En oja mn opa had ook een oldtimer en daar was weer ruzie over. Ik was 8 jaar maar ik weet het nog. Man the fuck up omg. Is er ooit ruzie in jouw familie geweest over een erfenis?
- Nee wij zijn normaal
- Nee er was niets
- Ja helaas wel
0 stemmers
En oja mn opa had ook een oldtimer en daar was weer ruzie over. Ik was 8 jaar maar ik weet het nog. Man the fuck up omg. Is er ooit ruzie in jouw familie geweest over een erfenis?
0 stemmers
As we speak is er weer gezellig ruzie over een of ander kaal veld ergens aan de andere kant van de wereld. Durf er geld op in te zetten dat het als de ruzie ooit klaar is onbebouwd blijft.
Oh god nu ik dit lees herinner ik me weer dat mijn broer (die niet spoort) me belde dat het niet goed ging met mijn moeder en dat ie zei: “het komt me eigenlijk wel goed uit als zij ook dood gaat, dan hebben we nog meer erfenis”.
Ik lieg niet he…
Maar goed kan een boek schrijven over die gast
Dat je broer niet spoort, is nog zacht uitgedrukt
Maar ben je dan ook tegen bijv overdrachtsbelasting op een huis? Want als je erover nadenkt is dat pas echt gek omdat je in theorie eindeloos iedere keer als een huis van eigenaar verwisselt belasting betaalt over hetzelfde huis waar misschien al tig keer overdrachtsbelasting voor is betaald van geld waar ook voor gewerkt is.
Ik snap het sentiment over erfbelasting niet zo. Ik heb geen idee hoe mijn leven loopt natuurlijk maar als het blijft gaan zoals het nu gaat zullen mijn kinderen tzt ook wel wat erven. En misschien word ik ooit zo priviliged dat ik vermogensbelasting moet gaan betalen. Maar ik ben heel erg voor verhogen van belasting op vermogen zodat de belasting op arbeid lager kan worden zodat de ongelijkheid in dit land niet nog groter wordt
I know… het is een debiele klootzak en zelfs dat is zacht uitgedrukt (reden te meer om zo min mogelijk contact te hebben)
Je beseft dat je als je dingen koopt je er ook 21% belasting over betaalt wat minder is dan je kinderen zouden betalen aan erfbelasting? ![]()
Ja tussen mijn opa en zijn broer. Die ruzie was blijkbaar zó erg, dat ik pas op mijn 15e achter het bestaan van die hele broer kwam. Echt heel bizar.
Vind jij dat je hard werkt?
0 stemmers
Nee, al mijn opa’s en oma’s leven nog.
Vroeger bij bijvoorbeeld spoelkeukenwerk, achter de bar op feesten en bij de McDonalds werkte ik lichamelijk heel hard. Dat doe ik nu niet meer (gelukkig haha want dat waren bijbaantjes). Wel ben ik veel uur per week met volle focus bezig met werk, moet ik soms beslissingen nemen over dingen met veel gevolgen voor bijvoorbeeld geld of mensen, dat voelt wel als een bepaalde druk en dus hard werken.
Maar doorgaans loopt het zweet me gelukkig niet over mijn hoofd zoals bij de bijbanen ![]()
Mijn tante probeerde al voor de dood van mijn opa (die dement was) geld weg te sluizen. Mijn ouders kwamen daar op een gegeven moment achter en wonder boven wonder hebben ze toch de relatie goed gehouden en betere afspraken gemaakt over de financiën.
Ja maarja dat is ook een verloskundige die standby staat en dus op dat moment niks doet. Ik vind dat alsnog enorm hard werken. Is maar een voorbeeld he. Je hoeft toch niet meer een mijnwerker te zijn lol
Ben enig kind en m’n ouders zitten er zeer warm bij. Kan zelf ook meer dan prima rondkomen nooit geld zorgen dus ik heb dat geld echt niet nodig. Hoop eigenlijk dat ze een paar goede doelen in de erfenis hebben opgenomen.
Ja, maar alleen tijdens het drukke seizoen, dat is ongeveer 8 maanden in het jaar. Die andere 4 maanden zijn chill.
Combi denk ik?
Idk mn ene oma was behoorlijk rijk, niet astronomisch maar wel lekker, en had maar 2 kinderen waarvan er één geen kinderen heeft aka alleen mn broer en ik zijn de kleinkinderen en ik heb wel altijd geweten dat dat me in theorie (want heb dat geld uiteraard zelf “nog” niet) erg goed uit zou gaan komen in het leven.
Maar ben ook best een hebberig mens verder denk ik haha
Juist daarom kan JIJ zelf bepalen waar naar welk goed doel geld naartoe gaat. Mijn ouders hebben hun hele leven al vind ik veel geld gegeven aan doelen waar ik achter sta. Maar ik vind als je de privilege hebt, je ook zelf een doel/doelen mag kiezen. Sommige sluizen idd veel geld weg. Vooral in de jaren 90. Kwam je erachter dat alles direct bij de regering weer kwam. Terwijl wij een sponsorloop liepen. Ja come on ![]()
Als jij nu 1 goed doel moest kiezen, weet je dan gelijk welke?
0 stemmers
Zo zei ik tegen mijn oma (hypochonder tot en met) dat ik toch wel die bepaalde ketting mocht hebben als ze doodging? Mens wist niet waar ze het had
(ik heb wel haar ketting gekregen trouwens)
Zelf pasta maken. Geen verdere nuances en als je geen pasta eet sla je maaar over.
0 stemmers
Alles met de hand. Maar dat is dan meer echt een activiteit. Als ik gewoon doordeweeks pasta eet koop ik gewoon gedroogde pasta