Stel je persoonlijke vraag #6

Hoe zie jij verlichting in het donker?

• Links
  • Rechts
  • Afhankelijk of ik bril of lenzen draag

0 stemmers

Mensen met een cilindrische afwijking in hun oog zien de wereld in het donker als het linkerplaatje omdat de ongelijke bolling in het oog zorgt dat het licht niet goed wordt gebroken.

2 likes

Hmm ik dacht dat ik het gewoon zag als rechts, maar ik heb wel een cilinder in 1 van mn ogen, dus ik ga binnenkort eens kijken of er verschil in mn ogen zit :stuck_out_tongue:

Ik heb inderdaad een flinke cilinder afwijking maar ik ben er altijd vanuit gegaan dat iedereen het als links zag :exploding_head:

7 likes

Ja same! Ik was echt verbaasd toen ik het zag!

2 likes

huh ik heb een flinke cilinderafwijking en het verschilt volgens mij als ik m’n bril of lenzen draag. Hoe zou dat dan werken.

Ik dacht dat ik links altijd zo zag, omdat mijn glazen vies waren :see_no_evil: Naar de bioscoop gaan is ook een hel met een bril. Nu weet ik dus waarom
Maar iedereen heeft toch een beetje een cilindrische afwijking?

Van wat ik begrepen heb is het bij een cilinderafwijking zo dat je netvlies ipv een ronde vorm meer op een ei/rugbybal lijkt. Daardoor wordt het licht niet hetzelfde gebroken en komen de beelden niet op hetzelfde brandpunt in je oog bij elkaar en krijg je een onscherp beeld. In het geval van verlichting in het donker komt er minder licht binnen en zie je de streep in de richting dat je oog vervormd is.

2 likes

Ja precies dit heb ik ook haha. Heb ook lenzen maar zie het dan ook als rechts. Links alleen als ik geen bril of lenzen op/in heb maar dan kan ik ook beter niet mezelf verplaatsen. Levensgevaarlijk.

1 like

Met m’n linkeroog zie ik het als links, maar mn dominante oog zorgt ervoor dat mn gehele beeld als rechts wordt gezien. Als ik mn rechteroog dicht heb is dat dus niet zo.

1 like

Kan dat heel heftig zijn en ook minder? Want ik zie het niet zoals als links, maar rechts is ook wel heel… precies. Laat ik het zo noemen.

1 like

Als je licht wazig ziet maar zonder strepen kan het een gewone afwijking zijn. Zoals een .25 of -.25 zonder cilinder :slight_smile:

Wat is dat voor raar systeem. Je moedigt dus mensen aan om te gaan lenen. En als dat fout gaat zit je dus helemaal in de shit?

1 like

Wow, dat is echt messed up…

1 like

En als je 1 oog dicht zou doen? Ik vraag me af of een dominant oog het beeld bepaalt zoals iemand eerder opmerkte :thinking:

Alles gegokt en toch nog een 7 haha. Had niks met Samson & Gert.

1 like

Wat grappig, ik krijg hier dus de Christen-Democraten uit de test terwijl CDA/CU in Nederland niet eens een beetje in lijn ligt met mijn keuze :laugh:.

Ik was even bang dat er iets anders uit zou komen nu wanneer het over België gaat, maar gelukkig is mijn perspectief op de wereld aardig solide ongeacht over welk land het gaat. :’)
(Terwijl er maar één vraag over het milieu/duurzaamheid (kerncentrales) ging!)

6 likes

Nva (ken Ik niet) en Vlaams Belang (zijn die niet super racist?)

Maar ik heb wel een hele hoop stellingen overgeslagen omdat ik ze niet snapte. In NL stem ik D66 meestal.

1 like

Wat een duidelijke test! Makkelijker te doen dan alle stemwijzers die ik voor Nederlandse verkiezingen heb ingevuld tot nu toe, buiten dat ik enkele begrippen niet kende

11 likes

hahahaha dus ik ben in België ineens een PVV/FvD stemmer. Ik denk dat er iets mis is gegaan want dacht dat ik toch vrij links Was en ben pro/immigratie, ben alleen wel voor een kleinere overheid.

2 likes