Als iemand een lange verre reis maakt kan ik het in sommige gevallen wel leuk vinden. Maar dan hoef ik ook niet elke dag een ellenlange update. Maar voor de tripjes naar Venetië of Barcelona met hele boekwerken, nee sorry echt niet boeiend.
Ik vind het ook top, wij laten ook altijd dat fotoalbum afdrukken. Pakken ze nog regelmatig terug om door te bladeren. En ach uiteindelijk doe je het vooral voor jezelf en voor je (schoon)ouders en grootouders.
En wie het niet wil lezen leest het niet, prima joh. Wij doen het wel vooral bij vakanties waar je rondreist. 3 weken op de camping in Frankrijk is niet echt boeiend.
Ik houd van schrijven dus probeer er een leuk verhaaltje van te maken, niet te lang, max 1 keer per dag en maar een paar foto’s. En niet ‘toen deden we dit en toen deden we dat’ maar vooral een leuke anekdote over iets wat we meegemaakt hebben.
Mijn nichtje had elke dag echt 40 foto’s geüpload en een heel lang, onsamenhangend verhaal. Ja dan haak je wel af. Of inderdaad mensen die 6 updates per dag plaatsen ![]()
Ik vind het echt mega leuk. Juist van mensen die gewoon naar de camping in Frankrijk gaan. Ze moeten wel een beetje kunnen schrijven en een selectie maken van foto’s. Liefst een step per dag.
Ik heb een vriendin die gewoon alle foto’s upload en dan oersaai over de skivakantie van haar gezin schrijft maar stiekem vind ik zelfs dat leuk omdat het me weer bevestigd dat ik echt niet op skivakantie wil, haha.
Biecht wellicht maar andermans vakantie boeit me eigenlijk werkelijk nooit ene zier
Ik vond Waarbenjij.nu al te veel werk (van anderen om te lezen) en van dit soort updates via apps zijn krijg ik echt een halve mental breakdown hahaha. Zo veel informatie om bij te houden en ik denk ook mens leg die telefoon neer!! Maar ik ben sinds vorig jaar met mijn kind ansichtkaarten gaan schrijven vanaf vakantie naar opa en oma en vriendjes en dat is eigenlijk zo leuk dat ik dat volgende vakantie zelf ook weer eens ga doen! Maar dan dus wel een keer per vakantie en even nadenken over wat je wil vertellen. Selecteren en formuleren wat je met anderen deelt is a dying art imo.
Jaa ik stuur ook altijd kaartjes vanaf vakantie en vind ik echt leuk om te doen. Soms koop ik daar kaartjes maar meestal neem ik wat mee van huis ik heb een hele bak vol. En een lading stickers gewoon omdat het leuk is.
Nu je het zegt zit wat in
Een vriend was 3 weken op rondreis in de VS en uploadde elke dag 100+ foto’s. Op een gegeven moment schreef ie ook in z’n verhaaltje dat het wel veel foto’s waren en of we dat vervelend vonden, maar daar reageerde z’n moeder natuurlijk op met “nee, juist leuk!!” dat ik er maar niks van gezegd heb ![]()
@grace ik vind kaartjes ook zo leuk! Sinds mn kind er is koop ik elke vakantie een kaartje en daar schrijf ik dan een klein verhaaltje over de vakantie op voor mn kind later. Vind het nu al zo leuk om dat stapeltje kaartjes te zien, hoop dat hij het later ook kan waarderen haha.
Hahaha never forget de “het is hier lekker weer, we hebben al veel in de zee gezwommen en veel ijsjes gegeten. Groetjes!”
Tsja heb je liever de 2026 versie ervan elke dag met foto’s en meldingen op je telefoon? Doe mij die kaart maar
Nee helemaal niet, zo’n kaart is veel leuker maar wij kwamen vroeger niet verder dan die tekst. En een getekend zonnetje in de hoek.
Ik vind dit zo leuk haha. Heerlijk onschuldig geluk ![]()
Sinds kaarten pas bezorgd worden 2 weken na je terugkomst vind ik de charme er ook wel af eigenlijk
dat is toch altijd al zo? Ik deed/doe altijd “een wedstrijd” is de kaart eerder thuis dan ik.
Met de temperatuur erin om iedereen jaloers te maken!!
Mijn ouders doen het tegenovergestelde van polarsteps. Dan gaan ze op vakantie naar een mooie plek en hoor ik 2 weken helemaal níks van ze, nog geen fotootje van het uitzicht kan er vanaf. Wanneer ze weer terug zijn bellen ze me om te vertellen dat het heel leuk was. Als ik iets wil zien moet ik er echt zelf naartoe ![]()
Er kan altijd iets zijn tussengekomen en een eigenaar heeft niet altijd zicht op schoonmaak omdat het vaak wordt uitbesteed. Als een eigenaar niets hoort maar wel achteraf een slechte review krijgt heb je geen eerlijke kans gekregen. Fouten maken zijn menselijk. Ik geloof echt wel dat een huisbaas altijd een oplossing wil zoeken. Je komt er niet met die houding dat het gewoon maar goed had moeten zijn.
ja ik snap het ook wel hoor en ik vind het ook heel irritant als mensen lelijk schrijven
ik zou ook niet polarsteps op mijn instagram zetten bijvoorbeeld want ik hou het zelf liever wat meer privé met mensen die ik goed ken en waarvan ik weet dat ze het ook leuk vinden. maar ook al heb ik meestal echt 5 lezers max, ik vind het dus ook gewoon grappig om zelf terug te lezen later.
Mwoaah wij kregen laatst een kaart van m’n schoonouders vanaf Ameland toen ze al 2,5 week thuis waren. Ondertussen waren ze al weer twee keer bij ons thuis geweest ![]()
Hebben ze die kaart niet stiekem zelf heel laat verstuurd en er een andere datum boven in gezet?! Het komt wel voor dat ik een kaart helemaal vergeet te posten en dan lijkt het ook een eeuwigheid te hebben geduurd maar dat valt dan wle mee. En heel eerlijk ik heb ook wel eens een eerdere datum er op gezet zodat het toch leek alsof de kaart op tijd was voor de verjaardag.
Doen meer mensen dit?
- Ja
- Nee
- Vroeger wel eens gedaan nu niet meer
- Ik stuur nooit kaartjes
0 stemmers
Mijn ouders hebben laatst een zesweekse fietsvakantie verslagen op Polarsteps en ik vond het zo leuk en aandoenlijk