eigenlijk echt raar dat onze ouders allemaal zo obsessief waren met eten (en afvallen) maar alsnog kregen we best veel ongezonde dingen. ik mocht elke dag 2x snoep eten en kreeg ook altijd een pakje wicky/chocomel mee naar school en bijv liga/kabouter plopkoeken. en ook altijd chocopasta op mijn brood. terwijl dit echt geen voedzame keuzes zijn? en af en toe moet kunnen natuurlijk maar ik vind 2x per dag een snoepje, elke dag liga milkbreak/kabouter plopkoek, elke dag bruin brood met chocopasta voor ontbijt en lunch en elke dag wicky/chocomel nou niet echt gezond haha. water drinken hoefde ik ook nooit vgm
oh poll vergeten door het yappen
- ik eet nu gezonder dan vroeger thuis als kind
- ik eet ongeveer hetzelfde als thuis als kind
- ik eet nu minder gezond dan thuis als kind
- anders/wolvenroedel/nvt etc
0 stemmers
Ik heb soms ook het gevoel dat onze ouders dingen aan hun kinderen gaven die zij âniet meer mochtenâ omdat âzij dat niet meer konden hebbenâ, bullshit natuurlijk. Soort van plaatsvervangend genieten door het hun kind te laten eten.
mijn ontbijt en lunch zijn wel echt gezonder dan vroeger want toen at ik alleen boterhammen met nutella
maar dat compenseer ik weer door nu zoân 5x per week chips te eten
Zet jij een afwezigheidsmelding aan voor je privémail als je op vakantie gaat?
- ja
- nee
0 stemmers
Vroeger dronk ik een 1,5l pak ijsthee van de Aldi per dag en kreeg ik dagelijks camembert op brood mee naar school
En mijn vader bleef het maar faciliteren.
Dit is ĂŒberhaupt nog nooit in mijn hoofd opgekomen om te doen. Krijg jij zoveel belangrijke mail waar je op moet reageren dat je dat wel doet?
Mijn moeder vertelde ook een keer dat ze door haar schoonmoeder dik werd genoemd nadat ze een maand geleden was bevallen- en dat ze toen wekenlang alleen maar op droge crackers heeft geleefd ![]()
![]()
Ik kreeg van mijn toenmalige schoonmoeder ongeveer 2 maanden na de bevalling zoân dieetshake-poeder in een blik, ook leuk!
Ik weet dat mijn schoonmoeder dit ook gaat zeggen.
Ze noemde mijn buik laatst al âlekker zachtâ en zei dat ze dat zelf nooit zo had gehad. En mijn schoonvader is minstens zo erg (âik kan wel een sportschema voor je maken voor na de bevalling. Lekker fietsenđ€Șâ)
Tips voor goede comebacks neem ik heel graag aan!
Pffff wat is dat toch met die oudere generaties. Mijn schoonmoeder had ook zo een obsessie met mijn zwangere buik, aldoor maar benoemen dat ie zooooooo groot is (en dat toen zij zwanger was nieeeeeemand dat kon zien) djeezzz
Ik ben echt tegenovergesteld opgegroeid als iedereen hier lijkt t ![]()
Wij moesten af en toe iets proberen maar als we het niet lustte kwam t ook niet meer op tafel. Dat hield in dat we een bizar beperkt repertoire hadden: macaroni met tomatenpuree en stukjes pork, AVG met 3 soorten groenten (doperwten, boontjes en worteltjes uit pot), iets van 3 soorten vlees (gehaktballen, schnitzel, worstjes) en gekookte of gebakken aardappel. Tomatensoep waar we de groenten uitzeefte want vies. Vaak friet en magnetronpannenkoeken. We hadden niet veel geld haha. En mn moeder was alleen, denk dat ze ook geen zin had in confrontatie/gedoe dus het gewoon maar uit de weg ging.
Het gaf wel ongemakkelijke situaties buiten de deur naar het loste zichzelf wel weer op ofzo? Kwamen ook niet zo vaak bij anderen of in restaurants.
Eigenlijk pas echt dingen gaan eten toen ik op kamers ging en toen kwam ik er opeens achter dat ik eigenlijk heel veel lust ![]()
Krijg jij ook de ick van jouw partner als diegene met een klantenservice belt?
- JA
- Nee hoor
- Heb geen partner
0 stemmers
Ik kan dat echt niet aanhoren en loop ook altijd de ruimte uit ![]()
Omg ik dronk soms zoveel ijsthee dat mân plas gewoon bijna letterlijk ijsthee was qua kleur en geur ![]()
Maar hij ook van mij, omdat we totaal tegenovergesteld zijn als het hierop aan komt. Hij laat zich echt met een kluitje het riet in sturen en daar erger ik me aan. En ik neem geen genoegen met dat kluitje (als ik vind dat er echt een andere oplossing moet en kan komen) en dat vindt hij weer gĂȘnant.
Alleen als hij gaat afdingen of om korting gaat vragen
Ik kan echt niet in dezelfde kamer zitten als hij zijn jaarlijkse belrondje in december doet langs de abonnementen
Ja want dan is het
âBlabla bedrijf met Danielleâ
âHeee Danielle met Hendrik. Hey ik heb even een vraagjeâ
En hij zet dan ook een andere stem op, kan daar echt pissig van worden als je zo doet. ![]()
Ja, hij is een pussy en accepteert alles. Zoooo boos kan ik daar van worden, ik heb zelf klantenservice gedaan dus ik ga er altijd kneiter hard tegen in ![]()
daar is het gat van de deur.

(geen scherpe comebacks hier, ik word gewoon echt HEEL erg boos van al deze verhalen)
Nou dit hoor. Ik deel stickers uit: 1 voor proeven en 2 als je meer happen neemt.
Volle stickerkaart is iets leuks doen, bijvoorbeeld 4 avonden na het eten een spel spelen. Kinderhand is snel gevuld.
Als we dit niet doen eten ze haast niks.