Stel je persoonlijke vraag #59

Ik vind eerder dat er meer dingen vergoed moeten worden zoals een bril/lenzen, een rollator, steunkousen etc

39 likes

Gehoorbescherming!!

16 likes

Ja kan ik eindelijk mijn veel te oude bril vervangen :sweat_smile:
En als ik zie wat mijn zus jaarlijks kwijt is aan kosten voor haar lenzen
 en dat alleen maar zodat we kunnen zien!

8 likes

Tandarts!!

19 likes

Ik had op cosmetische behandelingen nee gestemd, maar jouw post zette me wel aan het denken. Alsnog denk ik dat dan psycholoog/psychiater ook een goede weg is zoals @Victoria zegt. Maar toen zag ik dat bv een flapoorcorrectie onder de 18 in sommige gevallen wel wordt vergoed. Kan me best wel voorstellen dat dat je mentaal zo kan beĂŻnvloeden- en ook zo in het zicht zit - dat verzekeraars dat in sommige gevallen wel vergoeden.

1 like

Ik heb op cosmetische behandeling ja gestemd, ook omdat ik daar zelf ervaring mee heb. Borstvergroting werd vergoed door de verzekering. Er zijn wel hele strenge voorwaarden wat ik begrijp maar ook weer niet. Weet niet hoe het nu is, maar toen moest ik aantonen door een arts dat ik minder dan 1cm borstweefsel had. Lullig als je dan 1,5 of 2 cm hebt, want dat is ook niks.

Ik snap ook het idee van, als je op een onbewoond eiland zat dan gaf je er niet om en dat klopt. Maar we leven nu eenmaal in een maatschappij waar er oordelen en maatstaven zijn van bijvoorbeeld wat vrouwelijk is. En als je een aa cup of meer hebt heb je geen idee hoe het in die maatschappij voelt om minder borsten te hebben dan je vader bij wijze van.

En zo kan kan ik wel meer dingen bedenken die een groot gevoel van onzekerheid kunnen geven als je afwijkt van de norm.

1 like

Wow, ik dacht vanmiddag dat je bedoelde: scheert hij een van de volgende dingen BIJ JOU. Maar je bedoelt gewoon bij zichzelf denk ik nu?

5 likes

Steunkousen worden vergoed, rollator vind in persoonlijk onzin, bij de Kruidvat in de aanbieding 70€

2 likes

je hebt die video van vera zeker gezien, snap wel dat dat je bij is gebleven

5 likes

Ik vind het raar dat er bijvoorbeeld wel een maagverkleining of ozempic wordt vergoed, maar vervolgens geen huidcorrectie, terwijl al die losse huid kan gaan smetten en ontsteken.

Bij een kennis van mij is maar één borst ontwikkeld, zij heeft in de andere een prothese. Ik weet eigenlijk niet of dat destijds vergoed is. De vervanging die na x aantal jaar nodig was iig niet.

Maar goed, in dat soort situaties lijkt vergoeding me niet onredelijk.

9 likes

Draai hem eens om, het kost meer als iemand hulpbehoevend er geen 1 heeft.
Het gaat er niet om dat dure dingen vergoed moeten worden maar dat we noodzakelijke zorg toegankelijk houden. Buiten dat een rollator moet wel op de juiste ergonomische manier gebruikt worden, daar houdt de Kruidvat geen rekening mee.

4 likes

Ja maar hoe ver wil je gaan in vergoeden van dingen? Dat is onhoudbaar, marktplaats staat er ook vol mee. Bij een zorgwinkel kunnen ze prima uitleg geven over t gebruik.

2 likes

Is dit niet een te makkelijke gedachten? Marktplaats is nou niet het meest toegankelijke voor ouderen mensen en het valt vaak echt nog tegen wat voor netwerk ze hebben die hier ze bij kunnen helpen. Ik ben absoluut een voorstander van recycling en dat wordt nu juist heel erg gedaan met hulpmiddelen.

Maar hoe zie jij dit dan voor je? Iemand besteld online een rollator bij Kruidvat maar vraagt wel via een thuiszorg winkel de expertise aan van medewerkers die er niet gratis staan? Geloof mij dat zorgkosten veel en veel hoger worden als hulpmiddelen niet meer toereikend zijn.

4 likes

Haha ik probeer me voor te stellen hoe iemand die een rollator nodig heeft die via marktplaats gaat ophalen.

13 likes

Ik vind het soms wel jammer omdat ik nooit gezellige dingen heb bij kerst en pasen ofzo of op vakantie met je partner of lekker kneuterig naar de kerstmarkt en gewoon ‘s avonds in bed lekker kletsen en knuffelen

maar eigenlijk doe ik bijna al die dingen met vrienden en vriendinnen en dat vind ik ook gewoon heel erg leuk en mijn vrijheid is me ook zoveel waard en ik ben ook helemaal niet monogaam ik hou teveel van flirten enzo

Dus ik weet het niet
Lekker spuit elf ook mja boeie

5 likes

Oudere mensen hebben toch ook vaak familie, vrienden, buren, mantelzorgers weet ik veel wat. Betekend toch niet dat een oudere zelf persee een rollator moet gaan ophalen via marktplaats.

2 likes

Ik vind het vooral altijd zo gek dat er best veel voorbeelden van zorg die (deels) niet of beperkt wordt vergoed, terwijl die juist latere zorgkosten zou kunnen voorkomen. Bijv. tandarts, anticonceptie, zorg die te maken heeft met gewicht, moedervlekcontroles. Daarom vind ik het best goed dat stoppen met roken bijv. wel wordt vergoed, terwijl ik weet dat er ook veel mensen zijn die vinden dat het niet vergoed zou moeten zijn omdat het je eigen ‘schuld’/‘verantwoordelijkheid’ is.

18 likes

Ik weet niet eens meer hoe het tegenwoordig gaat tbh. Moet anticonceptie vergoed worden?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik heb wel als tiener aan de pil gezeten maar ik heb geen idee of dat vergoed werd. Ook de nuvaring. Ik denk wel dat ik daarvoor maandelijks betaalde. En mn spiraal was dacht ik iets van 80 euro.

Ik gebruik het niet (meer) maar volgens mij zit er alleen een eigen bijdrage op de pil?

En elke keer als ik menstruatieproducten koop denk ik ook waarom ik in godsnaam zoveel kwijt ben eraan en blij kan zijn als ik het in de actie koop. Is toch knettersgek dat er zoveel verdiend kan worden aan iets wat er standaard is of gewoon hoort bij het leven als vrouw.

Vrouwen: maandverband, cups, discs, broeken, anticonceptie in welke vorm dan ook, en de lijst kan door.
Mannen: condooms.

:unamused:

Edit: ik zit op dag 1 menstruatie dus mag gewoon klagen.

11 likes

Heb jij bingo vleugels onder je armen?

(Slappe onderkant van je armen die als je zwaait beweegt haha)

• Nee
  • Ja

0 stemmers

3 likes