Stel je persoonlijke vraag #6

Same, kan me niet herinneren dat ik NIET 3 x naar de wc ven geweest. Ik slaap wel weer snel in meestal, jij ook?

1 like

Nooit

Ja, slaap gelukkig ook altijd zo weer in! Heb er verder ook niet echt laat van dus gelukkig.

Dit kut bord hangt er ook altijd bij

19 likes

Bijna nooit echt in de nacht, maar wel 's morgens vroeg echt nodig. Als ik vrij ben ga ik daarna weer naar bed

1 like

Ik denk 5 van de 7 nachten wel een keer, maar dat doe ik mezelf aan omdat ik veel water drink en daar ook tot ‘s avonds laat mee door ga

Op ons werk hadden we ook vrouwenparkeerplaatsen, maar we moesten vrouwen die met een man waren ook altijd daar wegsturen

Gebruiken jullie vaak de optie om achteraf te betalen?

• Ja, als die optie er is dan kies ik daar altijd voor
  • Alleen bij hoge uitzondering als ik het Ă©cht nodig heb, maar krap bij kas zit
  • Nee nooit, koop niks als je geen geld hebt

0 stemmers

Ik had het daar van de week met een collega over en zij wist niet eens wat dat was, ze vond het ook echt raar dat mensen dat doen dus ik stond daar naast haar “ik kies die optie 99% van de tijd :grimacing:” Niet omdat ik geen geld heb, maar omdat het altijd zo’n gedoe is om achteraf geld terug te krijgen.

2 likes

Eigenlijk alleen bij kleding bestellen, omdat ik weet dat er vaak veel terug moet en ik het op deze manier makkelijker vind dan geld terug te moeten krijgen van de winkel. Dus niet nooit en niet altijd, maar in specifieke situaties.

4 likes

Ik ben nog wel student, maar doe nu een onderzoeksstage, dus als mensen vragen wat ik voor werk doe zeg ik “ik doe onderzoek naar
” denk ik? Of gewoon “ik studeer 
” misschien ook wel eigenlijk.

2 likes

Als ik het bedrijf noem waar ik voor werk krijg ik standaard “wat? Wat is dat??” Dus ik zeg maar de meest simpele benaming voor mijn werk.

1 like

Ik heb het vak waarvoor ik ben opgeleid aangeklikt, maar dat is hetzelfde als de titel van mijn baan eigenlijk.

2 likes

Om deze reden doe ik inderdaad het bedrijf, iedereen kent het bedrijf maar mijn functie is iets specifieks in de it dus dat heeft altijd uitleg nodig + klinkt retesaai :’)
Ik hoop altijd heel erg dat mensen niet doorvragen als ik zeg “ik werk in de it”

3 likes

Ik was na zeven jaar wel echt klaar met mijn studentenhuis en ben super blij met mijn eigen appartement, maar ik woon wel echt helemaal alleen. Ik mis het 's avonds wel eens om na m’n werk iemand te hebben met wie ik even m’n dag kan doorspreken of even tegen aan kan lullen. Of iemand die zegt ‘Hee, ik heb teveel gekookt, eet je mee?’. Dat soort dingen mis ik wel, maar ik vind het wel heel fijn dat ik nu echt mijn eigen plekje heb, dus ik zou toch geen huisgenoten meer willen.

Een relatie zou wellicht fijn zijn maar hoe ik daar nou aan ga komen, weet ik ook niet.

3 likes

Ik zeg het eigenlijk zelfs fout. Ik zeg tegenwoordig maar dat ik als arboarts werk, want het bedrijf waar ik werk kent niemand. Arboarts is alleen eigenlijk niks, maar dan maak ik tenminste wel duidelijk dat ik bij een arbodienst werk. Bedrijfsarts is een geregistreerde titel die ik nog niet mag gebruiken, maar pas als ik klaar ben met de opleiding.

Ik zeg meestal eerst het bedrijf, dan vragen mensen altijd: “Goh wat doe je daar dan” en vervolgens vragen ze dan direct hoe ik daar terecht gekomen ben dus dan vertel ik ook nog wat ik gestudeerd heb (en via welke omweg ik daar gekomen ben).
Dus eigenlijk alle opties in rap tempo achter elkaar haha.

2 likes

Mijn vriend smeert het uit en doet er dan poedersuiker overheen, maar ik zelf vind zo’n stol zó smerig :sweat_smile: doe mij maar een plakje suikerbrood met roomboter <3

7 likes

Ik ben hele goede vrienden met de mensen met wie ik eerst huisgenoten was maar ik ben echt zo blij dat ik na 7 jaar mijn eigen plek heb. Ik mis het echt totaal niet.

1 like

Ik ervaar echt niks positiefs aan het hebben van huisgenoten? Ja de huur is betaalbaar :’)
Maar ik heb dan ook geen band met mijn huisgenoot, maar dat hoef ik ook niet per se. Heb een tijdje een huisgenoot gehad met wie ik wel kletste en thee dronk en dat was heel gezellig, maar alsnog had ik liever alleen gewoond. Als ik sociaal contact wil dan zoek ik het nooit bij mijn huisgenoot dus dat voordeel heb ik niet, we koken ook nooit voor elkaar/samen ofzo. Ik ben denk ik ook wel blij dat hier niet iemand woont die dat samen wil doen want heb daar geen behoefte aan.
Ik heb trouwens vorige week wel overwogen om te verhuizen naar een huis met 2 huisgenoten. De levensstijl van die meiden sprak me aan, er was een woonkamer én bad en een buiten (dakterras). Maar toch, alles delen met 2 en dan dadelijk klikt het niet en maak ik niet eens gebruik van die woonkamer. En het wil niet zeggen dat zij dingen anders aanpakken dan waar ik me nu aan stoor bij mijn huisgenoot.

Maar misschien was het wel anders geweest als ik op 18-jarige leeftijd op kamers was gegaan, en zou ik dan echt genoten hebben van sociaal contact met huisgenoten. Ik was bijna 24 dus dan heb je die hele “lekker stappen op donderdag”/studententijd wel gehad.

Nav de paasstol-vraag haha.

Ga jij Pasen “vieren”?

• Ja, ik ga bij familie op bezoek
  • Ja, ik ga paas-ontbijten/brunchen
  • Ja, ik ga paas-eieren zoeken
  • Ja, ik ga een speciale activiteit doen
  • Ja, iets anders dan hier genoemd

• Nee, ik moet werken
  • Nee, gewoon nee
  • Nee, ik doe gewoon wat ik altijd op een zondag/maandag doe

0 stemmers

Als je gaat ontbijten/brunchen met Pasen, wat haal je dan in ieder geval in huis (of wordt in huis gehaald):

• Paasstol
  • Eieren
  • Afbak-broodjes
  • Zalm
  • Luxe vleeswaren
  • Croissants
  • Verse sap (al geperst)
  • Sinaasappelen om sap te persen

0 stemmers