Stel je persoonlijke vraag #6

Wat vind jij niet lekker?

  • Koriander
  • Pindakaas
  • Gekookt ei
  • Ansjovis
  • Pinda’s
  • Tonijn
  • Bleekselderij
  • Satésaus
  • Peterselie
  • Avocado
  • Spruitjes
  • Witlof
  • Blauwe kaas
  • Garnalen
  • Frika(n)del
  • Zoute stokjes
  • Prei
  • Ik vind alles lekker

0 stemmers

Voor dit topic heb ik nog nooit de definitie van feminist gelezen, daar doel ik op :blush: dus ben invullen van de poll heb ik niet eerst Google opgestart om de definitie op te zoeken.

En ik vind het niet zo boeiend om te weten of ik een zogenoemd feminist ben of niet,
Ik weet waar ik in geloof en waar ik voor sta of je dat nou feminist noemt of nietz

5 likes

Ok, maar als je nu die ene zin leest, denk je dan niet “verdomd, ja, ik ben (mijn hele leven al) een feminist!”?

Ik denk overigens dat het juist belangrijk is dat iedereen die zich in de definitie herkent zichzelf een feminist noemt, of je nou de barricades opgaat of niet, omdat ongelijkheid nog steeds in grote mate bestaat, en het makkelijker te bespreken wordt als ook de minder radicale mensen gewoon zeggen “ja, ik ben een feminist, want ik geloof in gelijkheid.” Daar komt het namelijk op neer, en hoe meer mensen dat als normaal gaan zien, hoe meer het hopelijk uit die hoek van “zeikende mannenhaters” komt. Want daar wordt het wel eens tijd voor.

@littlenumbers uit deze lijst vind ik alles lekker. Maar ik vind niet alles lekker.

9 likes

Als die definitie correct is dan is zoals je zegt vrijwel iedereen in Nederland feminist.
Maar om er verder een mening over te vormen zal ik me eerst moeten verdiepen in dit onderwerp

1 like

Ben ik de enige die het schijtirritant vind dat instagram het niet doet?

  • Ja, stel je niet zo aan en ga gewoon slapen
  • Nee, ik vind het ook vervelend
  • Ik had niet eens gemerkt dat er een storing is

0 stemmers

Er zijn vast meerdere definities te vinden, maar dit is wel waar het op neerkomt.

Mocht je je erin willen verdiepen kan ik je “we should all be feminists” aanraden, ook als essay te verkrijgen als je liever leest. En natuurlijk het Feminisme topic hier, waarin ook heel veel goede links staan met meer informatie.

6 likes

Ik vind het altijd zo jammer dat er hier, naar mijn idee, vaak zo lang doorgedramd wordt om anderen een bepaalde visie op te dringen. En dat er bijvoorbeeld meteen met termen als ‘weldenkend mens’ moet worden gestrooid. Als iemand (meerdere keren) aangeeft zich ergens niet in verdiept te hebben, zich daar niet voor te interesseren en zichzelf daarom iets niet te willen noemen, laat diegene dan gewoon lekker en maak je daar niet zo druk over.

53 likes

Hmm ja t ging alleen om deze lijst, niet helemaal duidelijk verwoord

1 like

Je mag me ook wel gewoon taggen hoor. En tja, ik maak me nou eenmaal druk om ongelijkheid, kan er ook niks aan doen.

13 likes

Volgens mij maak je je op dit moment vooral druk omdat iemand op een forum een andere visie heeft dan jij zelf.

1 like

:raised_hands:t2: say it louder for the people in the back!!!

3 likes

Ik maak me er druk om dat mensen niet inzien dat iedereen feminist zou moeten zijn, omdat het gewoon simpelweg inhoudt dat je gelooft in gelijke rechten onafhankelijk van geslacht. En omdat het in mijn ogen belangrijk is dat mensen zich ook zo noemen.

Hier verklaar ik waarom:

12 likes

Ik vind ongelijkheid ook niet oké,
Maar ik vind kindermishandeling, arme hondjes die aan een boom gebonden worden, kinderen in arme landen die geen eten hebben, psychiatrische patiënten die geen hulp krijgen, ouderen die vereenzamen en zo nog 1000 dingen ook niet oké.

Ik kan helaas niet de hele wereld veranderen/ helpen.

Hahaha nou oké doe dan maar niks. Als jezelf een feminist noemen al te veel gevraagd is.

20 likes

Hoe kut is t als je jezelf feminist noemt alleen maar omdat een lama op internet dat graag wil

31 likes

Een lama en een banaan ja.

16 likes

Volgens mij draaf je een beetje door nu, ik heb volgens mij een paar posts eerder al aangegeven dat als die definitie klopt, een heleboel vrouwen schijnbaar feminist zijn.

Ik vind het alleen niet de moeite om er een stempel op te plakken, ik ga ook echt geen “feminist” op mn deur plakken of wat dan ook.

Sorry maar in mijn kleine wereldje heb ik genoeg aan mijn eigen problemen.

5 likes

Jij haalt al het onrecht in de wereld bij en ik draaf door? Maar goed, onze visies zijn duidelijk en komen niet overeen. Case closed (:

1 like

En ik vind jouw toon in sommige posts behoorlijk irritant worden.

14 likes

Heb jij… (aanvinken wat van toepassing is/was)

  • Op Atletiek gezeten.
  • Tuinbonen uit blik veroberd
  • Een spagaat op de balk gedaan
  • Bij Quick Fastfood (BE) gegeten
  • Gezien hoe ze een schaap schoren
  • Mottenballen vastgehouden / gebruikt
  • Gedanst op liedjes van Def Rhymz
  • Minstens een half jaar Goudkust/GTST/Onderweg naar Morgen gevolgd (vroeger)
  • In een rondvaartboort gezeten
  • Je nagels paars gelakt
  • Een ribbroek gedragen
  • Een toilet viezer achtergelaten dan gewenst
  • Kastanje bij elkaar geraapt
  • Het woord gatsie ooit gebruikt

0 stemmers