Hahaha ik heb op Vissen als stomste sterrenbeeld gestemd en ik weet niet of dit het beter of slechter maakt, maar één van mijn beste vrienden is nota bene Vissen en ik ben dol op hem. Het neemt alleen niet mijn (uiteraard beperkte) slechte ervaring met vissen weg. (Wel allemaal mannen. Misschien vind ik Mannen wel gewoon het stomst.)
Haha, het maakt me eigenlijk niet veel uit, want ik identificeer me niet echt als mijn sterrenbeeld, maar ja, ik ben wel een Vis, dus krijg toch een soort error in m’n hoofd
Vind het vooral knap dat je dan blijkbaar van iedereen weet wat hun sterrenbeeld is? Vraag je dat aan mensen en onthoud je dat allemaal?
Hahaha nouja, ik neem het niet zo serieus hoor! Ik ben wel heel goed in data herinneren en als iemand me een keer zijn verjaardag vertelt weet ik automatisch wel wat zijn sterrenbeeld is en vergeet ik het ook niet meer, dus na een aantal slechte ervaringen met Vissen dacht ik: “Aaah! Vissen zijn the worst!!!”.
Ik heb minder gestemd en dat komt omdat ik soms zo inconsequent ben. Als ze (poezen) schattig kijken mag alles, en soms in een keer een opwelling van strengheid omdat ik het zat ben dat ze op 't aanrecht springen ofzo.
Volgens mij is deze poll al een keer geweest, maar weet het niet zeker: denk jij dat iemands sterrenbeeld (meestal) echt wat zegt over iemands persoonlijkheid? Naar mijn idee zijn er best wat mensen op het forum die erin geloven.
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik ben zelf maagd en herken me totaaaal niet in dat sterrenbeeld, bijna het tegenovergestelde van hoe ik ben.
Nee, maar ik denk wel dat iemands birth chart (dus volledige sterrenbeeld, niet alleen je sun sign) onderzoeken interessante inzichten over iemands persoonlijkheid kan geven. Dat is waarom ik horoscopen leuk en boeiend vind! Niet als handleiding over hoe iemand in elkaar zit, maar wel als hulpmiddel om hoe iemand in elkaar zit te interpreteren.
Ik denk vooral dat de tijd waarin je geboren bent (op een hete zomerdag of een nacht in januari waarin het 10 graden vriest) iets zegt over mensen. Ik vind het heel logisch dat je meer eigenschappen deelt met mensen die rond dezelfde tijd zijn geboren dan met mensen die een drie maanden voor of na jou zijn geboren omdat de omstandigheden toen anders waren.
Ik heb geen idee, de manier waarop ik me soms in sterrenbeelden verdiep is door bijv. met vriendinnen onze birth chart op te zoeken en verschillende bronnen op te zoeken met manieren waarop je bepaalde planeetstanden en bijbehorende sterrenbeelden kunt interpreteren. Het lijkt me overigens niet meer dan logisch dat er meestal dingen staan waar veel mensen zich in kunnen vinden, het gaat er (voor mij, althans) om dat je het op jezelf en je eigen situatie kunt betrekken om iets over jezelf te leren, niet zozeer andersom en al helemaal niet om jezelf nieuwe karaktereigenschappen toe te eigenen ofzo omdat ze bij je sterrenbeeld horen, haha. Ik vind het zelf een interessante manier om bepaalde eigenschappen te verdiepen die misschien niet zo vaak naar voren komen en een goede manier om elkaar en onszelf beter te leren kennen. Maar ik zie het zéker niet als het enige interpretatiemiddel voor iemands persoonlijkheid en ook totaal niet als de waarheid, ofzo.
Sorry als dit raar en zweverig overkomt, maar ik vind horoscopen voornamelijk interessant, leuk en grappig omdat ik mensen interessant, leuk en grappig vind en horoscopen een visie bieden die best neutraal is!
