Alles wat een 3 heeft is voor mij gewoon oneven
In theorie zou ik het wel als groenten meerekenen, maar ik eet nooit zoveel augurk dat ik het als groenten tel. Ik doe ook altijd komkommer, tomaat of sla op mijn brood bij de lunch, maar die paar plakjes tellen ook niet mee.
9 maanden na kerst toch? ![]()
![]()
Ken jij persoonlijk mensen die nog long COVID hebben?
- Nee nooit gekend
- Nee die zijn redelijk hersteld
- Nee die zijn overleden
- Ja, ken ik
- Ja, ik zelf
0 stemmers
Moest er weer aan denken door de parlementaire enquĆŖte die nu gaande is, wat een hel als je nog steeds ziek thuis zit terwijl iedereen die hele pandemie vergeten is
Saus bewaar ik
- In de koelkast
- Buiten de koelkast
0 stemmers
Mijn man wil ze ineens buiten de koelkast bewaren en ik krijg daar zoān error van
EƩn van mijn beste vriendinnen heeft inmiddels al 4 jaar heel heftige long covid. Haar leven staat nog steeds totaal op de kop ervan. De hoop dat ze ervan nog geneest is toch wel naar de achtergrond aan het raken (al blijf ik het natuurlijk ontzettend voor haar hopen).
Viavia ken ik er ook nog meerdere - zo heb ik 2 directe collegaās die allebei mantelzorger zijn voor iemand die long covid heeft. En nog een paar mensen die er (in verschillende mate) van hersteld zijn.
Met coronabesmettingen ben ik niet meer zo bezig zelf, maar long covid leeft in mijn omgeving toch wel heel erg.
Ik ken er 3 waarvan er 2 zeker nog last hebben maar met aanpassingen redelijk kunnen leven.
Ik ken er 1 die weer terug moest verhuizen naar haar ouders, baan op moest zeggen. Heel heftig en verdrietig.
Dit staat helemaal niet in verhouding met long covid hoor maar ik moest eraan denken.
Heb je ook het idee dat je luchtwegen nooit meer compleet zijn hersteld na covidbesmetting(en)?
- Ja hier heb ik veel last van
- Ja hier heb ik een zelden last van
- Ja hier heb ik soms last van
- Ik heb nooit covid gehad
- nee ik heb nergens last van
0 stemmers
Heb je iets anders wat negatief veranderd is?
- Ja hartkloppingen
- Ja verminderd uithoudingsvermogen
- Ja brain fog
- Ja hoofdpijn
- Ja andere/mindere reuk of smaak
- Ja vermoeidheid
- Ja angst of somberheid
- Ja veranderde menstruatie
- Ja iets anders
- Ik heb nooit covid gehad
- Ik heb wel covid gehad maar nergens last van
0 stemmers
Hebben zoveel mensen covid gehad? Ik moest vaak testen.
Heb jij covid gehad?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Mn moeder blijft wel zeggen dat ik het heb gehad voordat de testen er waren haha, maarja dat zullen we nooit weten. Ik weet nog precies in febr 2020 dat ik in een trein stond naar huis en ik heb zoān 11 dagen mn longen uit mn lijf gehoest, met bijna geen stem over. En koorts. Wij legden nog geen enkele link aan covid en er waren nog geen testen. Ik was doodziek ongeveer 1.5 week. We kwamen ook nog eens van oostenrijk/zwitserland met de trein haha. Maarja altijd daarna negatief getest.
Ik vind de groetjes doen echt dom dus ik doe het nooit maar dat zeg ik ook gewoon ![]()
Ik heb het 6x gehad ofzo
ook allerlei varianten denk ik, terwijl ik wel ingeƫnt ben en ook echt mega voorzichtig was
Ik wil bijna vragen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen, maar dat weet jezelf ook niet. Ben jij ook iemand die ongeveer elk virusje meekrijgt als die toevallig heerst in je buurt, zoals een verkoudheid?
Ik heb het twee keer gehad. En bij de eerste was ik mijn reukvermogen voor een halfjaar kwijt. Tenminste ik kon alleen heel vaag sterke geuren ruiken, zoals huishoudazijn. Maar ik kon nog wel proeven.
Ik heb het een keer zeker weten gehad in 2021, maar ik ben ook in december 2019 heel erg ziek geweest van een soort griep on crack, incl dagen kwijt aan de koorts en benauwdheid. Kan natuurlijk gewoon influenza zijn geweest maar achteraf kan het best corona zijn geweest.
Na mijn zeker-weten besmetting ben ik niet echt ziek geweest maar heb ik nog jaren pijn aan mijn ribben gehad. Nooit achtergekomen wat het was!
Ik ken er 2, allebei hebben die het heel recent namelijk afgelopen jaar opgelopen⦠Daarvan is niet zeker dat het long covid is want er is bij beiden toen ze initieel ziek waren niet op covid getest, maar het zijn wel de symptomen van post viraal syndroom (of hoe heet het ook al weer precies?) en wel redelijke kans dat het dan van covid is gekomen.
ook over getallen: vind je ook dat verjaardagen mooi of lelijk kunnen zijn? bijv 31 oktober is mooi en 18 maart echt tering lelijk
- ja dit herken ik
- nee hier kan ik me niet in vinden
- fuck you ik heb die lelijke verjaardag
0 stemmers
Hierop aansluitend:
Voel je je ook altijd licht territoriaal als iemand op jouw verjaardag jarig is?
- Ja wtf dit is MIJN verjaardag
- Nee ik kan wel delen
0 stemmers
Ik deel al mijn hele leven, ik heb een nicht die twee uur ouder is ![]()
Wel in jaartallen bijvoorbeeld mensen die in 1992 zijn geboren, echt lelijkkkkk
Goh ik heb er niet hele sterke gevoelens over, maar als ik het zou moeten zeggen zou ik ze andersom als mooi/lelijk bestempelen
ik vind heel maart eigenlijk lelijk hahaha