Mijn vader is vlak na Pasen jarig (hij noemt het zelf de derde Paasdag haha) dus dat is meer de reden dat ik het weekend bij mijn ouders ben. Verder kan het me niet echt zoveel schelen. Vind het juist irritant dat ik nu geen gratis ov heb als ik heen en terugga
Ja same. Is bij mij ook echt helemaal fout gegaan dus betaal het nu ook meteen en meestal vind ik het dan of te duur en bestel ik niks meer
Ik doe er altijd nog bloemkool in kleine roosjes door heen. En paprika dus
Prei! Zo lekker in curry vind ik dat! Oh en een blikje tomatenblokjes is ook chill. Al wordt ie dan rood hmmm.
(heb je wel al het belangrijkste; curry pasta ingrediënten?)
Ja invriezen bijvoorbeeld. En als je iets duurder wilt doen dan kun je ook zo’n klein zakje bij de super halen. Is vaak ook voldoende maar dan ben je in verhouding natuurlijk altijd duurder uit dan als je een hele bloemkool koopt.
Knoflook en gember!
Blikje zwarte bonen!
Ik krijg dan meteen de vraag/reactie “Ohh echt? Bah nee moet er niet aan denken. Wat eng” en dan ben ik zeker een half uur aan het vertellen.
Heb wel eens op verjaardagen de grap gemaakt om te zeggen dat ik kapper ben en dan vraagt niemand door. Niets ten nadelen van kappers hè.
Ik vind het ook ideaal juist. Heb helemaal geen zin om uitgebreid over mijn werk te vertellen. Ideaal dus.
Edit: Het komt trouwens toch regelmatig voor dat er doorgevraagd word… ‘doe je ook je eigen haar?’ ‘Vind je mijn haar geel?’ ‘Wat moet ik doen met mijn haar?’ ‘Heb je nooit last van je benen van de hele week staan?’ ‘Komen er veel vervelende klanten?’ En ga zo maar door. Maar gelukkig geen stof om uren over door te praten.
Naan voor erbij!
Werk jij als zwarte Piet?
Ik zeg meestal als eerste waar ik werk, omdat mensen dan al wel zo ongeveer weten wat ze kunnen verwachten als ik verder vertel wat ik dan doe. Hoef nooit uit te leggen wat mijn werkgever doet iig haha.
Ik begin er trouwens net als @HvO ook nooit zelf over. Soms willen mensen dan alleen nog daarover praten (vette humble brag wahwahwah) of ze hebben een mening over iets waar ik zelf dan geen reet mee te maken heb. Bwuh.
Ik probeer me de laatste tijd voor te stellen volgens de golden circle van simon sinek. Dus ipv beginnen met wat je doet, waarom je het doet:
Dus: Ik ben Max, ik heb een passie voor X, daarom ben ik al enkele jaren aan het werk als Y bij bedrijf Z waar ik bla en bla uitvoer. (klinkt echt super gemaakt zo, maar goed uitgevoerd werkt het wel)
Hier hebben de jehova’s getuigen een soort van notitie met huisnummers waar ze geweest zijn en die dus geen interesse hadden. Als je dat op een vriendelijke en nette manier zegt dan wordt het genoteerd en laten ze je daarna met rust. Super chill want nu heb ik die mensen nooit meer aan de deur. Alleen laatst een foldertje in de brievenbus met een uitnodiging om toch bij hun geloof te treden.
Ik zeg gewoon dat ik niet geloof en dan komt ze na een halfjaar weer
Misschien hoopt ze dat je in die tijd toch bekeerd bent haha
@Maestoso wat stom. Hier houden ze zich daar netjes aan. Je ziet ze ook altijd bij huizen die te koop staan gauw een kriebeltje in hun boekje zetten zodat ze daar de volgende keer als het te koop bord uit de tuin is weer aan kunnen bellen :’)
Hahaha de volgende keer zeg ik gewoon dat ik satanist of pastafariaan ben
Ik eet elk weekend croissants dus nu gewoon weer.
Het is ook een van hun taken
Dat verschilt.
Een keer kwamen ze hier aan de deur terwijl ik aan het koken was. Toen deed ik de deur open en nadat ze twee zinnen hadden gezegd zei ik "Ik ben heiden’ en deed de deur dicht.
Toen ik bij mijn oma was en de deur open deed begonnen ze allerlei onzin gingen vertellen (en dan heb ik het niet over hun geloof maar bepaalde verdraaide feiten m.b.t. de geschiedenis). Toen wees ik hun er vriendelijk op dat ze er verstandig aan deden om weer eens een geschiedenisboek open te slaan dat mensen in de middeleeuwen helemaal niet dachten dat de aarde plat was. Sowieso deden die mensen net alsof mensen in de middeleeuwen heel dom waren. En ook iets over de Vikingen en toen kon ik echt niet meer stoppen met ze de les voorschrijven. Het waren geen viezerikken!!!
En een andere keer heb ik nog een discussie gehad m.b.t. tot god, hoe we de natuur behandelen en het naderende einde. En toen wisten ze geen antwoord op de vragen die ik stelde.
Ik kan heel irritant zijn als mensen ongevraagd aanbellen.