bloemkool
Ja lijkt mij ook een behoorlijke taak. Ik woon in een best groot dorp en met zo heel veel zijn ze niet. Ofja ik bedoel in verhouding met ander gelovigen/niet gelovigen dan. Laat staan als je dan in een stad bent.
Ik vind afwijzen ook altijd zo rot. Hoor weleens dat sommigen letterlijk de deur in iemands gezicht dichtgooien maar dat kan ik zelf echt niet. Dan moet diegene wel heeeeel irritant of rot zijn.
Ik kan vanaf binnen niet zien wie er voor de deur staat dus doe altijd open want straks is het een pakketje ofzo. Als het voor goede doelen is doe ik het soms wel. Ik kan daar lastig nee tegen zeggen, helemaal als het voor dieren of ouderen is, maar daar ben ik ook wel oké mee. Als ik iets niet wil hou ik het meestal op ‘sorry maar ik heb het geld er gewoon niet voor’. Jehova’s getuigen heb ik hier nog nooit gehad, denk dat ik ze even hun praatje zou laten houden en aan zou geven dat ik niet geloof en niet geïnteresseerd ben.
Ik heb ze nog nooit aan de deur gehad
Ja ik zeg gewoon dat ik ook geloof in god alleen dan op een andere manier. Kreeg toen een boekje (wat nog best interessant was eigenlijk) en toen ging hij weer en ook niet meer gezien! Misschien dat dat een betere tactiek was
Ik heb als puber hele diepzinnige (dacht ik) brieven aan mn beste vriendin geschreven en die heeft ze nog steeds en leest ze ook regelmatig. Ze zijn mega cheesy, maar ik meen(de) het allemaal wel en dat is het belangrijkste.
Al dat gepraat over Jehova’s doet me denken aan die mensen die altijd met zo’n flyerkar bij stations enzo staan. Zijn dat ook Jehova’s? Wat is het nut en/of idee? Heb nog nooit iemand zien stoppen om met zo iemand in gesprek te gaan en ik heb ze letterlijk door heel Europa zien staan.
Over Jehova’s getuigen en andere gelovigen die folders uitdelen: ik vind het moeilijk om nee te zeggen. Ik ga vaak ook in op verhalen en vragen en ik durf het niet af te wimpelen omdat ik weet dat die mensen het vanuit de goedheid van hun hart doen en dan vind ik het zielig om nee te zeggen. Maar ik heb er absoluut geen behoefte aan en vind het bijvoorbeeld dan lastig om voor mijn overtuigingen op te komen (iemand zei laatst niet te geloven in evolutie en probeerde me hiervan te overtuigen in zo een gesprek en dan durf ik niks te zeggen maar ik ben echt een gelover van de evolutietheorie). Dus als jullie tips hebben!
@Tom_Riddle ik schrijf het niet apart in een brief maar ik laat wel regelmatig aan vrienden en vriendinnen weten wat ze voor me betekenen en hoe trots ik op ze ben. Als dat voor jou werkt in een brief dan lekker doen. Of een leuk kaartje! Dan is het misschien minder willekeurig.
Oja maar ik ken die potentiële nieuwe huisgenoten niet. Of bedoel je om je een gezamenlijke woonkamer hebt je ze sowieso beter zal leren kennen en daardoor zal mogen? Weet niet of ik daar helemaal van overtuigd ben. Ik ken mijn huidige huisgenoot namelijk op zich wel, maar het is niet dat we daardoor een band hebben.
Ik heb wel eens een boekje gemaakt. Kun je bestellen bij bol volgens mij. En dan kun je daar herinneringen in schrijven en foto’s plakken. Echt een heel leuk boekje geworden.
Even kijken of ik de link kan vinden…
Edit: hij heet “wat ik je graag wil zeggen - dear friend”
Niet een brief, maar ik stuur wel kaartjes naar vriendinnen. Hoeft niet altijd een heel verhaal te zijn, soms gewoon: ik hou van je en ik ben trots op je. Iedereen wordt er blij van om dat soms even te horen, dus weet zeker dat jouw vriendin dat ook zeker gaat waarderen en het niet gek vindt!
Ik (of nou ja, mijn moeder) laat het altijd binnenstebuiten, omdat je het toch binnenstebuiten moet strijken ivm plakplaatjes.
Soms was ik iets expres binnenstebuiten en dan laat ik het meestal ook zo drogen.
Soms zit iets onbedoeld verfomfaaid, en dan hang ik het natuurlijk wel gewoon netjes op.
Mooi woord wel toch. Ik vergeet nooit meer de les Nederlands hierover haha ‘het is NIET verfromfraaid!’. @HvO
Ik haal het wel uit elkaar, maar als een longsleeve bijvoorbeeld helemaal binnenstebuiten zit met één mouw verkeerd, dan doe ik alleen die mouw ‘goed’ zodat alles binnenstebuiten zit. Als hij dan droog is vouw ik hem ook gewoon binnenstebuiten op, en doe hem pas goed bij het aantrekken.
Ligt aan de kleding eigenlijk. Maar het meeste draai ik weer terug als de was klaar is. En een paar spullen voor strijken die laat ik dan omgedraaid.
Dit is ook mijn logica erachter.
Plus wanneer ik het aan doe ‘moet’ het (aangezien ik m’n kleding goed aan wil doen) en wanneer ik de was op ruim hoeft het niet.
Ik vroeg me ook af waarom zij samen in één pollvraag stonden, heb daarom ook twee verschillende dingen aangevinkt
Vandaag is de nieuwe, eerste aflevering van seizoen 8 van Game of Thrones te zien. Ik ben nog alles opnieuw aan het kijken, en ben nu bij aflevering 5 van seizoen 5.
Ga ik:
- De nieuwe aflevering al kijken en daarna weer verder waar ik gebleven was (dus seizoen 5).
- Verder waar ik gebleven ben en de nieuwe aflevering pas kijken als ik daar ook daadwerkelijk ben aanbeland (en angstvallig spoilers ontwijken).
- Anders, namelijk…
0 stemmers
De vorige keren dat ik deze test maakte, kwam ik altijd uit op logicus en daar kon ik mezelf ook wel in vinden