Juf in groep 3 die haar pabo diploma bij een pakje boter heeft gekregen en in geuren en kleuren vertelde over haar dieet van slimfast shakes en repen. En die recht in mijn gezicht zei dat ze me dik vond (was ik toen niet).
2 a 3 jaar later wel ietsjes mollig (en twee koppen kleiner dan de rest, groeispurt was de oplossing achteraf). Toen kwamen die helse heksen van de ggz die me een eetprobleem hebben aangepraat en mij calorieën lieten tellen ![]()
Op de middelbare school was ik altijd goed in wiskunde, stond in de onderbouw altijd een 8 gemiddeld, in de vierde een 7/7,5. Toen kwam de docent te overlijden en kregen we een andere voor de rest van de bovenbouw. Sinds dat mens heb ik nooit meer een voldoende gehaald voor wiskunde. Niet omdat ik er ineens slecht in was, maar omdat ze mij niet mocht. Als we een toets bespraken en ik had exact het antwoord en berekening zoals in het antwoordmodel, dan kreeg ik ipv de 5 punten die ervoor stonden 2 punten bijvoorbeeld. En als ik dan tegen haar zei dat ik te weinig punten had gekregen, dan was het altijd ‘nou en!’ of ‘ja dus???’ gevolgd door ‘jij hebt wiskunde nodig he voor wat je later worden wil!’ Toen kwamen de eindexamens en mijn mentor riep het hardst van iedereen dat de 2e corrector lang niet alles nakijkt. Wist die wiskundedocent natuurlijk ook, dus die dacht weer effe lekker de boel te kunnen besodemieteren. Ik was geslaagd, maar op mijn lijst stond een 5 voor wiskunde, maar toen ik adhv het model het eindexamen thuis heel streng nakeek kwam ik tussen de 6 en 6,5 uit. Dus ik dacht joe nie fokke met Baron en heb een inzage aangevraagd. Zus meegenomen die lerarenopleiding wiskunde deed, zij nakijken en kwam tussen de 6 en 6,5 uit
Mentor riep natuurlijk dat die docent noooooooit zoiets zou doen. Rector ook nadat ik hem een heel betoog mailde met ‘antwoordmodel zegt x, ik ook, ik heb 3 van de 5 punten en die 3 is daarna doorgekrast en 1 punt van gemaakt’. Dus toen dacht ik joh ik heb geprobeerd dit normaal op te lossen, prima dat je er niet in meegaat, maar dan gaan we het anders doen. Heb de schoolinspectie op ze afgestuurd en een tijdje later kreeg mn moeder een hele boze mentor aan de lijn en ik had ineens een cijfer tussen de, jawel, 6 en 6,5.