Ja maar dat is toch niet een makkelijke eter zijn (zoals het bedoeld wordt)? Zou je bijvoorbeeld ook heel gekruid Surinaams, of Aziatisch eten makkelijk eten? Of andere keukens
Dat is toch eerder dat je van makkelijk eten houdt, maar dat maakt je geen makkelijke eter.
Heb jij van die herinneringen die eigenlijk niet echt over iets groots gaan maar waar je meteen weer enorme buikpijn van krijgt als je eraan denkt hoelang het ook geleden is?
- Ja dankjewel dat je mij er weer aan herinnert
- Nee eigenlijk niet
0 stemmers
Echt van die 4 uur âs nachts slaap demonen ![]()
Ik was vroeger helemaaal geen makkelijke eter en ik lustte echt de meest simpele dingen niet (mayonaise, pastasaus, gekookte groenten??). Sowieso mocht geen enkel ding op mân bord elkaar raken en at ik alles kaal en zonder dressing of jus
ik moest helaas ook elke avond aan tafel blijven zitten tot ik mân kale aardappelen op had
Nu ik volwassen ben eet ik gelukkig echt (bijna) alles graag, incl meer ânicheâ dingen zoals gefermenteerd eten/vis/schelpdieren//stinkkaas/ etc. Dus ook als je een raar kind hebt dat niks eet kan het toch nog goedkomen
Ik weet helemaal niet meer of ik mijn bord moest leegeten, maar ik herinner me wel dat mijn vader de tomatensaus voor pasta in de blender deed voor ons, zodat er geen stukjes in zaten, haha. Is wel helemaal goedgekomen, want ik lust nu ook stukjes!
Hahaha, of niet he, nooit overgegaan bij mij.
Het scheelt me zoveel om dat te accepteren dat ik ook hierin niet onder dat autisme uit kan.
Ik eet nog steeds van een vakjesbord en hoef echt geen dressing. (Wel saus bij frietjes) En ik eet in een specifieke volgorde (lol)
Veel structuren verdraag ik niet (met name vlees/vis dingen maar ook andere structuren) soep die ik niet zelfgemaakt heb en glad gepureerd eet ik niet.
Bij overprikkeling/vermoeidheid/stress/meltdown lust ik nog minder. Ik varieer ongeveer uit 6 gerechten lol.
En daar heeft lekker niemand last van want niemand is verplicht op mijn manier te eten.
Ik heb ook een structuren issue
maar ik probeer wel altijd alles braaf als het aangeboden wordt haha!
Ik kom uit het zuiden maar eet heel mân leven al bieten haha
Heb je deze poll nou weggehaald?
Gerucht gaat dat die vrouw zelfs gaat scheiden.
Dit komt van Threads en was wel een echt verhaal daar!
Mijn ouders hebben op de harde manier moeten leren dat als ik zei dat ik iets niet lekker vond dat ik het ook echt niet lekker vond want dan kwam het er weer uit. Dus hoefde nooit mijn bord leeg te eten als ik iets echt niet lekker vond maar dat is maar 2x gebeurd (mossels en spruitjes) want het werd dan gewoon niet meer klaar gemaakt. Als ik iets mwah vond dan was de verwachting wel dat ik mijn bord opat tenzij ik zei dat ik vol zat, want anders dezelfde harde les (1x gebeurd)
Ik heb een keer als klein kind (gok 5 of 6 jaar oud) in mijn eentje met een bord hutspot voor me aan tafel moeten zitten tot het echt veeeeeeer voorbij mijn bedtijd was. Voor mijn gevoel middernacht, maar aangezien ik zo klein was waarschijnlijk eerder 21 uur ofzo
Uiteindelijk âmoestâ ik toen zonder eten naar bed, en heb daarna nooit meer hutspot hoeven eten.
Nog steeds geen fan van hutspot (of stamppotten in het algemeen) overigens ![]()
Volgens mij is het nep
Mijn ouders hadden als regel dat je in elk geval zoveel happen moest doen als je oud was. Maar ik heb alsnog wel eens huilend voor een bord macaroni gegeten omdat ik het echt heel vies vond.
OMG al deze verhalen zo herkenbaar. Mijn broertje was echt een hele slechte eter en die zat dan tot ver na etenstijd met een kookwekker (??) naast zich nog aan tafel. En als de wekker afging moest zân eten op zijn lol. Gebeurde ook niet. Oja mân ouders hadden heel vroeger ook een rare âstrafâ dat als je je eten niet opat je dat in je eentje in de hal bij de trap maar moest gaan opeten?
Echt rare gewoontes eigenlijk die generatie als ik het zo leesâŠ
Ik heb wel eens hetzelfde bord bami teruggekregen als ontbijt, helemaal loco die generatie ![]()
Maar nu lust ik alles, behalve margarine, daar kots ik nog steeds van als ik het ruik.
mijn broertje gaf expres over in zijn bord. ik respecteer zijn grind wel