Een Andere auto, keuken, badkamer, bruiloft en alles wat ik heb aangevinkt. Ik heb meer spaardoelen dan geld, maar gelukkig hoeft niet alles tegelijk
Ik bedoel de mensen die dit als fulltime baan doen er zelf wel heel erg in geloven. Ben benieuwd hoe hun dag eruit ziet en waar ze die informatie dan vandaan halen haha.
En terugkomend op in dezelfde tijd geboren zijn: ik denk niet dat het per se zo is hoor, maar mijn broer en ik zijn echt tegenpolen, en hij is geboren in de zomer en ik in de winter. Zo zie ik om me heen wel meer dingen die ik aan geboortetijd kan koppelen, maar ik kijk er meer uit interesse naar dan uit overtuiging als je snapt wat ik bedoel.
@anon24802271 heb je weleens je primal zodiac sign/spirit animal opgezocht (hierzo)? Ik heb me hier laatst zo mee vermaakt met mijn nichtjes. Er klopte bij ons allemaal wel iets en bij één nichtje klopte de tekst dusdanig goed dat het een beetje eng werd haha. Was interessant om over te praten en om te kijken hoe wij elkaar zien.
Ik ben trouwens een ‘beaver’.
Ahhh maar mensen reduceren tot een sterrenbeeld is ook gewoon een lui excuus om geen moeite te stoppen in het leren kennen van iemand, heel laf en flauw. Ik denk eigenlijk dat niemand die horoscopen serieus neemt dat ooit zou doen, juist omdat er ook in horoscopen zo ontzettend veel verschillende factoren meespelen (maar ik weet het natuurlijk niet zeker, omdat ik mijzelf niet onder de horoscoopkenners of -enthousiasten schaar, ondanks mijn nieuwsgierigheid!).
@Briseis, nog niet! Ik ga morgen bij een vriendin slapen, dus ik denk dat we het samen gaan uitzoeken. Ben benieuwd! Ik vind dit echt hele leuke dingen om samen te doen.
Ik weet niet of het telt, maar ik moest ooit van Piet Paulusma vertellen wat ik van het weer vond.
Me too!
Blijkbaar ben ik een seal! (Ik ben Arrested Development aan het herkijken waardoor ik dit echt supergrappig vind.)
(Sorry voor alle horoscoopspam!)
Ik heb de beschrijving nog niet eens gelezen, maar ik ga ervan uit dat je dit kunt interpreteren als dat deze mensen ook geen voldaan gevoel krijgen van bepaalde taken/moetjes uitoefenen? Ik ken overigens best veel mensen die zich fijn voelen wanneer ze rekeningen op tijd betalen etc., en daar een geordend en daarom rustig gevoel van krijgen!
Met viool wel vaker. Weleens gespeeld bij dwdd, dingetjes op het journaal en als tiener met jeugdorkest Nederland op het kinder prinsengracht concert, geloof ook Paul de leeuw ooit was ook wel fun gehe. Mijn auditie voor dat orkest is ook ooit op tv geweest in een docu over het jeugdorkest Nederland :’) Maar stelde allemaal niet zoveel voor hoor haha
Haha wow ik zou er bijna niet voor uit durven komen.
Doe het wel alleen onder de circa vijf minuten, over normale zaken en op normaal volume. Vind korte belletjes in het ov wel prima, lange niet. Of van die veelste persoonlijke zaken die met 100 decibel door de coupé schallen, vreselijk
Ja voor een onderdeel van SchoolTV weekjournaal hahaha
Ik dacht eerst van niet, maar ik ben door rtl wel eens gevraagd mijn mening te geven over de treinstoringen. Ze hadden het toen zo geknipt dat ik veel negatiever was, maar ik had eigenlijk niet zo veel te klagen
Voelde me ook helemaal zenuwachtig, ze vroegen ook niet ‘he mogen we je interviewen’ maar gelijk camera op je neus.