Stel je persoonlijke vraag #59

Ik gebruik hem voor drinken als ik mensen over de vloer heb (voor wat niet in de koelkast past)

3 likes

Nee, maar wel een grote koeltas. Gebruik ik voor boodschappen ed maar ook voor een dagje uit.

9 likes

Zowel een box als een tas. Voor kamperen, voor dagjes weg en om het eten voor de bbq koel te bewaren naast de bbq (zodat je niet steeds naar de keuken hoeft te lopen of in de zon laat opwarmen).

5 likes

We hebben zo’n koeltas voor als we met de auto lang onderweg zijn

Heb jij ooit een (officiele) relatie gehad?
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Zo niet, hoe oud ben je?
  • -20
  • 20-25
  • 26-30
  • 31-35
  • 36-40
  • 40-50
  • 50+

0 stemmers

Zo niet, ervaar je dit als vervelend?
  • Ja
  • Nee
  • Anders, 

0 stemmers

2 likes

Vroeger dacht ik dat ik het ooit wel zou willen maar niet toen zeg maar en inmiddels denk ik dat ik het nooit ga willen.

4 likes

Ja ik weet het ook niet. Ik zie het gewoon niet voor mij als mogelijkheid.
Wil het niet afzweren, aangezien ik wel vaak behoefte heb aan de aandacht en aanraking mis.
Alleen denk ik niet dat ik een leuk persoon word en heel moeilijk zal zijn om mee om te gaan.

Ergens hoop ik dat de behoeft eraan ooit volledig verdwijnt, ik ben immers content nu en een vent verstoord dat alsmaar haha

1 like

Ik hou juist heel erg niet van de aandacht, ik vind het (in steeds sterkere mate, misschien ook niet goed haha) heel vervelend als iemand zich met me bezighoudt en dingen van me wil buiten vriendschap. Ik krijg daar een soort mentale allergische reactie op oid, ik krijg dan direct een gevoel van ik wil hier weg ik wil dat je weggaat laat me met rust :rage:

De aanrakingen mis ik wel, deed vroeger gewoon aan lossere contacten maar tegenwoordig niet dus dat mis ik wel maar het is echt lastig om dat te vinden zonder de aandacht etc

6 likes

Als je een vriend/man/scharrel/date/fwb of wat dan ook hebt, scheert hij dan één van de volgende dingen?

• Borst
  • Rug
  • Oksels
  • Benen
  • NVT

0 stemmers

Gewoon nee

9 likes

Niet echt scheren maar beetje trimmen.
Zodat okselhaar niet onder het shirt vandaan komt

9 likes

Ik vind het niet vervelend dat ik geen relatie heb, maar ik vind het soms wel vervelend om niemands eerste keuze ergens voor te zijn. Ik ging bijvoorbeeld met een vriendin af en toe op langere vakanties en dat doet ze nu met haar vriend. Toen ik nog meer single vrienden had, trokken we meer met elkaar op.

11 likes

Vind jij dat er gezondheidsproblemen zijn waarvoor behandelingen niet door de zorgverzekering vergoed moeten worden omdat ze de ‘eigen schuld’ van de patiĂ«nt zijn? (kwam net voorbij in een podcast haha lekker random dit)

• Nee als iemand ziek wordt moet behandeling altijd vergoed worden
  • Ja, gezondheidsproblemen door drugs
  • Ja, gezondheidsproblemen door drankmisbruik
  • Ja, gezondheidsproblemen door roken
  • Ja, gezondheidsproblemen door overgewicht
  • Ja, gezondheidsproblemen door onveilige seks
  • Ja, gezondheidsproblemen door risicovolle hobby’s en sporten, free climbing ofzo
  • Ja, gezondheidsproblemen door andere levensstijlkeuzes

0 stemmers

En wat van de volgende zaken moet volgens jou niet vergoed worden?

• Dit alles wel
  • Abortus
  • Behandelingen voor verslaving
  • Anticonceptie
  • Gewichtsverlies
  • Fertiliteitsbehandelingen
  • Cosmetische behandelingen (vrijwillig/niet noodzakelijk, niet na brandwonden oid)

0 stemmers

1 like

Enige waarvoor ik vergoeding echt onzin vind is niet medisch noodzakelijke cosmetische ingrepen. Ook omdat het hek dan van de dam is.

6 likes

Ik vond het lastig wat niet medisch noodzakelijk is. Kijk, wil je je voorhoofd botoxen dan nee. Maar ben je zo zo onzeker over iets aan je lijf dat het je functioneren beperkt mentaal dan zeg ik ja. Maarja, valt het dan inmiddels over medisch noodzakelijk?

4 likes

Maar vind je dan niet dat het logischer is om daar psychologische hulp voor te vergoeden? Als ik heel onzeker ben over mijn neus wat echt objectief gezien een onopvallende neus is, dan zou het toch raar zijn als menzis zou zeggen: ach nou ja verklein 'm dan maar als je dan wel weer gewoon naar buiten durft!!

24 likes

Wat maakt dat je het EO interview onsympathiek vond?

Welke podcast was dit ?

Zelf wordt mijn botox wel vergoed ivm heftig bruxisme. Uiteraard vind ik dat wel prettig maar zou het ook ergens wel begrijpen wanneer het niet vergoed wordt.

Ik snap dat ze streng moeten zijn met cosmetische behandelingen, denk dat als daar geen grens in is dat er veel misbruik van wordt gemaakt. Ik vind het wel jammer dat ik zoveel geld kwijt ben alleen om mijn huidaandoeningen onder controle te houden. Maar goed er zijn ergere dingen :’)

4 likes

Ik vind het lastig wat ik bij cosmetische ingrepen moet bedenken. Facelift ‘gewoon vanwege de mooi’ vind ik echt niet vergoeden, maar bijvoorbeeld herstel/ correctie van littekens (hoe die ook gekomen zijn) vind ik weer wel veel voor te zeggen. Ook als het niet de functie beperkt (wat nu wel voorwaarde voor vergoeding is)

5 likes