Stel je persoonlijke vraag #59

Juf in groep 3 die haar pabo diploma bij een pakje boter heeft gekregen en in geuren en kleuren vertelde over haar dieet van slimfast shakes en repen. En die recht in mijn gezicht zei dat ze me dik vond (was ik toen niet).

2 a 3 jaar later wel ietsjes mollig (en twee koppen kleiner dan de rest, groeispurt was de oplossing achteraf). Toen kwamen die helse heksen van de ggz die me een eetprobleem hebben aangepraat en mij calorieën lieten tellen :clown_face:

Op de middelbare school was ik altijd goed in wiskunde, stond in de onderbouw altijd een 8 gemiddeld, in de vierde een 7/7,5. Toen kwam de docent te overlijden en kregen we een andere voor de rest van de bovenbouw. Sinds dat mens heb ik nooit meer een voldoende gehaald voor wiskunde. Niet omdat ik er ineens slecht in was, maar omdat ze mij niet mocht. Als we een toets bespraken en ik had exact het antwoord en berekening zoals in het antwoordmodel, dan kreeg ik ipv de 5 punten die ervoor stonden 2 punten bijvoorbeeld. En als ik dan tegen haar zei dat ik te weinig punten had gekregen, dan was het altijd ‘nou en!’ of ‘ja dus???’ gevolgd door ‘jij hebt wiskunde nodig he voor wat je later worden wil!’ Toen kwamen de eindexamens en mijn mentor riep het hardst van iedereen dat de 2e corrector lang niet alles nakijkt. Wist die wiskundedocent natuurlijk ook, dus die dacht weer effe lekker de boel te kunnen besodemieteren. Ik was geslaagd, maar op mijn lijst stond een 5 voor wiskunde, maar toen ik adhv het model het eindexamen thuis heel streng nakeek kwam ik tussen de 6 en 6,5 uit. Dus ik dacht joe nie fokke met Baron en heb een inzage aangevraagd. Zus meegenomen die lerarenopleiding wiskunde deed, zij nakijken en kwam tussen de 6 en 6,5 uit :smiling_face_with_tear: Mentor riep natuurlijk dat die docent noooooooit zoiets zou doen. Rector ook nadat ik hem een heel betoog mailde met ‘antwoordmodel zegt x, ik ook, ik heb 3 van de 5 punten en die 3 is daarna doorgekrast en 1 punt van gemaakt’. Dus toen dacht ik joh ik heb geprobeerd dit normaal op te lossen, prima dat je er niet in meegaat, maar dan gaan we het anders doen. Heb de schoolinspectie op ze afgestuurd en een tijdje later kreeg mn moeder een hele boze mentor aan de lijn en ik had ineens een cijfer tussen de, jawel, 6 en 6,5.

19 likes

Ben even benieuwd wat die randstad ermee te maken heeft in deze context haha

1 like

oh ik weet nog iets raars. niet per se misbruik maken van positie maar wel… raar. toen ik in groep 7 en 8 zat ging ik vaak msn’en met mijn leraren (een vrouw en een man), inclusief webcam???! en zij deden dan ook de webcam aan??

ik zat gewoon in de woonkamer op onze gezinscomputer dus mijn ouders zagen ook gewoon hun hoofd live in de woonkamer echt wtf :joy:

4 likes

Ken jij iemand die volkszanger is?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

3 likes

Ik heb wel een vriend die satirisch volkszanger is

8 likes

Video niet beschikbaar staat er

5 likes

Oeps miste een lettertje! Gefixt. Ik promoot hem graag

1 like

Het is bijna een jaar geleden dat ik Jannes ontmoet heb :rofl: misschien dat sommigen het nog wel weten maar mijn workbestie is mega fan van Jannes en heb Jannes dus bij een tentfeest gevraagd om een felicitatiefilmpje voor haar op te nemen, vond hij geen probleem! En mn workbestie vond het haar favoriete cadeau.

16 likes

Ja van zijn real life soap op SBS6

2 likes

Ik was vorig jaar op een feest waar hij ook op trad. Mn schoonzus wilde er graag heen dus ik ging mee. Ik zei vooraf nog: denk niet dat ik veel nummers ken… ik bleek alles te kennen :joy:

7 likes

Bij ons de 3 hoogste volgens mij. En 1 iemand had 550 en dat werd ook expliciet genoemd. :no_mouth:

Bij ons moest je je hand opsteken als je dacht dat het je score was en ik voel de cringe nog van de 2 keer dat ik mijn hand op stak bij een hogere score dan ik uiteindelijk gehaald heb.

1 like

Eigenlijk niet want hij is rapper maar ik vind hem zo kut en ik haat hem dus als ik hem tref doe ik echt m’n uiterste best om hem volkszanger te noemen. Alles om die lul te kleineren.

5 likes

Ik vind het heel wonderlijk dat iedereen hier zijn citoscore nog schijnt te weten. Mensen die het weten hadden ook altijd een hele hoge score. Ik heb echt geen idee. Denk ook niet dat het bewaard gebleven is.

Weet jij je Citoscore nog?

• Ja, het was (voor mij) heel hoog
  • Ja, het was (voor mij) heel laag
  • Ja, het was precies wat ik had gedacht
  • Ik weet m’n Cito score niet
  • Ik heb nooit een Cito gedaan

0 stemmers

4 likes

Haha ja maar ik weet het dus nog omdat ik me echt heel vernederd voelde :sob:

2 likes

Ik herinner het me nog wel maar de enige keren in het leven dat die herinnering opkomt is wanneer het hier op het forum weer over die Cito gaat. In het offline leven is het in 20 jaar 0x in me opgekomen.

25 likes

Ja wtf ook echt. Alsof je dat ook kunt inschatten. Ja ik denk dat ik 20 fouten heb dus dan heb ik een score van 546, ja weet jij veel…

2 likes

Op mijn school hadden we de ISI toets en die score weet ik nog wel, omdat het precies genoeg was voor mijn voorkeursschool.

1 like

Zou wat zijn als er tijdens een sollicitatiegesprek wordt gevraagd naar je citoscore

Ik weet het alleen nog omdat ik heel erg trots was op mijn score en het feit dat ik een aantal onderdelen foutloos had. Maar vervolgens een stiefmoeder die bleef benadrukken dat ik nog steeds niks voorstelde en niks ging bereiken. Denk dat het zonder haar al langggg uit mijn geheugen was verdwenen.

9 likes