Dat heeft volgens mij te maken met het doorschakelen, als je de plaatsnaam zei, wist de telefoniste waar ongeveer in het adressenboek ze moest kijken
Wtf? Waar dachten ze dat dat nodig voor was?
Ja en daar zaten dan allemaal vrouwen het door te schakelen. Maar dat was jaaaaaaaren daarvoor. Wel grappig dat dat zo lang later mensen dat nog deden.
Mn oma had zelfs een telefoon aan de muur waar je helemaal zo moest doordraaien als je een nummer wilde bellen. Ze hebben het altijd voor de sier voor ons als kleinkinderen laten hangen in de hal.
Ja, geen idee! Iemand pestte me er later mee, dus daarom weet ik het nog.
Ja echt heel naar en zo onnodig ook
Ik ken het ook van mijn ouders en volgens mij was het ook omdat je veel vaker dan nu dezelfde namen had, dus dan was het voor de ander wel handig om te weten of het Jan de Boer uit Amsterdam of Jan de Boer uit Schubbekutteveen was
Ja die werd dan ook vet vroeg neergezet en stond voor mn gevoel uren buiten de koelkast, echt nasty
Ben jij wel eens, achteraf als volwassene beschouwd, echt debiel behandeld door een volwassen persoon met voorbeeldfunctie?
- Nee niet dat ik weet
- Ja wel eens
- Ja wel vaker
- Ja zo vaak
0 stemmers
Had het er laatst over met een vriendin met wie ik ooit op paardrijden zat. De instructrice was zo ongeveer onze leeftijd nu en zo openlijk ondermijnend als je in haar ogen onterecht blij of trots was en ook heel erg gehaaid op een moment om je te pakken zeg maar en dat kan ik me echt echt niet voorstellen dat ik nu naar een kind van 7-12 zo zou doen?! En dan heb ik niet eens die voorbeeldfuctie. Waarom met kinderen werken als je ze haat?
ja ik weet nog wel een docent op de middelbare school, we moesten bij hem een werkstuk inleveren en blijkbaar had hij gezegd met een nietje en niet in een mapje/snelhechter. ik had dat niet meegekregen en had het werkstuk in zo’n mapje gedaan. nou, ik lever het in en hij gooit het echt op de grond uit woede en schreeuwde: ‘ik had toch gezegd MET EEN NIETJE!!!’
echt jeeeezus wat was er mis met die vent
Ik had een leraar op de basisschool die mij niet mocht.
Was altijd de pineut met van alles.
Kregen andere kinderen wel uitleg omdat ze iets niet snapte, kreeg ik het niet als ik het niet snapte.
Was volgens hem te dom voor het laagste VMBO. Ben uiteindelijk ook van school gewisseld vanwege dit gezeik. Leuk het laatste jaar nog in een andere klas terecht komen.
Heeft wel beter uitgepakt die switch, kon uiteindelijk een rapport van de middelbare school onder zijn neus duwen met mega goede cijfers, van VWO met Latijn ![]()
Leraren die duidelijk maken dat ze een leerling niet mogen vind ik overtreffende trap ja, komt ook best veel voor denk ik?
In groep 6-8 had ik leraren die een enorm duidelijke voorkeur hadden voor de makkelijke leerders met burgerlijke ouders zeg maar, als je dat was dan mocht je alles. Als je minder goed kon leren of uit een ander soort milieu kwam dan was er veel minder geduld en aardigheid, viel me als kind toen al op en ik was niet het slachtoffer dus laat staan hoe het voor hen was.
Ja, we waren geen kind meer, maar in het eerste jaar van de hbo moesten we voor het eerst een presentatie geven en het was ook een soort van oefening met presenteren. Een van de eerste meisjes kreeg een black out en de docent greep dat aan om er een les voor ons van te maken over hoe erg het wel niet was als dit gebeurde. Ze begon te zeggen dat het zó genant was, echt heel genant!! Ja zie je dat zelf ook niet zo? Je weet je tekst niet meer he? Echt GE-NANT!
