Stel je persoonlijke vraag #6

Wow ik vind 16% best hoog :eek:. Ik twijfelde eerst over de vraagstelling, maar het is toch bedoelt van dat je van mensen uit het echte leven weet dat ze hier zitten? Dus dat je hier mensen ziet posten/foto’s ziet en denkt hey die ken ik uit het echt. En niet: ik zie een ff-er in het echt en denk hey die is van ff.

2 likes

Haha ja echt belachelijk, mijn haar wordt gewoon niet meer vet :sunglasses:

1 like

Het ligt allemaal wat dicht bij elkaar bij mij

1 like

Nee PvdA in NL is verre van extreemlinks, het is bij ons zo:

Dus SP en GroenLinks zijn het meeste links, maar kijken heel anders naar Europa. PvdA en Denk hebben veel overeenkomsten (denk komt voort uit de PvdA) en D’66 is rechtser maar ook sterker voor Europa.

1 like

Huh? GL en SP linkser dan PVDD??

PvdD is opgericht als “niet links en niet rechts”, ze zijn links tot centrumlinks in hun beleid op het moment. Maar ze zijn minder links op bepaalde punten dan sp en gl.

1 like

Interessant.

Bij de gemeenteverkiezingen vorig jaar kwam ik uit op CD&V. Bij de Federale is het nek-aan-nek met PVDA, en bij de Vlaamse nek-aan-nek met Groen. Op Europees niveau lig ik veel meer links met sp.a en Groen als koplopers.

Wanneer ik in detail mijn antwoorden vergelijk met die van CD&V, dan verschillen we vaker op stellingen die voor mij belangrijk(er) zijn…

Ik was vooral verbaasd over die stelling “het moet verboden worden om je kinderen te slaan” wtf?!

4 likes

Hm kan niet stemmen. Heb het een enkele keer gezegd toen het niet goed er voor stond met mijn moeder. Ze kon niet meer praten toen en geen idee of zij het daarvoor wel eens heeft gezegd eigenlijk. Mijn vader volgens mij nooit hardop maar hij heeft wel eens in een emo bui het geWhatsappt naar zijn kinderen/mij. Nooit in het echt geloof ik? Hij zegt trouwens wel vaker dat hij trots op ons is en onze moeder dat ook op ons geweest zou zijn. Dat vind ik heel lief <3
Ik probeer het zelf wel vaker te zeggen, tegen mijn zusje en vriendinnen. Vind het toch wel belangrijk om gezegd te hebben voor het te laat is ofzo… hoewel het niks zegt over dat iemand niet van je houdt als diegene het niet uitspreekt, maar toch. Meer voor mijn eigen gemoedstoestand.

2 likes

Hahah ik moet nu denken aan mijn lieve paps en zijn uitingen van genegenheid. Van de week kwam hij dus langs mij en hij zoent echt van die drie dikke kussen op je wangen haha. Nu gaf hij er eentje haha. Maar echt zo pontificaal op je wang een pakkerd. Vind dat altijd grappig (en soms irritant ja haha).

1 like

Waarom? Dat kind moet toch verzorgd worden, en we moeten er toch juist vanaf dat dat alleen op de (bio)moeder neerkomt. Natuurlijk moet een vrouw ook bijkomen van een bevallig, dus die mag wel wat meer verlof hebben, maar een vader/partner zou dezelfde zorgtaak moeten hebben als een moeder en daar evenredig veel verlof voor moeten krijgen, imho.
Wat dat betreft vind ik het hier in Duitsland wel goed geregeld, je krijgt een x aantal maanden ouderschapsverlof, die je als stel zelf mag verdelen. En degene die het kind baart krijgt daarnaast ook wel extra zwangerschapsverlof. Het is hier alleen absurd veel (14 maanden geloof ik), ik zou gillend gek worden als ik 7 maanden (of meer) thuis moest zitten met een baby… Als het ooit zover komt hoop ik dat ik meer verdien, dan ga ik na een paar maanden wel weer werken en mag mijn partner de rest van de tijd thuis blijven :smile:

32 likes

Mijn vader heb ik het volgens mij 2x in mijn leven horen zeggen, mijn moeder en stiefvader zeggen het heel vaak.

1 like

Ja precies, je had het goed geïnterpreteerd! Ik vind het ook wel hoog, maar kan het ook wel begrijpen aangezien sommige mensen outfitfoto’s plaatsen en persoonlijke dingen delen in het MO gedeelte. Ik heb het 2x meegemaakt, dat ik iemand herkende (niet door outfitfoto’s trouwens).

In het kader van zometeen boodschappen doen:
Welke soep is jouw favoriet?

• Verse pureersoep tomaat oregano
  • Verse pureersoep broccoli spinazie
  • Verse pureersoep linzen courgette
  • Verse pureersoep pompoen wortel
  • Anders, nl:

0 stemmers

Hm ben niet zo’n fan van kookroom, en zit volgens mij niet in de receptuur van AH. Maar lief bedacht!

Die tomaat oregano had ik laatst maar daar zit heel veel paprika in? Smaakt helemaal niet naar tomaat, alleen naar paprika :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

huh paprika? Bij mij altijd alleen maar tomaat? Of bedoel je in de kruidenmix?

1 like

Mijn moeder en ik spraken vaak uit naar elkaar dat we van elkaar hielden, en nu ze er niet meer is mis ik dat echt heel erg.

9 likes

o dan ben ik echt helemaal in de war, sorry. Ik dacht echt dat ik altijd alleen maar tomaat er in had.