Stel je persoonlijke vraag #59

Ik vind honden zooooo leuk, maar merk gewoon écht angst bij pitbull/american bully achtige honden. Gewoon echt een gevoel in mijn buik en super erg op mijn hoede zijn, ze zoveel mogelijk ontwijken etc. Terwijl ik echt hondengek ben. Vind ik stom van mezelf, maar ben me gewoon zo bewust van de gevolgen als zo’n beest out of control raakt.

6 likes

Ja ik heb dat ook, hetzelfde met herders/dobeman/rottweilers. Had dat vroeger niet maar ben er angstig voor geworden en steek altijd over.

2 likes

Dobermann 🥹♥️

4 likes

Ik vind een ‘natuurlijke’ dobermann er een stuk minder eng/agressief uitzien dan een dobermann met geknipte oren en staart:

11 likes

Ja dat is waar! Ik vind die met geknipte oren en staart er wel toffer uit zien maar gelukkig is het in Nederland inmiddels verboden om je hond zo te laten verminken. Die met oren hoe het hoort ziet er zeker een stuk minder eng uit.

5 likes

Zie jij deze pose met zo’n gekkig gehouden mondje en dan zo vanuit deze hoek ook constant op insta/whatever?

  • Jaaaa!!!
  • Nee

0 stemmers

1 like

Maakt voor het antwoord niet uit, haha

3 likes

Vorig jaar begon ik voor de grap maar toen bleek ik goed te kunnen voorspellen en nu heb ik een switch 2 bij elkaar gegokt :sweat_smile: ben begonnen met een gratis bet en heb er nooit zelf geld bij hoeven zetten, zou ook nooit meer dan vijf euro inzetten want dat durf ik niet haha

15 likes

Herkenbaar. Er lopen een paar bull-achtigen bij mij in de buurt die echt heel lief en kwispelend ogen, maar toch … ik denk dan toch dat ze onberekenbaar zijn en zo kunnen omslaan.

Een paar jaar geleden heb ik een aantal video’s gezien van een Amerikaanse meid van wie de hele bovenlip was weggebeten bij een aanval door een pitbull van een vriend of familielid van haar (geloof ik). Lieve meid, ging er heel positief mee om, echt wonderbaarlijk, maar zo heftig zo’n verminking aan haar gezicht.

4 likes

Ik ben vroeger een keer aangevallen door een hond, moest daarvoor behandeld worden in het ziekenhuis. Heb hierdoor wel een angst ontwikkeld voor honden, maar vooral dat soort honden.
Nu hier in de wijk ook een jongen van 6 gegrepen door een pitbull en moest geopereerd worden aan zijn arm. Dat is echt mijn angst voor mijn buiten spelende kinderen. Zelf doe ik altijd heel koel naar mijn kinderen toe, rustig langs lopen dan doen ze ook niks.

3 likes

“Recreëren”, als ik gewoon even ergens ga zitten buiten ofzo. :laughing:

4 likes

Als ik niet weet wat ik ga doen (schilderen, tekenen, aquarel, iets in de creatieve hoek), dan zeg ik altijd: ik ga ff creatieveren. Vind knutselen namelijk echt een te kinderachtig woord hahah, en dekt voor mij ook niet de lading, dan denk ik aan knippen en plakken en versieren en dat doe ik dan weer niet

4 likes

Slorken, voor je neus ophalen. Zeg dat regelmatig tegen mijn dochter; “niet slorken! Ik word gek van dat gore geslork”.

Ze is nu verkouden we horen haar steeds ademen als ze slaapt. Ons slorkie, zeggen we dan.

6 likes

Een aantal voetballers in het NL elftal dat onder leiding van Cody Gakpo soms samen bidt en / of een zoomcall heeft met een pastoor.

  • Fantastisch, zou elke speler moeten doen
  • Als hen dat helpt, helemaal goed
  • Nou heeft nog niet geholpen he? Misschien harder bidden stelletje sukkels!
  • Pfftssss alsof god jullie zou laten winnen! Richt je energie op het voetbal.

0 stemmers

5 likes

:joy: :joy: :joy: :joy: Ik zie jullie wel. iedereen die optie 3 stemt, maar het dan toch snel in optie 2 verandert.

Er staat een artikel op NU.nl over dit onderwerp. Ik las dat vanochtend vroeg en toen stonden er bijna alleen maar negatieve reacties onder. Echt peak Nederlandse cultuur dit. :joy: Maar volgens mij is er inmiddels gemodereerd dus niet alle negatieve staan meer bovenaan.

4 likes

Waarom zou iemand hier moeite mee hebben? Ook zoveel spelers die voor elke wedstrijd een kruisje slaan voordat ze het veld op rennen. Lekker zelf weten.

9 likes

Nou lees de reacties eens onder dat artikel. :joy: Genoeg mensen blijkbaar.

1 like

Over dat “een stukje” doen gesproken. Een vriendin van mij wordt in sept 35. Haar vriend had het erover om met een aantal wat voor te bereiden. Ik vind dat zelf nogal overdreven en ik dacht eerder dat je 50 jaar bijvoorbeeld groots viert.

Voor de 35+

  • Ik heb het extra groot gevierd
  • Hetzelfde als gewoonlijk

0 stemmers

4 likes

De nuchtere Nederlanders’ aversie tegen geloof vind ik altijd zo dieptriest. Beetje dat schoppen van Tim Hofman achtige figuren

19 likes

Maakt toch niet zo veel uit wat hoort? Altijd leuk als er extra stil wordt gestaan bij een verjaardag.

9 likes