Ze bleef het ook maar herhalen en dat meisje was tegen haar tranen aan het vechten en de hele klas begon tegen de docent in te gaan en uiteindelijk rende ook het lokaal uit.
Ik ben dat echt nooit meer vergeten en die docent heeft vaker rare dingen gedaan. En van studenten na mij hoorde ik ook weer rare dingen
Hoe kun ook zo zijn!?
Dit was over het algemeen een lamlul, hij mocht een vriendin ook niet en die had goede cijfers en burgerlijke ouders.
Heb volgens mij ooit wel eens gezegd dat ie mocht doodvallen ![]()
(niet in zijn bijzijn hoor)
Mijn maatschappijleraar in de tweede heeft een keer zoiets achterlijks gedaan. Nog steeds boos. Snap niet dat hij niet ingreep? Twee jongens hielden een presentatie over Al Quida en lieten als onderdeel daarvan een onthoofding zien van het begin tot het eind, 3 minuten lang (inclusief geluid). Ik trok echt wit weg en keek in paniek om me heen maar andere kinderen bleven gewoon kijken. Dus ik half getraumatiseerd en dacht dat het aan mij lag. ![]()
Bah afschuwelijk! Zo liet mijn leraar Grieks een keer de film saw zien, vond het ook echt heel naar. Maar dit is nog erger.
Mijn leraar Nederlands had echt een hekel aan mij en heeft een keer gepresteerd om tijdens de les tegen de hele klas te zeggen: ‘wat hoor ik daar? Oh het is het fluitende geluid van lady Mary’s adem door haar beugel’. En ook nog wel andere nare pesterijen.
Onze cito scores werden van laag naar hoog opgelezen in de klas en bij 540 was mijn naam nog niet genoemd en de meester zei 'Huh Spencer, jij hebt hem wel gemaakt maar ik heb jouw naam helemaal niet gezien??’. Uiteindelijk had ik 546 ofzo en maakte hij nog een grappige opmerking over dat dat vast niet zou kloppen. Tot die dag dacht ik ook dat ik met LWOO advies van school zou gaan terwijl dat dus helemaal niet klopte en hij me dat vooral aan het aanpraten was???
Deze leerkracht had ook een relatie met de moeder van een kind, laten we hem Henk noemen. Met de hele klas wilden we graag weten wie de meester het leukste kind vond, en na enig aandringen wilde hij dat wel zeggen; Pieter. Terwijl hij gewoon bij Henk in huis woonde en Pieter zijn beste vriend was??? Echt zo raar.
Een leraar op de middelbare school (ik was 14) die aan me vroeg of ik zwanger was toen ik tegen een muur aan leunde in de pauze waardoor mijn buik bol stond. Schiet eigenlijk altijd door mijn hoofd als ik ergens tegenaan geleund sta “goh zo steekt mijn buik uit ik lijk wel zwanger” ![]()
Een leraar zei ooit dat ik erg op mijn zus leek alleen stond ik achteraan in de rij toen de borsten werden uitgedeeld en ja ja mijn zus voor in de rij
Echt zo ziek.
![]()
Waarom hebben we (bijna) allemaal wel verhalen over een ranzige leraar?
Rij instructeur die echt heeeeele gore opmerkingen maakte tijdens het lessen (dat ik wel in mannenblaadjes zou kunnen staan
)
Leraar op de middelbare die echt heel vies met zn handen over mn armen heenging terwijl hij iets uitlegde en ik achter de pc zat ![]()
Leraar basisschool die mijn werk (uit)lachend aan iedereen in de klas liet zien (echt een paar keer heen en weer, omdat ik iets verkeerd had opgeschreven)
Bus chauffeur die mij uitschold nadat ik zei dat hij van me af moest blijven (hij vond t een goed idee om mijn hand vast te pakken en te eisen dat ik hem wel even kon groeten, TERWIJL IK GWN “hi” ZEI
)
Wauw hoe langer ik erover nadenk, hoe meer dingen er naar boven komen