DIT! Het is een klein beetje moeite, maar ook weer heel erg weinig als je dan iets perfects passends hebt. En dat is meestal minder werk dan je denkt. <3 Dus nooit meteen opgeven als je een mooi kledingstuk gevonden hebt wat niet helemaal lekker zit.
Dit hoort bij je heupen hoor! Als je je heupmaat meet gaat het ook om het ‘dikste deel’.
Ik kom uit op 0,60. Zo in een verhouding klinkt dat heel naar eigenlijk. Wat het in de praktijk met kleding zoeken op zich ook wel is.
Ja, dit duurde echt maar een half uurtje ofzo, en ik heb het wel vastgenaaid, itt to wat zij heeft gedaan. Leuke serie op erbij en dan is het zo gepiept.
Hoe meet je je schouders dan? Of bedoelen jullie borstomstrek?
Ik weet mijn figuur niet. Ik heb best een buikje en amper taille, maar er ziet wel iets van taille. Mijn schouders zijn niet overdreven breed, maar bloesjes en jasjes zitten nooit fijn bij mijn rug. Ik denk een plank. Van voren gezien dan. Van opzij gezien lijkt mijn buik net soms een kont :’)
Mijn taille is een maat kleiner dan mijn heupen, dus het is altijd een beetje moeilijk om passende broeken te vinden.
Uhm weinig. Broeken zijn vaak te nauw in de taille en een kilometer te lang. Shirts en bloesjes hebben te lange mouwen, en zijn ook te lang in de lengte. Jumpsuits dan is dat hele middenstuk op mijn romp te lang. Bloesjes en colberts zitten te strak op mijn rug/onder de oksels. Soms is een shirt weer te groot bij mijn tieten. Een jurk tot net boven/op je knieën is bij mij net op of onder mijn knieën en dat vind ik heel lelijk.
Tegenwoordig kan ik wel goed zien of iets bij mijn lichaam zal passen, dus dat bespaart me onnodige passessies.
Het lijkt me echt heerlijk shoppen als je een ‘standaard’ lichaam hebt.
Bovenkleding past altijd, heb een redelijk korte romp en ben vrij small van boven met smalle schouders, geen tieten, dus dan past alles.
Broeken zijn Fucking kut, omdat Mn heupen heel rond lopen en ik een grote kont heb, maar wel weer een smalle taille. Dus broeken zijn altijd te groot op Mn middel en te los op Mn bovenbenen. Ik heb ook nog eens hele lange benen (lengtemaat 36) dus alles is ook vaak te kort. Ik heb nog nooit van Mn volwassen bestaan een korte broek gedragen, gekocht of passend gevonden. Een korte broek trekt bij mij direct in Mn kont, ongeacht het model. Een hoge korte broek gaat omhoog over Mn taille en dan hangt Mn kont eruit, een lage zakt af naar beneden terwijl de achterkant zich wederom in Mn bilspleet wurmt. Ik ben altijd super jaloers op meisjes die in de zomer rondhuppelen in een korte broek, ik kan het gewoon echt niet aan.
Door jouw bericht moet ik zeggen dat ik dan wel weer niet zoveel moeite heb met korte broekjes! Dat is echt bijna het enige :’) Vaak is een broekje mega kort op een paspop/model(in mijn ogen) en dan is het bij mijn lichaam gewoon normaal kort. (als het jeans is wel weer te strak in mijn taille maar ok).
Ik vind rokjes trouwens nooit zo leuk staan, door mijn buik(je) denk ik. Dus ik heb in de zomer liever een korte broek aan dan een rokje.
Wat trouwens ook irritant is; meer gaan sporten en dan dikkere benen/billen krijgen. Omdat ik vind dat je het niet echt ziet qua gespierdheid, maar het is dan spier + vet wat alleen maar dikker oogt. En een grotere maat nodig heeft omdat je ass of bovenbenen er anders niet goed in passen.
Ik heb dan dus een zandloperfiguur in mijn hoofd maar dan niet extreem. Die taille/heup ratio van 0,70. En een gemiddelde lengte van 1.70.
Maar goed, tegenwoordig hebben we qua lengtemaat wel meer keuze dan jaren terug denk ik. Ik zie nu wel redelijk 28 en 36 te koop, 10 jaar terug was dat niet het geval.
Ja petite pas ik qua broeken wel beter, maar qua tops slaat het nergens op. Dan is niet alleen de lengte korter en de mouwen, maar zijn er ook een paar centimeters af qua omtrek en een top pas ik dan dus ook niet door mijn rug/borstomvang.
Het wordt weer tijd voor een nieuwe beha en die moeten zoeken vind ik ook echt een crime.
Oh jongens, de problemen van de wereld he
Spijkerrokjes zien er bij anderen altijd leuk uit, als ik het pas in twee maten krijg ik de kleine maat nieteens over mijn kont heen en de grote maat is bij mijn taille veel te ruim. Zelfde met veel broeken helaas…
Ik krijg van de figuren discussie hierboven wel een beetje een nare vibe hoor. Zo van: ‘welk figuur heb jij?’ en daarna: ‘hoe durf je je figuur een zandloper figuur te noemen dat kan nooit.’
Ja nu ja maar zo kwam het op het begin niet op mij over in ieder geval. (Ik was nog een beetje achter in de discussie.)
Ik heb eigenlijk geen idee wat ik heb / ben. Wellicht ziet een ander het wel? (bijvoorbeeld in het waywt-topic).
Het lastigst vind ik broeken shoppen omdat ik zo klein ben
Kon ik er maar 10 cm bij krijgen …
Dit heb ik ook zo. Hoewel rokjes bij mij ook niet altijd top zitten. Broeken altijd spannend en jumpsuits en plastuit is bij mij standaard cameltoe, terwijl ik volgens mij echt geen extreem lang bovenlichaam heb.
Hangt ook wel af van welke winkel, bij costes zit het over het algemeen een stuk beter dan bij primark
Het gaat nu toch vooral over waar mensen tegen aan lopen als ze shoppen? En die eerste opmerking was ook terecht, ik dacht het ook meteen toen 50% zandloper stemde, had het van te voren kunnen voorspellen, terwijl irl 8% dat maar is Maargoed. Het is ook lastig te beoordelen, ikzelf was bijvoorbeeld toen ik wat dikker was (wel gezond gewicht) op zicht een zandloper omdat ik door het vet vormen kreeg op plekken die ik nu niet meer heb. Ik vind het psychologisch interessant dat bijna elke vrouw wel wat te klagen heeft over haar lichaam en weinig mensen tevreden lijken, maar bij dit soort polls de geïdealiseerde zandloper altijd “wint”. Niet dat ik niemand geloof, maar het is gewoon een frappante uitslag.
Ga echt niet met een meetlint iedereen bij de volgende meeting opmeten en ze dan exposen als ze wiskundig gezien geen zandloper zijn hoor.
Kwestie van meten van de omtrek van je schouders /borsten/taille/heupen en kijken hoe die zich tot elkaar verhouden?
Korte benen probleem ken ik. Komt er vaak op neer dat ik enkellange broeken heb die bij mij dan gewoon als een normale broek vallen haha
Jemig ik heb zoooo vaak bij dit soort vragen met veel antwoordcategorieën dat mijn 3 antwoorden dan precies de drie meest gegeven antwoorden zijn en dat ik dan weer eens tot de conclusie moet komen dat ik een basic bitch ben
Prut auto stuk dus ruim over de €250 uitgegeven helaas.