Stel je persoonlijke vraag #59

Ik keek dat filmpje maar ik kan alleen maar naar zijn gezicht kijken. Weet niet of dit nou botox of lipfillers zijn ofzo maar er klopt iets niet. Ben sowieso verbaasd dat ik de laatste tijd steeds meer mensen zie die dit hebben van wie ik dit echt niet verwacht.

Edit: Ik haal dit stukje even weg. Ik speculeerde hier over iemand met lipfillers maar zit nu te bedenken dat ze misschien ook in verwachting zou kunnen zijn en volgens mij doet dat ook rare dingen met je lippen.

Ik heb dus het idee dat ik het bijna altijd zie en ik vind het echt 0% van de tijd mooi.

• Ik denk dat ik het meestal niet zie
  • Ik zie het wel maar ik vind het vaak wel mooi
  • Ik zie het wel maar ik vind het ook nooit mooi

0 stemmers

2 likes

Echt een eng opgezwollen kop inderdaad. Ik gok een combinatie middellengebruik en botox

1 like

2x mirena en laatste keer koper en alle keren echt heel heel heel naar een pijnlijk (elke keer vervelender lol, ik ga het nooit meer zonder verdoving laten doen, ook niet als ik een kind heb gebaard oid en het mee zou moeten vallen). Bij mij wel vooral tijdens het plaatsen, niet heel erg erna. Ik ken wel mensen die zich een paar dagen heel slecht voelde (kramp en misselijk etc), maar drie weken serieuze pijn lijkt mij een heel goede reden om een echo te laten maken of alles wel goed zit? Ik ben niet zo’n drammer in de zorg maar ik zou m’n vriendin nu wel sterk aanmoedigen op haar strepen te gaan staan en een second opinion/doorverwijzing vragen.

Het is voor mij bijna tijd om m’n koperspiraal te vervangen en ik wil het eigenlijk niet meer? Ik ben er altijd blij mee geweest maar ik ben soms heel bewust (in mn hoofd) dat er zoiets in mn lichaam zit en ik weet niet of ik er nog een ga laten plaatsen. Ik wil ook never nooit meer terug naar hormonen alleen. Lastig.

En gewoon stoppen met anticonceptie, of is dat geen mogelijkheid? Ik ben in 2022 gestopt met de pil en ik ben daar eigenlijk heel erg blij mee. Ik was een beetje bang voor vreselijke menstruaties, maar het valt me alles mee.

2 likes

Ja dan kom je een beetje bij de geheelonthouding of condooms of kinderen kwestie haha. Koperspiraal maakt je menstruatie zwaarder, dus dat kan alleen maar beter worden!

Of als je een vaste partner hebt en geen kinderwens (meer), een knippie voor de man :v:t3:

19 likes

Ja ik gebruik nu gewoon condooms, vind ik eigenlijk best heel chill.

8 likes

Laten zetten was verschrikkelijk, deed echt absurd veel pijn (bij mijn gynaecoloog, een huisarts doet dat hier niet). Daarna nog paar dagen last van gehad, maar geen drie weken, dan had ik hem er echt meteen weer uit laten halen. Had alleen echt extreem bloedverlies en dan ook flink krampen, heb hem er daarom na een jaar uit laten halen. Sindsdien niks meer (condooms als anticonceptie), en dat was heerlijk. Superregelmatig, 3 dagen ongesteld, soms 1 dag beetje krampen, en dat was het. Met pil (voor de spiraal) was het 5-6 dagen met 2 dagen buik- én rugkrampen. Nu perimenopauze en complete chaos, ene keer cyclus van 60+ dagen, dan weer 20 of minder, dan ineens weer netjes 28, echt geen peil op te trekken. Wel nog steeds maar 3 dagen ongesteld, helaas met iets meer krampen.

1 like

Bij de eerste keer viel mijn spiraal er meteen weer uit. Daarna nog een keer laten zetten, toen ging er wel goed. Beide keren deed het niet pijn? Gewoon beetje gek gevoel.

De laatste keer viel ik flauw tijdens het wisselen van mijn spiraal. Echt een hele nare ervaring.
Ben er bij toeval laatst achtergekomen dat mijn koperspiraal niet goed zit. Twijfel nu heel erg of ik een nieuw spiraaltje wil, helemaal omdat koperspiraal wss geen optie meer is. Wat een ellende :tired_face:

• ik at vroeger vaak avg en nu nog steeds
  • ik at vroeger vaak avg en nu af en toe
  • ik at vroeger vaak avg en nu nooit
  • ik at vroeger af en toe avg en nu vaak
  • ik at vroeger af en toe avg en nu nog steeds
  • ik at vroeger af en toe avg en nu nooit
  • ik at vroeger nooit avg en nu vaak (wtf???)
  • ik at vroeger nooit avg en nu af en toe
  • ik at vroeger nooit avg en nu nog steeds niet

0 stemmers

Al was vroeger avg gelijk aan gekookte aardappels met geprakte groenten en dat is niet hoe ik het nu eet, haha. Aardappels koken doe ik echt zelden.

1 like

Maar mijn avg is geen tot moes gekookte aardappels en smaakloze groenten

26 likes

Is 1x per week vaak? Ik eet het wekelijks, maar wel anders dan vroeger. Ovenaardappels en groente vaak ook uit de oven ipv gekookt. Gekookte aardappels eet ik alleen als stamppot.

1 like

en @Eira hoe maken jullie het dan? ik ben wel benieuwd want ik heb er echt zo’n saaie associatie bij dat ik niet eens zin heb om eraan te beginnen haha

ik vond aardappelpuree, witte bonen in tomatensaus en vega kipschnitzel vroeger wel altijd vieslekker trouwens

O ik wist niet eens dat er ook nog anderen bijhoorden hahahah. In mijn hoofd bestaat deze act alleen op een radio 538 podium op Koningsdag oid. Een soort Snollebollekes voor mensen met een VanMoof.

8 likes

Ik zeg niet dat het bij mij een culinair hoogstandje is hoor. Maar ik vind het wel lekker om aardappeltjes op te bakken. Of gewoon krieltjes uit de oven met rozemarijn. Lekkere aardappelpuree zelf maken. En qua groenten ben ik van vroeger spinazie à la crème gewend of sperziebonen uit HAK-potjes dus ik heb een beetje een afkeer voor gekookte groenten dus ik wok veel. Bijvoorbeeld sperzieboontjes of spruitjes met lekkere kruiden. Of wortels of broccoli uit de oven. Dat vind ik allemaal wel lekker. Niet te vaak hoor, maximaal twee keer per week.

4 likes

Aardappeltjes kun je veel me variëren, in schil, met kruiden en dan uit de oven. Of hasselback, of op een spiesje, of puree. Groenten kan je met wat vlees (spekjes) of kruiden op smaak maken, of roerbakken, en bij vlees of vis kijk ik naar wat erbij past

5 likes

Het woord smikkelbeertje

• Dit vind ik een normaal woord
  • Hmm medium
  • :nauseated_face::nauseated_face::nauseated_face::nauseated_face:

0 stemmers

2 likes