Stel je persoonlijke vraag #6

Wilde de soorten m&ms nog specificeren eigenlijk :no_mouth:

Haha aparte vraag van maken!

Ik ben gevraagd om model te zijn voor foto’s op mijn werk, wat gebruikt gaat worden voor recruitment op de site en sociale media. Is een heel bekend bedrijf met veel bereik. Ik weet niet of de foto’s ook voor andere doeleinden worden gebruikt dan voor deze specifieke recruitment zaken. Ik twijfel nog of ik dit wel moet doen (mijn voornaam komt er waarschijnlijk ook bij te staan)

Zou jij ja zeggen?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Ligt er wel heel erg aan in hoeverre je het naar je zin hebt bij je bedrijf, maar ervan uitgaand dat je het daar leuk hebt en niet aan het solliciteren bent naar een baan bij een ander bedrijf en over max 2 maanden weg wilt zijn zeg ik ja.

2 likes

Heb het super naar mijn zin! Dus totaal geen plan om weg te gaan nu, maar kan natuurlijk niet in de toekomst kijken en geen idee in hoeverre zoiets blijft terugkomen

Kun je geld voor zoiets vragen? Geen idee hoor, maar ze willen dus wel jouw gezicht gebruiken. Lijkt me niet dat dat gratis hoeft…?

2 likes

Ben gevraagd voor een interviewtje wat ook voor dat doel gebruikt zou worden en heb stellig nee gezegd.
Bij m’n vorige werk met foto’s op internet/bedrijfsauto/bushokjes gestaan en vond het VERSCHRIKKELIJK. Dus ik zou er heel goed over nadenken. En als je het doet hele goede afspraken maken over wat er nadien met de foto’s etc gedaan wordt

1 like

Geen idee, nog niet over nagedacht eigenlijk. Ze vroegen of ik het leuk vind om te doen, dus denk dat het gewoon vrijwillige basis is? Want ik kan ook nee zeggen en dan zoeken ze iemand anders?

Ik ken iemand die dit voor een bedrijfje heeft gedaan (in de ict) en daar een paar honderd euro voor heeft gekregen @floreales
Maar zou zelf daar de keuze niet vanaf laten hangen. Mij lijkt 't absoluut niet leuk dus zou 't niet doen maar als jou 't wel leuk lijkt, waarom niet?

1 like

Ik mis Twix!!

5 likes

Goeie, ga ik navragen!

Omg en die heb ik nog wel op vandaag

1 like

Zodra die foto’s worden gebruikt voor commerciele doeleinden, ben jij nog altijd de beslissende factor of het mag of niet. Dit door portretrecht. Ook als je niet meer werkzaam bent, mag je eisen dat ze ermee stoppen om het dus voor reclamedoeleinden te gebruiken.

Desondanks zou ik het zeker niet doen omdat het zo lastig te handhaven is wat iedereen met jouw portret doet.

Omg ik kwam uit op alleen douchen en tanden poetsen. Ik voel me er een beetje naar om :sweat_smile:

Heb je een kruimeldief?

  • Ja
  • Nee
  • Ja maar gebruik hem niet
  • Nee maar wil ik nog wel

0 stemmers

Als optie , met beide een goede band. Waarom staat dat er niet bij?

6 likes

Hahaha zo schattig dat je denkt dat hij tot inhoudelijke gesprekken in staat zou zijn. Zou ik me niet al te druk over maken :rofl:

Bij mij op het werk werden ook vrijwilligers gezocht voor promotiefoto’s in ruil voor 500 euro. Geen haar op m’n hoofd die eraan dacht om mee te doen en overal m’n hoofd te zien voor de komende 5(?) jaar. En inderdaad, nu zie ik op internet advertenties passeren, posters langs de straten, posts op Facebook e.d. Ik zou sowieso goed kijken wat de afspraken zijn, hoe lang ze de foto’s gebruiken, waarvoor etc.

1 like


Heb jij deze lamp?

  • Ja
  • Nee
  • Nee maar wel gehad
  • Nee maar ik wil hem wel

0 stemmers

Ligt eraan waar dit was, in sommige landen is dit wel respectloos vanwege religie of cultuur. Moet je niet mee in Pakistan willen boarden of door een dorpje in Peru mee moeten trekken.

Maar voor een weekendje Londen Tsja NMSMVPE

32 likes