Heb voor “Mwah” gekozen, maar destijds vond ik Duits wel echt kut. Inmiddels houd ik echter toch wel echt van Duits, dus kan ik gewoon niet kiezen voor “Het Duits is de officiële taal van de hel”…
Ja ik ben perfectionistisch qua werk. En dan niet op de “ik zeg tijdens mijn sollicitatie dan ik perfectionistisch ben want dat staat leuk” manier. Het heeft me tot 2x toe een burn-out / overspannenheid opgeleverd en heb er therapie voor gehad. Ik ben ook bang dat ik geen hele leuke collega ben daardoor.
Maar privé heb ik het alleen op bepaalde vlakken, zo vreemd. M’n huis is 9 van de 10 keer een zooi en ik ga vrij makkelijk met een rare of lelijke outfit / geen make-up naar buiten. Maar met sporten of als ik dingen maak (schilderen, grafisch ontwerpen) heb ik het wel weer. Super irritant want het beperkt me heel erg in m’n creativiteit. Ik zou dat zo graag willen leren, om gewoon iets te maken omdat het leuk is om te doen, zonder dat ik zo gefocust ben op een perfect eindresultaat. Dus als iemand tips heeft…
Oh ja en ik vind perfectionisme dus ook écht niet iets om trots op te zijn, om even terug te komen op je poll. Ik denk dat veel mensen het ook verkeerd gebruiken en eigenlijk bedoelen dat ze graag goed resultaat leveren. Ik ben dan ook echt oprecht jaloers op mensen die meer schijt hebben.
Ahhh ja sorry, dat is echt dé klassieker natuurlijk en dat boek maakte juist zo’n indruk op mij als middelbare scholier haha
Ik kan echt niks met het hele idee (extra) betalen om je favorieten artiesten te ontmoeten en ermee op de foto te gaan. Ik was daar zelfs als tiener veel te nuchter voor en had zoiets van “het is maar een baan”. Ik heb ook nooit na een optreden gewacht in de kou in de hoop dat ik ze bij de tourbus alsnog zou kunnen ontmoeten. Al heb ik wel enkele keren bandleden ontmoet van bands maar dat was stom toeval bij andere concerten, connecties of dat men een hapje ging eten in de stad. Een keer gooide iemand een handdoek in het publiek en toen moest ik een stap opzij doen omdat er een horde meisjes die bezweten handdoek wilde hebben. Edit: en ik ben een keer een moshpit ingeduwd door een jongen die toen was er een man die mij gauw er weer uittrok want die zag dat ik dat niet wilde.
Ik vind het ook echt arrogant van een band/artiest om je fans te laten betalen voor een foto met je en een handtekening. Alsof concerttickets niet al duur genoeg zijn. Belachelijk, dan daalt een artiest ook wel in mijn achting
Ik vind dat ook echt absurd. Vind het wel leuk als een artiest na het concert door de zaal loopt of bij de merch staat om praatjes te maken en foto’s te nemen en zo, maar snap dat zoiets voor een Adele bijvoorbeeld bijna onmogelijk is (al zie ik haar er nog wel voor aan om ineens op te duiken bij de merch stand).
Er zijn bands waarvan het hele bedrag van de meet en greet naar een goed doel of hun eigen foundation dan heb ik er geen problemen mee. En je hebt ook enkele bands waar je eigenlijk een extra belevenis koopt, dan had je voor een bepaald bedrag boven het concertticket de mogelijkheid om een soort klein, exclusieve expositie (+ ‘gratis’ mech) bij te wonen naast de meet en greet en eerder de zaal in mogen. Dat zou ik zelf nooit doen maar daar zat imo nog iets van een toegevoegde waarde in.
