huh ik heb een flinke cilinderafwijking en het verschilt volgens mij als ik m’n bril of lenzen draag. Hoe zou dat dan werken.
Ik dacht dat ik links altijd zo zag, omdat mijn glazen vies waren
Naar de bioscoop gaan is ook een hel met een bril. Nu weet ik dus waarom
Maar iedereen heeft toch een beetje een cilindrische afwijking?
Van wat ik begrepen heb is het bij een cilinderafwijking zo dat je netvlies ipv een ronde vorm meer op een ei/rugbybal lijkt. Daardoor wordt het licht niet hetzelfde gebroken en komen de beelden niet op hetzelfde brandpunt in je oog bij elkaar en krijg je een onscherp beeld. In het geval van verlichting in het donker komt er minder licht binnen en zie je de streep in de richting dat je oog vervormd is.
Ja precies dit heb ik ook haha. Heb ook lenzen maar zie het dan ook als rechts. Links alleen als ik geen bril of lenzen op/in heb maar dan kan ik ook beter niet mezelf verplaatsen. Levensgevaarlijk.
Met m’n linkeroog zie ik het als links, maar mn dominante oog zorgt ervoor dat mn gehele beeld als rechts wordt gezien. Als ik mn rechteroog dicht heb is dat dus niet zo.
Kan dat heel heftig zijn en ook minder? Want ik zie het niet zoals als links, maar rechts is ook wel heel… precies. Laat ik het zo noemen.
Als je licht wazig ziet maar zonder strepen kan het een gewone afwijking zijn. Zoals een .25 of -.25 zonder cilinder 
Wat is dat voor raar systeem. Je moedigt dus mensen aan om te gaan lenen. En als dat fout gaat zit je dus helemaal in de shit?
Wow, dat is echt messed up…
En als je 1 oog dicht zou doen? Ik vraag me af of een dominant oog het beeld bepaalt zoals iemand eerder opmerkte 
Alles gegokt en toch nog een 7 haha. Had niks met Samson & Gert.
Wat grappig, ik krijg hier dus de Christen-Democraten uit de test terwijl CDA/CU in Nederland niet eens een beetje in lijn ligt met mijn keuze
.
Ik was even bang dat er iets anders uit zou komen nu wanneer het over België gaat, maar gelukkig is mijn perspectief op de wereld aardig solide ongeacht over welk land het gaat. :’)
(Terwijl er maar één vraag over het milieu/duurzaamheid (kerncentrales) ging!)
Nva (ken Ik niet) en Vlaams Belang (zijn die niet super racist?)
Maar ik heb wel een hele hoop stellingen overgeslagen omdat ik ze niet snapte. In NL stem ik D66 meestal.
Wat een duidelijke test! Makkelijker te doen dan alle stemwijzers die ik voor Nederlandse verkiezingen heb ingevuld tot nu toe, buiten dat ik enkele begrippen niet kende
hahahaha dus ik ben in België ineens een PVV/FvD stemmer. Ik denk dat er iets mis is gegaan want dacht dat ik toch vrij links Was en ben pro/immigratie, ben alleen wel voor een kleinere overheid.
Oeps verkeerd geklikt! Maar ik ben dus Nederlands en ik kwam op de Sp.a uit. Vond het wel interessant om deze stemwijzer te doen
Ja, heel erg vaag. Bij mij kwam Vlaams Belang op 2 terwijl ik zelf een allochtoon ben die op sociaal gebied vrij links is.
Spa en PvdA precies gelijk! Zelfs na het invullen van 5 extra stellingen haha.