Je schoonmoeder mama/mama/moeder noemen
- Raar en zou ik nooit doen
- Heel normaal maar ik zou het nooit doen
- Heel normaal en doe/deed ik ook/ zou ik ook doen
- Raar, maar als een ander het graag wil doen is dat natuurlijk prima
0 stemmers
Je schoonmoeder mama/mama/moeder noemen
0 stemmers
Ja, dit zie ik wel. En als ik Olmo zie, denk ik: dat is een Hollander. Dat kan gewoon niet anders. Als hij een heritage test doet, krijgt hij 94% Dokkum ofzo.
Noh, Olmo is een belg
Vind dat meer iets voor de oudere generatie.
Gradatie erger: ik heb een oom die naar zijn vrouw verwijst als “moeder”.
oh dat kan ook nog ja
ik heb dus ook het idee dat als mensen het doen ze hun eigen moeder mama noemen en hun schoonmoeder mam… ![]()
Ja het is heteroseksuele James Cooke
Wow inderdaad
Meestal een heel slecht idee - ik heb wel brandjes geblust in een laboratorium (studenten met een brander
) en dan is zand erop toch echt het effectiefst!! En vlam in de pan is ook pan dichthouden en buiten neerzetten als het lukt.
Ik moet vooral aan de sims denken hahaha (gaat ook nooit goed toch?)
Voor wie ben je vanavond? Als je niet voor iemand bent dan jammer
Neutrale poll:
0 stemmers
Ja, een heel saai verhaal helaas. De oven stond in de fik. Ik zag echt flammen uit dat ding komen dus toen was ik wel blij met mn handbrandblusser. Toen ik dat aan mn destijds vriendje appte zei hij “nee dat had ik moeten doen”.
ik gebruik nu altijd bakpapier, zelfs als ik een tosti maak in een tosti apparaat.
In mijn studentenhuis. Een kaars viel om van de vensterbank op de bank en de bank (of een kleedje ofzo, dat weet ik niet meer) vatte echt super snel vlam. Weet achteraf wel zeker dat we het ook wel met een emmer water hadden kunnen blussen. Was ook een heel gedoe om weer een nieuwe blusser te krijgen van de verhuurder
Maar die blussers kan je gewoon zelf kopen voor een paar tientjes? Al moet een verhuurder sowieso natuurlijk allereerst voor brandveiligheid zorgen. In het studentenpand waar ik ooit woonde hing echt zo’n titanic achtig ding in de gang als brandblusser. Alsof iemand dat snel eraf krijgt ![]()
Familielid van mij heeft zo een brand in de keuken geblust. Was gelukkig snel uit en brandweer zei dat hij veel ergere schade had voorkomen. Daarna alsnog 9 maanden niet meer in zijn huis kunnen wonen.
Ja vast! Maar dit was de verantwoordelijkheid van de verhuurder (volgens mij verplicht vanaf een bepaald aantal bewoners) en je denkt toch niet dat wij als studenten een paar tientjes gingen uitgeven voor iets waar geen alcohol in zit ![]()
Maar je hebt gelijk hoor. Voor al die moeite die wij hebben gestoken in het contacten van de verhuurder zou ik nu zelf zo’n ding kopen
Mijn schoonzusje (zo’n 10 jaar jonger dan ik, dus in de 20) noemt onze schoonmoeder ‘moeke’ en ik vind het zo denigrerend? En hopeloos ouderwets ook.
Is in de Nigeriaanse cultuur heel normaal. Mijn vader werd ook door iedereen papa genoemd (ook door mensen die geen familie waren). Gewoon als een eretitel net als oom en tante bijvoorbeeld.
oorbellen bij baby’s
0 stemmers
Ik denk altijd dat hij Duits is. Heb het geloof ik al zeker 3x opgezocht. Door deze post hoop ik dat het nu gewoon ga onthouden!!
Ik weet dat veel babies in bepaalde landen direct al na de geboorte of vrij snel daarna oorbellen krijgen. Ik vind het cute
maar aan de ene kant ook echt niet oke. Mn moeder wilde ook dat ik al oorbellen had als baby en nu denk ik wel van nee. Ik mocht zelfs pas van mn vader in groep 7 dacht ik eindelijk oorbellen. In groep 8 mocht ik ineens een helix, want ik en een vriendinnetje vonden dat cool, dus met 11 jaar had ik al een helix? En met 18 jaar heb ik gezegd, ik denk ook om mn vader te pesten. Dat ik een tongpiercing nam. Dus dat heb ik gedaan. Ik heb het misschien een jaar erin gehad, maar omdat dat zo’n rare spier is weet ik nu nog waar dat ding ooit zat. Vind het nu ook goor en lelijk een tongpiercing.
Zoo lang verhaal sorry, een tongpiercing:
0 stemmers