Maar 5000 euro om Bieber te ontmoeten of 2000 euro spenderen om awkward op de foto kunnen met een Avril Lavigne die liever daar niet is, zou ik never nooit doen. Het was in het begin ook vooral erg Amerikaans. Amerikanen willen graag extra’s, en soms zich ‘bijzonder’ kunnen voelen. Dus er is vaak wel een duidelijke vraag naar. Mijn favo band doet niet aan die soort dingen die gaan gewoon kosteloos na een optreden even de zaal in of naar buiten. Maar soms snap ik bands ergens wel. Je moet tegenwoordig vooral rondkomen van toeren en bent soms wel 9 maanden per jaar van huis om een comfortabel te kunnen leven omdat men nog maar weinig verdient van de verkoop van cds. En van de merch die je verkoopt moet je soms ook een bedrag afstaan aan de zaal/label etc.
Een vrij bekende metalartiest die ook nog voor andere produceert en zich net begeeft onder de top verdiende nog geen 5000 Canadese dollars per maand => 3400 euro (en daar moest nog belasting van af). (Hij was daar erg open over en ik vond het interessant om te lezen).
Ja dit is ook mijn ervaring met mensen die perfectionistisch zijn. Snap dat dat je enorm tegen kan werken! Heb dicht samen moeten werken met mensen die ZULKE hoge eisen stellen aan zichzelf en anderen, en dat is zo vermoeiend en ook zo oneerlijk tegenover anderen.
Edit: dit is trouwens helemaal niet vervelend tegenover jou bedoeld he! Meer om erop in te haken dat veel mensen ‘perfectionistisch’ als heel goede eigenschap zien maar in mijn ogen maakt het vaak meer kapot dan je lief is
No worries! Je hebt me niet beledigd hoor
Hoe vaak kan je opdrukken in 1 minuut? Timer aan en go go go! Niet smokkelen op je knieën…
- Je denkt toch niet dat ik die nu ga doen?
- 0-5
- 6-10
- 11-15
- 16-20
- 21-30
- 31-40
- 40-50
- Ik ben een beest en kan meer dan 50 keer opdrukken in 1 minuut
0 stemmers
Me irl
Alles is anoniem!
Wat vind je van filmpjes waarbij puisten/mee-eters worden uitgedrukt?
- Relaxend
- Eeeeghl
- Geen mening
0 stemmers
En ASMR mukbangs?
- Eeeeghl!
- Alleen relaxend als er niet veel gesmakt wordt
- Geweldig!
- Geen mening
0 stemmers
Ik vind filmpjes van mee-eters verwijderen wel echt ontspannend, maar zodra er bloed bij te zien is ben ik weg. Ben ook fan van die oorsmeer verwijder video’s.
Jaaa!
Ik vind het prima om zelf te doen, maar als ik een filmpje zie dan moet ik nog net niet kotsen.
Wat ik voornamelijk in mijn leven heb gedaan is op iemands rug liggen die zich ging opdrukken.
Zegmaar dit, en dan South Park erop. Daarna kwam ik natuurlijk compleet bezweet er weer vanaf.
Anoniem. Stel je partner heeft een beroep waardoor je waarschijnlijk vaak gaat verhuizen en jij zelf kan daardoor niet goed je beroep uitoefenen. Zou je hier mee akkoord gaan? Ik geef alleen maar 2 keuzes bij deze poll.
- Ja
- Nee
0 stemmers
Shit ik wilde deze poll juist anoniem doen.
Wat ruikt lekkerder?
- Crayola krijtjes
- Play-doh klei
0 stemmers
- Naaldbomen in een bos (en eventueel een kampvuur)
- Pas gemaaid gras na een regenbui
0 stemmers
In wat voor serie zou je wel eens een rol willen spelen?
- Een serie zoals friends/how i met your mother
- Een ziekenhuisserie zoals greys anatomy/house
- Een serie zoals gossip girl/pretty little liars
- Een misdaadserie zoals ncis/csi/baantjer
- Een soap zoals gtst/the bold
- Een serie zoals the big bang theory
0 stemmers