Jaa dat vind ik inderdaad ook wel fijn aan Spaans, is lekker universeel. Misschien dat ik dat gewoon eerst weer even op ga krikken en dan later nog op Italiaans of Portugees kan focussen En ben toch ook begonnen met Noors inmiddels maar dat kan prima naast elkaar denk ik, omdat het niet op elkaar lijkt
Portugees omdat Portugal je lievelingsland is.
Ik zou zeggen een bejaarde, een kind kan dat voor zân hele leven tekenen en een bejaarde is toch al in zân laatste levensfase. Al is het wel een nare keuze. Het liefst dan een demente bejaarde
@Dazed ik denk dat je het meest profijt hebt van Spaans (en Portugees klinkt echt ZO lelijk haha ik haat het).
Ik heb zin om polls te maken, dus komen ze:
Stel je moet een doodeng en levensecht spookhuis in met drie andere personen en je moet in een rijtje achter elkaar lopen. Op welke positie loop je het liefst?
- Als eerste
- Als tweede
- Als derde
- Als laatste
- Enge spookhuizen bestaan niet, ik ga gewoon in mijn eentje
0 stemmers
En als je moet kiezen tussen eerste of laatste positie?
- Liever als eerste
- Liever als laatste
0 stemmers
Als je vroeger iets moest doen wat je eng vond (presenteren bijvoorbeeld), wilde je dan liever als eerste of als laatste aan de beurt zijn?
- Liever als (één van de) eersten
- Liever als (één van de) laatsten
0 stemmers
Stak je op de middelbare school in de klas vaak je vinger op om antwoorden te geven?
- Ja
- Nee
- Alleen bij het vak (of de vakken) die ik leuk vond
0 stemmers
Stak je op de middelbare school in de les vaak je vinger op om een vraag te stellen (over de lesstof)?
- Ja
- Nee, (bijna) nooit
- Alleen bij sommige vakken
0 stemmers
Heb je één of meerdere van onderstaande artiesten live gezien?
- Bruno Mars
- Rolling Stones
- Michael Jackson
- Beyoncé
- U2
- Rihanna
- John Mayer
- Alicia Keys
- Green Day
- Madonna
- David Guetta
- AdĂšle
- Maroon 5
- Ed Sheeran
- Katy Perry
- Justin Timberlake
- Nee, maar ik zou één of meerdere van bovenstaande artiesten wel live willen zien
- Nee, en ook geen behoefte om bovenstaande artiesten live te zien
0 stemmers
Ik won ooit kaartjes voor het concert van Rihanna, anders was ik er niet heen gegaan. Was wel leuk voor een keer.
Rode laarzen:
- Wel leuk
- Gaat wel
- Niet leuk
- Ritueel verbranden
0 stemmers
Hoge bruine RGK sneakers voor dames:
Samenvatting
- Wel leuk
- Gaat wel
- Niet leuk
- Ritueel verbranden
0 stemmers
Ik heb gemerkt dat docenten soms iets coulanter zijn met het geven van een cijfer als je als eerste gaat. Dus dat kan strategisch goed uitpakken als je er eigenlijk niet zo goed in bent. Dat een net niet voldoende, een 5, toch een 5,5 wordt.
Het meest verschrikkelijke was een vak waar iedereen dezelfde onderzoeksresultaten moest presenteren en dan ook op zowat dezelfde aangeleerde manier. Voor enkele uren achter elkaar naar presentaties luisteren in kleine groepjes en dan ging het vak niet over presenteren als vaardigheid. Dan had ik het misschien nog begrepen als de docent dan steeds liet zien wat beter kon of zo. Maar het was gewoon een piepklein deel, 10% van je eindcijfer voor een vak.
Voor de mensen die 40 uur per week werken: zouden jullie eigenlijk minder uren willen werken?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ja maar zou niet minder willen verdienen
Rode laarzen in het algemeen of specifiek die op de foto? Die op de foto vind ik namelijk niks maar er zijn ook rode laarzen die ik wel mooi vind
Ja, precies dat. Kost je gelijk weer 300/400 euro per maand.
Nee, hoe meer tijd ik om handen heb hoe meer ik ga piekeren
O no, ik heb per ongeluk op wel leuk gestemd en nu lijkt het net alsof ik in 2007 ben blijven hangen!
Dat is wel zo⊠Je lekker verliezen in je werk helpt ook heel erg in niet teveel nadenkenâŠ
drogen jullie je altijd op dezelfde manier af na het douchen? dus bijvoorbeeld eerst je gezicht, dan linkerarm, rechterarm, buik, linkerbeen, rechterbeen, etc, etc?
- ja, altijd op (ongeveer) dezelfde volgorde
- nee, ik doe maar wat
0 stemmers
Neeeeeeeee een demente bejaarde slaan is echt het aller aller ergste wat je kan doen. Weet je hoe broos die zijn? Die sla je zo door midden en die zijn dan helemaal de weg kwijt.
Een beetje een dik kind kan je dan beter slaan, die zijn veel steviger en daar breek je niet zomaar botten van.
Zeg maar qua bouw een beetje zon Wilco (zas), daar breek je je klap op voordat je echt schade aanricht. Bejaarden hebben ook zon dunne huid enzo. Terwijl kinderen wel eens van een schommel flikkeren, of onder een skelter komen en dan wat schrammetjes hebben.
(Sorry als het raar klinkt, maar ik heb wel eens van die fotoâs gezien van oude mensen die beroofd zijn etc. En dan in elkaar geslagen en botten gebroken hebben en dat ziet er zo erg uit, kan ook maanden duren voor het allemaal heelt, fysiek. Het is niet alsof ik graag een kind sla, maar kinderen zijn fysiek gewoon veel weerbarstiger)
Als je (nog) een kind op de wereld zou moeten zetten maar je partner zou dat ook kunnen doen ongeacht of die persoon man of vrouw is. Wat zou je dan kiezen?
- Ik draag het kind
- Mijn (mogelijke) partner mag een kind baren
0 stemmers
Vind jij het raar als een ijssalon in Nederland anno 2019 nog steeds niet de mogelijkheid aanbiedt om te pinnen?
- Ja
- Nee
- Is afhankelijk van bijv de grootte /populariteit/ligging van de ijssalon.
0 stemmers
En voor snackbars?
- Je bent een bamibal als je nu als snackbar nog geen pinapparaat hebt
- Nee het is nog niet gebruikelijk als jij denktâŠ
- Ook afhankelijk van andere factoren
0 stemmers
Ik was een keer bij een hoge steile afgebrokkelde trap en er was een superdik verwend jongetje van een jaar of 8 een paar treden naar beneden gevallen (gerold?) en keihard aan het janken. Leek wel een cartoon en het was prachtig.
Wow heftig!! Hoewel mijn vader ook weleens een kind heeft geslagen.
Context: hij was 12 ofzo en was een vriendinnetje (ik denk 9/10âŠ?) van mij aan het opwachten in de poort totdat ze bij ons vandaan naar huis zou gaan. Hij stond bekend als een enorme pestkop dus dat vriendinnetje van me was bang. Mân vader had al twee keer tegen hem gezegd dat hij weg moest gaan maar kreeg een grote mond terug. Bij de derde keer heeft mân vader gewoon helemaal niks gezegd maar heb een klap verkocht. Werkte overigens wel, hebben hem daarna nooit meer bij ons in de buurt gezien haha!