Stel je persoonlijke vraag #6

Deze vrouw werd gezegd dat ze een jasje moest aantrekken anders zou ze uit het vliegtuig gezet worden door haar ongepaste outfit. Wat vind je daarvan?

46875__

• Helemaal terecht
  • Ik vind het zelf geen gepaste vliegoutfit maar zou haar er niet op aanspreken
  • Helemaal onterecht

0 stemmers

http://www.standaard.be/cnt/dmf20190314_04255522

Ligt eraan waar dit was, in sommige landen is dit wel respectloos vanwege religie of cultuur. Moet je niet mee in Pakistan willen boarden of door een dorpje in Peru mee moeten trekken.

Maar voor een weekendje Londen Tsja NMSMVPE

Ik ben een keer op de foto gegaan voor een promotiefoto van mijn werk, maar dat was alleen voor de bedrijfswebsite en het bedrijf was ook niet zo groot. Dat vond ik prima. Maar als ik jouw omschrijving lees, denk ik nee. En zeker als ik dan reacties lees over foto’s in bushokjes, Facebook-advertenties en op bedrijfswagens :no_mouth:

Haha wtf van een Britse budget airline ook? De gemiddelde Engelse meid heeft tijdens het uitgaan nog niet eens de helft van dit aan

Deze mag in het opbiechttopic hoor :joy: en dan vanwege het boef gedeelte

Haha ja klopt wel. Maar nja een vliegtuig is geen bar of discotheek natuurlijk. Ik zou eerlijk gezegd ook wel even denken van ehh omdat het lijkt alsof ze in haar bh loopt. Maar uiteindelijk moet zij het zelf weten.

Ik wist niet dat er etiquette was over vliegtuigoutfits? Hoezo zou dit “niet gepast zijn”, zo shocking is het toch niet :thinking:

Ze vloog van London naar Tenerife dus er is ook geen sprake van het niet respecteren van een cultuur ofzo (als ze zo naar een tempel in Thailand zou gaan was het een ander verhaal geweest, maar dat is duidelijk niet het geval).

eyyyy niet lust shamen he!

Ik heb ‘m maar hij hangt niet omdat hij niet bij de rest van m’n interieur past :sweat_smile:

Ik vind het alleen geen gepaste vliegoutfit omdat het in mijn beleving al-tijd koud is in vliegtuigen en ik in deze outfit zou vernikkelen. Maar ik heb vrienden die van april t/m oktober in korte broek en op teenslippers lopen als het kan, dus die zouden vast ook met zo weinig aan kunnen gaan vliegen.
Alleen zoals @Leeuwenhart zegt als het in een land zou zijn waar je verwacht wordt enigszins bedekt over straat te gaan zou ik het écht ongepast vinden, maar ik las London naar Tenerife, dus zie het probleem niet.

huh ik vind dit echt raar. zie het niet eens als een “ongepaste” vliegoutfit. dat topje is veel groter dan een gemiddelde bh en haar broek zit over haar navel.
lees ook dat teenslippers verboden zijn in het vliegtuig haha hoezo dan. tenzij je supergore voeten hebt misschien, maar dan alsnog kan iemand zijn schoenen uitdoen en daaronder smerige voeten hebben.

Maar ik ben ook niet voor het verbieden hé. Dat zij maar doet, niemand hoeft haar daarop aan te spreken. Maar persoonlijk vind ik het wel heel hard lijken op een (sport)bh en daarom niet mijn ding. Dat is alles.

Door dit soort polls besef ik mij altijd hoe weinig ik eigenlijk in het dagelijks leven let op wat andere mensen dragen. :see_no_evil: Ik denk dat ik pas echt zou kijken als iemand poedeltje naakt rondloopt of alleen in een string op werk komt. :joy:

Ik vind wel dat het net lijkt of ze in haar (iets grotere dan normaal) bh loopt.

Ik begrijp ook niet zo goed (buiten cultuurverschillen) waarom vliegmaatschappijen een bepaalde “etiquette” hebben wat betreft kleding? Stel je voor dat je in die outfit in de NS trein zit en het personeel zegt iets over wat je aanhebt. Ik zou echt versteld staan

Ik las ook een een nieuwsbericht dat bepaalde prints/afbeeldingen of zo ook niet mochten, maar tot op zekere hoogte is dat subjectief. Ik bedoel, haatdragende en racistische dingen daarvan snap ik dat ze verboden zijn. Maar ik heb bijvoorbeeld een shirt met album art van een bepaalde band en daarop is een tekening van een blote vrouw met een tepel te zien. Het is een beetje mythisch/kunstzinnig, niet op een vrouwonvriendelijke manier (althans, vanuit een westelijk perspectief). Als ik dan naar de UK zou vliegen zou ik het echt bizar vinden als ik niet met dat shirt zou mogen vliegen.

Ik mis de optie “hell no, ik word nog liever opgehangen en vervolgens levend gevierendeeld”

Stem veranderd n.a.v. deze post :relieved:

Welke dingen deed jij toen wij als ‘ouderwetse kinderen’ nog buiten speelden? :relieved:

• Stoepranden
  • Voetballen
  • Knikkeren
  • Koppeltje duikelen in zo’n klimrek/stang
  • Elastieken
  • Touwtjespringen
  • Jojo-en
  • Skaten/skateboarden
  • Op stelten lopen
  • Tennissen
  • Balspelletjes overig
  • Iets anders namelijk…

0 stemmers

Ik speelde altijd paardje (was een paardenmeisje en mijn buurmeisje ook), zij had een grote rechthoekige achtertuin en dan deden we alsof dat de bak was en oefenden we dressuurwedstrijden. :sweat_smile: