Stel je persoonlijke vraag #59

Ik ook, maar ik durf mijn raam niet open omdat ik op de begane grond woon. Ik heb een kiepraam wat ook op slot kan. Ik woon rechtstreeks aan de straat, dus je kan niet echt ongezien iets doen. De wijk is goed en er loopt een druk fietspad langs.
Denken jullie dat het veilig is met raam open te slapen?

• Ja
  • Nee
  • Gewoon doen

0 stemmers

3 likes

Veilig wel, zou t zelf alleen niet kunnen door geluid van buiten. Daarom slaap ik meestal met het raam dicht (helaas), zelfs met oortjes hoor ik nog teveel geluiden om te kunnen slapen anders.

4 likes

Ik denk best dat het grotendeels veilig zou zijn, maar ik zou het zelf niet durven hahah, vandaar mijn stem op nee.

9 likes

ja eens!

Deed ik vrijwel altijd toen ik op de begane grond woonde, in het centrum van een grote stad. Ik sliep grotendeels door het lawaai (als die er was) heen. Het was in mijn ervaring net zo veilig als andere verdiepingen.

2 likes

Je bent onderweg met de auto en gebruikt Google maps/kaarten/waze/whatever en hij geeft aan “snellere route gevonden”. Bij hoeveel minuten sneller kies jij de nieuwe route?

• minder dan 5 min
  • meer dan 5 min
  • meer dan 10 min
  • meer 15 min
  • daar nog boven

0 stemmers

Ik ga pas overstag bij minstens 15 min (soms 10) sneller, mijn vriend pakt elke minuut winst.

Waarom zou je dat pas bij 15 minuten doen??? :exploding_head::exploding_head:

5 likes

Omdat 5 minuten vaak uiteindelijk 0 verschil maakt, iedereen gaat dan ineens die snellere route pakken en is het net zo druk.

34 likes

Voorheen deed ik het ook bij elke minuut sneller, maar na een paar keer alsnog niet sneller, kies ik niet snel meer voor de snellere optie.

3 likes

Ben echt al te vaak bamboozled hierdoor. Dan ga je voor een route die sneller is om vervolgens in de file te staan.

8 likes

Objectief is Qatar kutter want dode mensen door dwangarbeid, maar qua verloop van het wk is het echt kutter in de VS.

Qatar was de opbouw kutter want moderne slavernij. Zodra het wk begon merkte je er verder weinig meer van, ze deden erg hun best om goed over te komen, geen gekke verhalen verder.

In de VS is het andersom, in principe geen probleem met de opbouw maar sinds het begonnen is merk je er veel van: Iraanse team dat werd benadeeld en pas 1 dag voor de wedstrijd in het land mocht zijn, de Somalische scheidsrechter die puur op nationaliteit werd geweigerd, visas voor veel niet-rijke landen die werden geweigerd o.a. voor de Lumumba Congo Fan, ICE bij de stadions, Trump die rode kaart laat intrekken, en we zijn nog niet klaar.

28 likes

Als hij naar buiten kiept, niet doen, ik heb zo ooit een inbreker betrapt die door mijn raam klom toen ik tijdens een hittegolf naakt op bed lag onder het raam. Schijnt heel inbraakgevoelig te zijn omdat ze die ramen heel makkelijk kunnen forceren/openbreken. Als hij naar binnen opent kan het prima! Edit: kennelijk kan dat ook zeker inbraakgevoelig zijn

1 like

Dit is echt mijn angst!!! Wat heftig. Wat heb je toen gedaan?

Ik had afgelopen hittegolf ook vaak mijn ramen aan de galerijzijde van mijn flat openstaan s’nachts zodat het een beetje doorwaaide maar was stiekem hier ook altijd bang voor.

1 like

Ik werd wakker van zijn voetstappen, ik keek toen omhoog en zag hem mijn gordijn opzij doen en riep toen heel hard “WTF ROT OP” en toen was hij er vandoor. Toen heb ik de politie ook nog gebeld en die zeiden dat die ramen dus heel inbraak gevoelig zijn.
Het was wel een raam wat niet opent naar het plafond toe maar waarbij de “hendel” naar buiten hangt en het raam vanaf de bovenkant naar buiten hangt. (Lastig te omschrijven) Iemand op straat kan dat zo forceren. Zit vooral in oudere huizen denk ik. Maar als ik het opzoek zijn veel kiepramen vrij inbraakgevoelig

5 likes

Wtf dat is echt doodeng. Gelukkig heb je hem weg kunnen jagen

1 like

Ja tis kiezen uit 2 kwaden, in Amerika waren al stadions en hoefden ze niet te bouwen, klein voordeeltje want volgens mij worden die dingen in Qatar nu ook niet meer gebruikt? Maar tis allebei kut

4 likes

Genoeg tooltjes voor inbreken van kiepramen te maken en verkrijgen: https://www.youtube.com/watch?v=0jGUPNH6Zqs

4 likes

Naar binnen idd! Naar buiten lijkt me ook niet handig met regen dat dan inwaaid!

Maar wat eng joh! Goed dat hij snel weg ging! Echt heftig!

1 like

Ik slaap ook aan de straatkant en altijd raam open ook in de winter (kiepstand naar binnen toe). Ook al is het inbraakgevoelig, ik blijf het doen. Ik kan echt niet slapen met de ramen dicht, dan word ik wakker met hoofdpijn.

3 likes

Ongevraagd advies: Kun je er niet iets verticaals aan vast tapen zodat er geen koker over de hendel heen past? Scheelt denk ik al iets en zou ik fijner van slapen haha.

1 like