Ik vind eht ook vooral ZO dom dat dit echt op elk mogelijke plek wordt toegepast!?
Ik werkte in een ziekenhuis op een secretariaat en wij zaten allemaal gewoon in open ruimtes aan de gang, terwijl je dus veel moet bellen en er dus ook vertrouwelijke dingen besproken worden. Ik kon niet alleen mijn eigen telefoon, maar die van een stuk of 12 collega’s ook horen. Later liep ik ergens stage en daar hadden ze ook een kantoortuin, naast het laboratorium. Echt superfijn als je gefocust probeert te lezen/schrijven/data-analyse moet doen en je alle piepende apparaten, alarmen, de radio en het geklets uit het lab kan horen.
Overigens is waar ik nu stage loop de kantoortuin niet bewust, maar hebben ez gewoon veel te weinig werkplekken waardoor iedereen lager in rang dan onderzoeksgroepsleider gewoon aan een bureau in een van de labs wordt geplempt, terwijl alle deuren naar de gang en alle andere labs altijd open staan.
Ik snap echt niet hoe mesnen met dit soort dingen kunnen dealen :") Dit is vast superleuk als je een of ander creatief proces hebt waarin openheid helpt en je geen hierarchie wil en met iedereen wil kunnen praten altijd, maar anders gewoon niet.