Stel je persoonlijke vraag #6

Ik heb in de Efteling gewerkt, dus ben er zo vaak geweest dat het voorlopig even niet hoeft. Blijf het wel een prachtig park vinden!

1 like

Als jij grijze haren hebt, trek jij je uit?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Denk jij dat er door het uittrekken van grijze haren meer terug groeien?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Sorry typfout :sob: maar als ik het aanpas zijn de resultaten weer weg.

Ik ben daar vorig jaar mee gestopt, daarvoor deed ik dat wel. Ik heb donkerbruin haar, dus die grijze ertussen vallen (mij) wel op, ze hebben ook een andere structuur, lijkt het wel. Op een bepaald moment bleef ik maar nieuwe grijze haren zien, dus ik heb toen beslist om het maar zo te laten.

4 likes

Ik heb ook donkerbruin, bijna zwart, haar. Trek nu de meest opvallende uit, heb daarnaast ook hele fijne grijze haren en die laat ik zitten. Maar baal wel een beetje, heb het al sinds mijn 22e of zo dat het geen enkele haren meer zijn.

Als ik dat nu nog zou doen dan zou ik behoorlijk wat kale plekken hebben en een dus bosje haar. :dizzy_face:

2 likes

Ja, ik had m’n eerste grijze haar ook jĆ”ren geleden, geen idee hoe oud ik was, maar ergens begin 20. Ik ben nu 30 en heb besloten dat het stom is dat het bij mannen meer geaccepteerd is om geleidelijk aan grijs te worden dan bij vrouwen, die dan vele jaren hun haren kleuren. Dus nu wil ik m’n haar ook gewoon z’n gang laten gaan zonder te kleuren. Ik weet niet of ik dit ook zal volhouden als het Ć©cht begint op te vallen, haha.

1 like

Hele persoonlijke vraag vanuit mijn situatie nu. Ik heb griep, sinds gister middag hoge koorts en werk in het onderwijs. Volgende week doen mijn leerlingen examen voor mijn vak en er moet dus veel geregeld worden en ik kan nu gewoon echt niet ziek zijn. Maar ben dus wel ziek. Weet echt niet wat ik moet doen want lig dus echt te rillen in bed terwijl ik nog laatste dingen probeer na te kijken en cijfers aan het invoeren ben (dinsdag is mijn vrije dag, moet morgen weer werken). De IB’er heeft dit vorig jaar allemaal gedaan omdat er toen geen docent was voor dit vak, nu doe ik het dus samen met de IB’er omdat ik dit nog nooit gedaan heb dus zij weet wel hoe en wat als ik er niet zou zijn, maar samen zou wel handiger zijn. Zij zei gister al toen ze merkte dat ik niet helemaal lekker was dat ik me de komende 2 weken echt niet ziek kan melden en dat mijn leidinggevende dan sowieso zou vinden dat ik gewoon de examendruk niet aan kan…

• Gewoon gaan en je dan wellicht langer ziek voelen
  • Ziek is ziek dus ziekmelden
  • Anders, zoals?

0 stemmers

Peper en zout haar vind ik in ieder geval wel heel mooi! Dus dat is dan enigszins wel een leuk vooruitzicht hahaha.

1 like

Jouw gezondheid gaat hoe dan ook voor, en probeer je niets aan te trekken van wat je collega en leidinggevende zouden vinden. Je collega had zelf al door dat je echt niet lekker was dus heeft niets met die druk te maken. En zoals @Rosalind zegt, als je iets vanuit huis kan doen zou ik voorstellen om dat te doen.

2 likes

In dit geval: ziekmelden!

Edit: ik heb voordat ik dit bericht las op Anders, namelijk… geklikt. Als je je baan heel leuk vond en je leuke collega’s en leidinggevenden zou hebben, dan was ik het gesprek met hen aangegaan. Dat je je enorm rot voelt, maar dat je echt ziek bent (en niet door de werkdruk) en dan een soort plan maken met wat je nog evt vanuit huis kunt doen.

Maar als je daar zo behandeld wordt, dan gewoon lekker ziekmelden en je niet schuldig voelen, want je bent ook echt ziek

5 likes

Nee heb je zeker ook gelijk in hoor! Ik zit/zat alleen in dubio omdat collega’s zo duidelijk laten weten dat ze op me rekenen. Met een verkoudheid zou ik ook gewoon gaan, maar ik ben nu niet eens in staat om naar de supermarkt tegenover mijn huis te gaan voor wat boodschappen. Alleen voel me dus alsof ik op de een of andere manier toch zou moeten gaan werken omdat collega’s dat zo zeggen tegen me… terwijl ik zelf denk ja HOE DAN??

Toevallig gisteren mijn eerste grijze haar ontdekt. Die heb ik meteen eruit getrokken. Ben nog niet klaar voor grijs haar. :see_no_evil:

1 like

Waar is de optie geen idee.

1 like

Ik zag vanochtend ineens dat mijn sproeten er weer zijn dus ik ben wel benieuwd:

Heb jij sproeten in je gezicht?

• Ja (altijd)
  • Alleen in de lente / zomer
  • Nee

0 stemmers

Ik ben er nog steeds niet over uit of ik nou sproeten heb of gewoon ordinaire zonbeschadiging :thinking:

4 likes

Ik heb zoveel sproeten dat je vaak in de zomer niet eens kunt zien dat het sproeten zijn :cry:

5 likes

Sowieso nog minder dan 1! Want heb m’n menstruatiecup al een paar jaar wel denk ik en die was ooit 15 euro denk ik?

4 likes

Ik weet het eigenlijk niet meer :joy: Ik denk met wat meer dan 10, maar ik hou het niet bij

Nu ik dit lees, denk ik nog meer: ziekmelden. Als je er uiteindelijk toch weg wilt. En je bent gewoon hartstikke ziek! Die kinderen halen hun examens ook wel zonder jou als je ze het hele schooljaar al voorbereid hebt.

Uitzieken jij!

2 likes