

Probeer dat woord maar eens goed uit te spreken als Nederlander :joy: maar tegen m’n man noem ik het wel zo haha

2 likes

Het enige wat ik nu nog terug zou kijken is Real-Ajax 2019 🫶🫶

6 likes

Koekela

Edit: ik hou dus echt van koeken, maar een koek moet iets zoutigs hebben en dat vind ik bij superveel (ook de gehypte) koeken missen.

3 likes

Echt een gemis! Ik weet ook nooit goed hoe je pastries moet vertalen naar het Nederlands (dat is wat ik die koffiekoeken zou noemen)

3 likes

Ik denk dat veel Nederlanders dat dan gebak noemen?

3 likes

Koffiebroodjes zou ik het noemen denk ik. Misschien Deense koffiebroodjes. Maar ik denk niet dat ik in spreektaal Deense ervoor zou zeggen.

1 like

Maar het is toch gewoon Vlaams om het koffiekoek te noemen? Dus niet gek dat Nederlanders het anders noemen

5 likes

Volgens mij gaat het erom dat wij in NL niet echt een goed woord hebben voor wat ze in BE koffiekoeken noemen. Het is evident dat er in het Vlaams andere woorden gebruikt worden, maar hier hebben we geen duidelijk woord voor in NL.
Komt denk ik ook door onze calvinistische inslag en dat we daardoor geen goede eetcultuur hebben :grin:

5 likes