Stel je persoonlijke vraag #6

Me favo’s.

24 likes

Heb jij een insectentattoo van de ah nu op je lichaam?

  • Nee
  • Nee, wel gehad
  • Ja!

0 stemmers

1 like

Ik heb er 4 op dit moment, vind het echt een beetje verslavend werken :joy:

2 likes

Nog niet maar ik heb er nog heel veel liggen die ik op wil gaan plakken

3 likes

Ik ben ze aan het ruilen met de dochters van collega’s…

4 likes

Nog niet, ik heb er veel liggen die ik nog op ga doen

Ik zeg steeds bij de AH dat ze voor mijn nichtje zijn maar die heb ik helemaal niet, ze zijn gewoon voor me myself and I

Zeker niet gaan verantwoorden aan iemand bij de supermarkt die ‘t geen zak aangaat (of interesseert).

Jaa, precies mijn plan haha

2 likes

Ik heb een laminaatvloer laten leggen voor een hele lage prijs. Die jongen leek gewoon heel dringend geld nodig te hebben en iets van een drank probleem.

maar de vloer ligt er super mooi in. We hebben hem sowieso al meer betaald dan hij vroeg. Maar we kwamen er woensdag achter dat hij waarschijnlijk wel twee volle pakken laminaat (50 euro) heeft meegenomen.

Op dit moment maakt hij de voordeur korter omdat de deur niet goed openging. Dit zat bij de prijs inbegrepen. Betalen we hem vanavond nog extra?

Mijn vriend en ik vinden hem een beetje zielig en hij heeft ook zijn dochtertje meegenomen nu om hem ‘te helpen’ terwijl ie heel erg naar drank ruikt.

  • Ja doe maar
  • Nee man doe normaal
  • Anders

0 stemmers

Volgens mij zagen die er heel anders uit. Toen zat er toch niet zo’n “gat” tussen de voor en de achterkant van de zool?

@Karl_Lagerfeld ja ik zou hem hier ook wel mee confronteren. Moet je het alleen wel echt zeker weten dat ‘ie dat gedaan heeft, anders is het super lullig natuurlijk.

1 like

Wist jij toen je een jaar of 15-16 was wat je rechten en plichten waren als minderjarige werknemer? (bijv. hoeveel uur je maximaal mocht werken)

  • Ik werkte op die leeftijd nog niet
  • Ik wist het wel (enigszins) => ik had het zelf opgezocht
  • Ik wist het wel (enigszins) => mijn ouders of iemand anders had mij ingelicht
  • Ik wist het niet

0 stemmers

Als jij een zoon of dochter van 15 had, zou hij of zij dan maaltijden mogen rondbrengen op een e-bike in een drukke stad?

  • Ja, prima om op die leeftijd al zelfstandig op die manier geld te verdienen
  • Nee, veel te gevaarlijk op die leeftijd
  • Anders…

0 stemmers

Op welke leeftijd zou je het wel toestaan als je een kind nog te jong vind op 15 jarige leeftijd voor die werkzaamheden?

  • 16
  • 17
  • 18
  • Afhankelijk van hoe verstandig en zelfstandig het kind is
  • Nooit er zijn veel leukere baantjes.

0 stemmers

Had jij het (vroeger) leuk geleken om als tiener maaltijden te bezorgen op een e-bike?

  • Ja
  • Wel oké
  • Nee
  • Alleen interessant als het beter betaald dan de supermarkt/retail/horeca etc…

0 stemmers

Denk het niet :sweat_smile:

Ik vind 4 euro ook echt héél zielig als loon :sweat_smile: Dan mag je wel lang sparen voor een scooter

Bollenpellen vanaf mijn 12e tot mijn 15e iedere zomer. Daarna vanaf mijn 13e tijdschriften bezorgd en opgepast en vanaf mijn 16e in een kas van een veredelingsbedrijf gewerkt. Geen idee of ik me aan die wet hield, sowieso met oppas-baantjes niet want dat was soms tot ver na 12-en maar denk de andere baantjes wel.

2 likes

Ik kreeg mijn eerste salaris na 2 weken KEI HARD gewerkt te hebben, €65 want verdiende maar €2,65 per uur. :sob:

4 likes

Eerste baantje was zwart, elke zaterdag en verdiende dan 50 euro. Deed de hele dag klusjes voor de baas van mijn moeder (had te maken met orders picken). Vond het destijds bloeeeeedsaai en stom maar realiseerde me ook nog niet echt dat ik achterlijk veel verdiende - totdat ik naar de appie ging :cry:

1 like

Eerste baantje, 2,25 per uur. Was 13 en had dus 80 euro per maand, plus zakgeld en kleedgeld. Wat heb ik me rijk gevoeld toen :raising_hand_woman:t3:‍♀
Lekker snoep, tijdschriften en andere rommel kopen, heerlijk haha

3 likes

Zie mijn Insta story van een tijdje terug :joy:

48 likes

Ik heb vanaf m’n 15e in de bibliotheek gewerkt dus hoefde sowieso nooit tot laat. Kreeg ook altijd gewoon pauzes en maakte geen lange dagen. Verdiende trouwens echt supergoed voor die leeftijd, op m’n 15e iets van 5 euro per uur geloof ik?