Stel je persoonlijke vraag #6

Is Veenendaal zo erg? Uit een vorige poll van mij herinner ik me dat niet zo veel mensen definitief wilden emigreren… :face_with_monocle:

(Anoniem) heb jij in de poll expres niet op Veenendaal geklikt omdat het niet zo fancy klinkt?

• Ja
  • Nee
  • Ik heb Veenendaal aangeklikt

0 stemmers

Ik heb weleens homo; hope of missing out.

Dan heb je 3 maanden geleden een afspraak gemaakt met iemand en naarmate de datum dichterbij komt denk je “ahh ik heb zo geen zin, bel plz af”.

55 likes

Ik kom uit een plaats vlakbij Veenendaal en vind Veenendaal echt stom, het was altijd net te ver fietsen, er is geen zak te beleven (al waren er wel meer winkels dan in m’n eigen dorp) en ik verdwaal er altijd met de auto :rage:

4 likes

Ja klopt, maar dan vind ik alsnog dat de percentages bijzonder verdeeld zijn. En een afgelegen eiland verkiezen boven een woonplaats nabij Utrecht? :thinking:

1 like

Ik weet niet veel van Veenendaal maar een vriendin van mij kreeg daar een vriend en ze hebben daar een tijdje samengewoond en ze wilde graag weg. Want saai en volgens mij ook nogal religieus? En dat vond ze ook niet wat.

Emigreren naar:

• Tokyo
  • Kingston (Jamaica)
  • Madrid
  • Rio de Janeiro
  • Chicago
  • Moskou
  • Florance
  • Kaapstad

0 stemmers

Ik maak mijn oren na het douchen met een tissue droog

• Ja
  • Nee
  • Soms

0 stemmers

Ik gebruik altijd een wattenstaafje!

2 likes

Nee echt de oldshool FM radio bedoelde ik

Lowlands geklets

Haha ja ik vind het ook niet heel jammer qua line-up, maar ik ga gewoon die 3 dagen sfeer, muziek, lekker eten en op een kleedje chillen met m’n vrienden zo missen! Gelukkig voor mij gaan er meer van mijn gebruikelijke groepje niet… dus dat helpt ook wel tegen de fomo!

Tijd voor polls over Duitsland.

Vond je Duits leuk op school?

• Jawohl!
  • Mwah
  • Het Duits is de officiële taal van de hel
  • Ik heb geen Duits gehad

0 stemmers

Hoe goed is je Duits op een schaal van 1 (kut) tot 4 (vloeiend)?

• 1
  • 2
  • 3
  • 4

0 stemmers

Wat is de beste stad?

• Berlijn
  • Hamburg
  • München

0 stemmers

De Klassieker

• Borussia Dortmund
  • Bayern München

0 stemmers

Wat is het leukste deel van (het huidige) Berlijn?

• Oost
  • West

0 stemmers

Bundesrepublik Deutschland of Deutsche Demokratische Republik?
(hoeft niet op politiek gebaseerd te zijn, dus je kunt ook gewoon stemmen op wat je historisch interessant vindt o.i.d.)

• BRD
  • DDR

0 stemmers

Mode: beste Duitse designer?

• Karl Lagerfeld
  • Hugo Boss
  • Jil Sander

0 stemmers

Films: welke heb je gezien?

• Das Leben der Anderen
  • Der Untergang
  • Goodbye Lenin
  • Lola Rennt
  • Das Experiment
  • Geen van deze, wtf

0 stemmers

Boeken: van welke auteurs heb je wel eens een boek gelezen? (taal maakt niet uit)

• Goethe
  • Kafka
  • Hesse
  • Süskind
  • Gebroeders Grimm
  • Brecht
  • Schlink
  • Nietzsche
  • Dürrenmatt
  • Geen van deze, wtf

0 stemmers

Muziek: welke artiesten vind je leuk?

• Rammstein
  • Helene Fischer
  • Johann Sebastian Bach
  • Ludwig von Beethoven
  • Cascada
  • Marlene Dietrich
  • Nina Hagen
  • Nena
  • Tokio Hotel
  • Kraftwerk
  • Falco
  • Alphaville
  • Geen van deze, wtf

0 stemmers

München want prachtige omgeving/bergen!

