Stel je persoonlijke vraag #59

Mijn ouders filmen op vakantie altijd hun gehuurde appartement vanaf de ingang en dan een tourtje door het huisje zodat we kunnen zien hoe ze daar zitten. Ook echt een traditie, inmiddels doet mn schoonzusje het ook.

• Ik doe dit ook
  • Mijn familie doet dit ook
  • Niemand doet dit bij mij

0 stemmers

2 likes

Ja hoor dit doe ik ook altijd :joy: ook voor mezelf om op terug te kijken eigenlijk haha

1 like

Toeterde jouw ouders op vakantie wel eens naar Nederlanders en/of riepen ze landgenoten?

• Ja deze sfeer ken ik wel
  • Nee dit is mij onbekend

0 stemmers

En jij zelf nu?

• Doe ik niet
  • Doe ik

0 stemmers

Maar dat filmpje gaat alleen naar mijn ouders :rofl:

2 likes

Wij doen dit niet met filmpjes, maar we delen wel vaak de websites van de camping of de Airbnb/hotel en dan uitgebreid de foto’s bekijken en dan de vraag “hoe is de badkamer/het zwembad/de keuken in het echt? Stuur eens foto’s door” Dan kan ik echt genieten van de omgeving hoor, bij heel mooie locaties maar juist ook de droevige lelijke basic hotelkamer. Ik vind die foto’s vaak leuker dan foto’s van het uitzicht of het hele gezelschap op een selfie.

(Ook van foto’s van vroeger trouwens; ik vind het heel jammer dat we vooral foto’s maakten van elkaar of hetzelfde uitzicht x5 terwijl ik juist wil zien hoe het huis van mijn ouders er vroeger uit zag of hoe belachelijk vol de auto was ingepakt).

6 likes

Mijn moeder wilde juist een onzichtbare toerist zijn en inblenden tussen het mediterrane volk ofzo want wij kregen de opdracht om vooral onze mond te houden “sst dat zijn ook Nederlanders” :smiley:

3 likes

Als ik tijd krijg om alles op een rijtje te zetten (schriftelijke communicatie, een presentatie 
) ben ik netjes georganiseerd. Op professioneel vlak zou niemand mij chaotisch noemen bijvoorbeeld.

Maar mijn gedachten, mijn huis, soms mijn gedrag en ook soms mijn relaties met mensen zijn een en al chaos.

2 likes

Ondertussen heb ik vorig jaar een kaart vanuit Japan naar Nederland verstuurd en die was er al na 4 of 5 dagen, echt bizar snel

4 likes

Wat maakt het dat vrijdag een 8 krijgt en geen 9 zoals de rest?? Het is vandaag bewolkter. Is het dan de luchtkwaliteit o.i.d.?

4 likes

misschien mist in de ochtend? dat het het zicht aanpast ofzo

1 like

Ja betekenen die streepjes bij de zon mist?
Een hogere luchtvochtigheid of ozon oid kan misschien ook een reden zijn voor een lagere score

1 like

oke door jou ging ik ook twijfelen dus ik heb de legenda opgezocht en ja nevel/mist

dit is vgm de eerste keer sinds de basisschool dat ik het woord legenda gebruik trouwens

4 likes

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je het zelf bijhoudt, snap wel dat zo’n reisdagboek heel leuk is. Ik kan mij ook wel voorstellen dat sommige mensen het leuk vinden om te lezen. En van sommige mensen zou ik het ook wel leuk vinden om te lezen als ze inderdaad goed schrijven; maar ik vind het echt heel irritant als het als een verplichting voelt om het te lezen en dat is eigenlijk de enige manier waarop ik het heb ervaren :joy: bijvoorbeeld vrienden die een jaar op reis waren en dan voelde ik niet eens van hun de druk het te checken maar van andere vrienden die dan heel de tijd heel duidelijk lieten weten dat zij precies wisten waar die vrienden nu weer waren!! Ulgh

2 likes

Mijn vader kwam wel altijd bekenden tegen op vakantie. Of we nu in VenetiĂ« of ergens in Bretagne waren: zat je op een terras en zijn naam werd geroepen. Gebeurde bijna elke vakantie? Gewoon rando’s uit hetzelfde dorp of oud-collega’s van 20 jaar geleden.

14 likes

Haha vind dit echt heel leuk.
Wij doen niet sowiets maar delen wel onze kampeer ervaring in een boekje. Die ligt in de camper van mijn ouders (die we dus allemaal mogen gebruiken) en dan schrijven we een review van de camping(s) van onze reis. Handig voor als je een leuke camping zoekt en leuk om te lezen voor de familieleden die later de camper meenemen (want er staat ook flauw geouwehoer in haha).

12 likes

Ik denk altijd “Post die shit gewoon op je Instagram waar ik je al volg”. Ik kijk niet op polarsteps tenzij mensen me actief de link sturen. En dan vergeet ik het vaak als nog. Ik vind het super leuk om reizen van mensen te volgen, maar ik vergeet altijd dat polarsteps bestaat omdat er nooit updates zijn tenzij mensen echt op reis zijn.

En ja, ik post zelf mn vakantiefotos inclusief elle lange verhalen gewoon op Instagram . Dat kan prima.

5 likes

mijn moeder doet dit bij elke hotelkamer en die filmpjes duren minstens 3-4 minuten :weary: maar vind het ook wel cute ergens dus ik kijk het braaf af

4 likes

Heb er nog 1 van vorige week toen ik een paar dagen in Amsterdam was hahah. Inclusief candid van m’n vriend die zich probeerde te verstoppen achter de deur om niet in de weg te lopen.

3 likes

Heb geen idee waar ik dit moet vragen en heb ook al op het forum gezocht want het ging hier laatst ook over maar kan het niet meer vinden

Heeft er iemand ervaring met sunscreens, en dan het liefst met een zuignap? (Ik kan zelf niet boren en wil dat liever ook niet). Ik heb binnen alleen lamellen en ik denk dat het een goede toevoeging kan zijn maar misschien zijn die zuignapdingen echt waardeloos :sweat_smile:

Wij doen dit ook en we maken ook altijd een compilatiefilmpje van filmpjes van de vakantie, daar komen m’n ouders speciaal voor langs om die te bekijken en dan krijgen ze een magneet van waar we zijn geweest😂 love deze traditie

8 likes