Stel je persoonlijke vraag #59

Ik vind het heel wonderlijk dat iedereen hier zijn citoscore nog schijnt te weten. Mensen die het weten hadden ook altijd een hele hoge score. Ik heb echt geen idee. Denk ook niet dat het bewaard gebleven is.

Weet jij je Citoscore nog?

• Ja, het was (voor mij) heel hoog
  • Ja, het was (voor mij) heel laag
  • Ja, het was precies wat ik had gedacht
  • Ik weet m’n Cito score niet
  • Ik heb nooit een Cito gedaan

0 stemmers

3 likes

Haha ja maar ik weet het dus nog omdat ik me echt heel vernederd voelde :sob:

2 likes

Ik herinner het me nog wel maar de enige keren in het leven dat die herinnering opkomt is wanneer het hier op het forum weer over die Cito gaat. In het offline leven is het in 20 jaar 0x in me opgekomen.

24 likes

Ja wtf ook echt. Alsof je dat ook kunt inschatten. Ja ik denk dat ik 20 fouten heb dus dan heb ik een score van 546, ja weet jij veel…

1 like

Op mijn school hadden we de ISI toets en die score weet ik nog wel, omdat het precies genoeg was voor mijn voorkeursschool.

1 like

Zou wat zijn als er tijdens een sollicitatiegesprek wordt gevraagd naar je citoscore

Ik weet het alleen nog omdat ik heel erg trots was op mijn score en het feit dat ik een aantal onderdelen foutloos had. Maar vervolgens een stiefmoeder die bleef benadrukken dat ik nog steeds niks voorstelde en niks ging bereiken. Denk dat het zonder haar al langggg uit mijn geheugen was verdwenen.

8 likes

Ik heb pas 200 sollicitaties ontvangen op een vacature en verbaasde me erover hoeveel mensen nog ‘Lyceum Oude Bogen, Breda 1998-2004, profiel x’ ofzo op hun cv zetten. En ook hun studentenbaan bij de AH als ze al 40 zijn. Boeit me helemaal niets. Cito score heb ik niet gezien! Zou ook wel heel grappig zijn.

5 likes

Hoe meer je verteld over je stiefmoeder, hoe lieftalliger ze wordt. Ik snap echt niet dat mensen zo tegen kinderen kunnen doen

3 likes

Ik wist geen eens dat er een citoscore was tot ik het hier las.

Ja sorry ik post er misschien een beetje te vaak over :sweat_smile:. Maar zij was gewoon de typische vrouw die wel de vent wilde en niet de kinderen die daarbij hoorden (ik wil hiermee niet zeggen dat alle vrouwen in die situatie net zo psycho zijn als zij). Ze heeft uiteindelijk zelf nog een kind gekregen met mijn vader en die kreeg een heeeeele andere behandeling.

6 likes

Ik kan het me nog goed herinneren omdat mijn juf altijd zei dat ik te verlegen was en daarom een lager niveau heeft aangeraden. Ik had een heel gemiddelde score hoor, maar wat was ik trots! Ik kan het gevoel weer helemaal terughalen

3 likes

Ik heb na mijn studie maar bij 1 werkgever gewerkt dus om het nog een beetje op te vullen heb ik mijn bijbaantjes en stages er inderdaad ook bij staan. En ik weet dat dat onnodig is dus het is ook gewoon stom maar toch

1 like

Mijn moeder heeft een fase gehad waarin ze af en toe belde om te vertellen hoeveel leuker, slimmer, meer getalenteerd mijn zusje was. Ze had oa een punt hoger op de cito. We schelen 10 jaar en ik had op dat punt al een masterdiploma en goede baan.

4 likes

Echt een gruwelijke hekel aan de Cito. Mocht door de score niet doen wat ik wilde (en volgens advies ook kon), om een half jaar later alsnog naar een andere klas te mogen. N = 1, en toch vind ik het een debiele test.

1 like

Je hoeft er echt geen sorry over te zeggen. Maar ik blijf mij gewoon verbazen dat zulke mensen bestaan.

3 likes

Hangt ervan af of het relevant is toch! Zoals je het omschrijft snap ik het wel, maar als je veel meer relevante werkervaring hebt gekregen na het vakkenvullen en de leerlingenraad kun je (en dan bedoel ik niet jou maar de sollicitanten waarbij het opviel;)) het ook weglaten lijkt me.

1 like

Ik had een vrij hoge score wat mijn ouders heel verbaasd over waren. Vroeger was ik daar heel trots op, nu denk ik: jullie hebben mij chronisch onderschat op bijna alle gebieden in mijn leven.

8 likes

Je middelbare school vind ik wel bij een compleet cv horen hoor. Ik vind het interessant om te zien welke weg iemand heeft afgelegd

@Xiomara wat is daar grappig aan? :sweat_smile: het is geen reden om iemand af te wijzen of aan te nemen maar het kan wel wat zeggen over een kandidaat. Je kunt zo veel verschillende wegen afleggen naar de universiteit bijv.

Ik weet dat het nu een soort trend is om alleen dingen erop te zetten die belangrijk zijn voor de functie waarop iemand solliciteert, maar ik vind het veel interessanter en veelzeggender om het complete plaatje te zien. Inclusief middelbare school, interesses, irrelevante banen of studies voor de functie en afhankelijk van hoe oud iemand is ook bijbaantjes. Je bent meer dan alleen de functie waar je op solliciteert.
Ik vind het raar om op je cv te doen alsof dat een soort recht ‘clean’ carrièrepad was als dat niet zo is (en leuk ook als dat niet zo is)

11 likes

Als jij sokken uitleent aan iemand verwacht je deze dan terug?

• Nee die beschouw ik als verloren en dat is prima
  • Die beschouw ik als verloren maar dat vind ik eigenlijk vervelend
  • Die vraag ik terug

0 stemmers