Stel je persoonlijke vraag #6

Wat voor spaardoelen heb jij?

• Een koophuis
  • Een auto
  • Studie/studieschuld
  • Vakantie/reizen
  • Elektronica
  • Voor noodgevallen/kapotte dingen
  • Kinderen
  • Kleding/cosmetica
  • Medische dingen (bijv. eigen risico zorgverzekering)
  • Anders, namelijk…
  • Ik spaar niet

0 stemmers

Haha same! Ik houd van mn spaarpotjes

1 like

Anders namelijk, gemeentelijke belastingen :sweat:.

3 likes

Ik spaar iedere maand minstens 10% van mijn inkomsten (lening lol), en daarnaast leg ik nu al wat opzij voor als ik binnenkort geen studenten ov meer heb. Zou willen dat ik voor een huis aan het sparen was maar helaas.

2 likes

Nee, helaas, ik vrees dat daar nog wel veel voor nodig is. Ik probeer er zelf ook veel op te spreken en op z’n minst een duidelijk afkeurende blik te geven, waardoor ze vaak zichzelf al gaan verbeteren, omdat ze weten dat ik dat soort opmerkingen en ā€˜grapjes’ niet leuk vind, maar er is nog een lange weg te gaan. Het zit heel erg ingebakken.

FaceTime jij wel eens?

• Ja regelmatig
  • Soms
  • Zelden
  • Nooit

0 stemmers

Met m’n schoonouders en schoonzusje. Ideaal :slight_smile:

Ik schrik er altijd van, ik FaceTime nooit uit mezelf en soms heb ik dan ineens zon bewegend gezicht op m’n beeldscherm. Ben niet zo’n fan van FaceTime, of überhaupt bellen. Dan moet je direct antwoorden :sweat_smile:.

2 likes

Hoeveel boeken heb jij de laatste 12 maanden gelezen?

• 0
  • 1-5
  • 5-10
  • 10-15
  • 15-20
  • 20-30
  • 30-40
  • 40-50
  • 50-60
  • 60-70
  • 70-80
  • 80-90
  • 90-100
  • 100+ (Cynthia is that you)

0 stemmers

3 likes

Ik heb Irma Knol een keer een berichtje gestuurd en ook antwoord gekregen maar dat is niet echt een BN-er of wel? Ging trouwens over een jas die ze aan had.

FaceTimen in het openbaar vervoer zonder oordopjes/koptelefoon.

• Kan echt niet
  • Maak ik me schuldig aan

0 stemmers

Je hoort de ander dan toch ook praten?

1 like

Van de week belde iemand in een ruimte vol andere mensen en toen dacht ik al ā€˜waarom gaat ze niet ff op de gang staan?’. Ik weet niet, ik vind bellen in gezelschap best gek. Iets snel kortsluiten, prima, maar echt een gesprek voeren? Don’t get it.

4 likes

Ik vind het irritant, maar snap niet helemaal waarom ik dat vind. Het is niet heel anders dan wanneer 2 mensen gewoon met elkaar praten toch?

2 likes

Ja bellen in het ov snap ik al niet. Als iemand mij belt, neem ik niet eens op. Dan vraag ik of ze kunnen appen. De hele trein hoeft mijn gesprek toch niet te horen. Van die meiden die hun hele telefoonboek bellen: jaaaaa, ik zit in de trein en ik dacht, laat ik die en die eens even bellen.

13 likes

Ja vind ik ook raar. Gisteren zat er een vrouw naast me in de trein die blijkbaar net had gehoord dat ze ergens was aangenomen en heel de coupe kan alles horen over haar sollicitatie, wat wel en niet goed ging en hoeveel ze zou gaan verdienen :face_with_raised_eyebrow: snap nooit dat je zo uitgebreid in de trein gaat praten over die dingen

2 likes

Ah dat lijkt me zo leuk en gezellig :heart_eyes: Ik heb daar echt leuke herinneringen aan als kind. Mijn ouders waarschijnlijk iets minder aangezien ik denk ik elke avond hetzelfde boekje wilde lezen :thinking:

Welk sterrenbeeld vind jij het leukst?

• Ram
  • Stier
  • Tweelingen
  • Kreeft
  • Leeuw
  • Maagd
  • Weegschaal
  • Schorpioen
  • Boogschutter
  • Steenbok
  • Waterman
  • Vissen
  • Ik vind horoscopen niet leuk, ook voor de grap.

0 stemmers

Welk sterrenbeeld vind jij het stomst?

• Ram
  • Stier
  • Tweelingen
  • Kreeft
  • Leeuw
  • Maagd
  • Weegschaal
  • Schorpioen
  • Boogschutter
  • Steenbok
  • Waterman
  • Vissen
  • Ik heb geen idee.

0 stemmers

Ik heb niks met sterrenbeelden maar voel me wel persoonlijk aangevallen omdat 2 mensen hebben gezegd dat ze Vissen het stomst vinden :joy:

18 likes

Ik ben wel gefascineerd door horoscopen maar vooral door het feit dat ergens iemand er iedere dag, week, maand of jaar voor zorgt dat alle sterrenbeelden een horoscoop hebben om te lezen. Ik probeer me dan altijd een voorstelling te maken van het type mens dat daar zijn levenswerk van heeft gemaakt.

10 likes