1 like

Ben jij perfectionistisch?

• Ja
  • Nee
  • Een beetje

0 stemmers

Kijk jij wel eens neer op mensen die in jouw ogen niet “perfect zijn” ( baan, uiterlijk, gedrag enz)

• Ja
  • Nee
  • Soms

0 stemmers

Voel jij je wel eens onzeker omdat je niet perfect bent:

• Ja
  • Nee soms

0 stemmers

Kijk jij op tegen mensen die in jouw ogen perfect zijn:

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Vraag me dit af namelijk, ben zelf erg perfectionistisch maar vind mijzelf verreweg van perfect. Voel me wel altijd minder dan “ perfecte mensen”

Je vergeet helemaal de klassieker Christiane F. Wir kinder von bahnhof zoo

18 likes

Heb voor “Mwah” gekozen, maar destijds vond ik Duits wel echt kut. Inmiddels houd ik echter toch wel echt van Duits, dus kan ik gewoon niet kiezen voor “Het Duits is de officiële taal van de hel”…

2 likes

Ja ik ben perfectionistisch qua werk. En dan niet op de “ik zeg tijdens mijn sollicitatie dan ik perfectionistisch ben want dat staat leuk” manier. Het heeft me tot 2x toe een burn-out / overspannenheid opgeleverd en heb er therapie voor gehad. Ik ben ook bang dat ik geen hele leuke collega ben daardoor.

Maar privé heb ik het alleen op bepaalde vlakken, zo vreemd. M’n huis is 9 van de 10 keer een zooi en ik ga vrij makkelijk met een rare of lelijke outfit / geen make-up naar buiten. Maar met sporten of als ik dingen maak (schilderen, grafisch ontwerpen) heb ik het wel weer. Super irritant want het beperkt me heel erg in m’n creativiteit. Ik zou dat zo graag willen leren, om gewoon iets te maken omdat het leuk is om te doen, zonder dat ik zo gefocust ben op een perfect eindresultaat. Dus als iemand tips heeft…

Oh ja en ik vind perfectionisme dus ook écht niet iets om trots op te zijn, om even terug te komen op je poll. Ik denk dat veel mensen het ook verkeerd gebruiken en eigenlijk bedoelen dat ze graag goed resultaat leveren. Ik ben dan ook echt oprecht jaloers op mensen die meer schijt hebben.

11 likes

Ahhh ja sorry, dat is echt dé klassieker natuurlijk :sob: en dat boek maakte juist zo’n indruk op mij als middelbare scholier haha

1 like

Ik kan echt niks met het hele idee (extra) betalen om je favorieten artiesten te ontmoeten en ermee op de foto te gaan. Ik was daar zelfs als tiener veel te nuchter voor en had zoiets van “het is maar een baan”. Ik heb ook nooit na een optreden gewacht in de kou in de hoop dat ik ze bij de tourbus alsnog zou kunnen ontmoeten. Al heb ik wel enkele keren bandleden ontmoet van bands maar dat was stom toeval bij andere concerten, connecties of dat men een hapje ging eten in de stad. Een keer gooide iemand een handdoek in het publiek en toen moest ik een stap opzij doen omdat er een horde meisjes die bezweten handdoek wilde hebben. :joy: Edit: en ik ben een keer een moshpit ingeduwd door een jongen die toen was er een man die mij gauw er weer uittrok want die zag dat ik dat niet wilde.

3 likes

Ik vind het ook echt arrogant van een band/artiest om je fans te laten betalen voor een foto met je en een handtekening. Alsof concerttickets niet al duur genoeg zijn. Belachelijk, dan daalt een artiest ook wel in mijn achting

10 likes

Ik vind dat ook echt absurd. Vind het wel leuk als een artiest na het concert door de zaal loopt of bij de merch staat om praatjes te maken en foto’s te nemen en zo, maar snap dat zoiets voor een Adele bijvoorbeeld bijna onmogelijk is (al zie ik haar er nog wel voor aan om ineens op te duiken bij de merch stand).