Stel je persoonlijke vraag #6

Heeft niks te maken met hygiëne voor mij, ik vind schoenen als ik thuis ben gewoon totaal niet lekker zitten :sweat_smile:

22 likes

Oh ja niet echt aan gedacht haha :stuck_out_tongue:
Maar wat doe je zelf thuis?

Ik heb ze zelf meestal uit want comfortabel maar iedereen is vrij om hier met z’n schoenen aan door het huis te stampen

4 likes

Nieuwe Arrested Development?? Waaarr

Netflix!!!

Edit: ik bedoel, weet ik niet, ik ben aan het verven

36 likes

Oh wat nice!! Ik had verven allang geskipt hiervoor hoor :heart_eyes:
Nee wacht ik bedoel succes met verven zet m op!

1 like

Stel je werkt 40u en wil minder gaan werken. Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan?

  • 36u - 4 dagen 9 uur
  • 36u - 4 dagen 8, een dag 4 uur
  • 36u - 8 uur, en eens in de twee weken een dag vrij
  • 36u - 5 dagen 8 uur, 4 verlofuren per week

0 stemmers

Ik neig namelijk zelf naar 4 verlofuren per week. Kom altijd vakantiedagen te kort, vind werken eigenlijk best prima, en dit geeft me ook de ruimte zomaar eens een dagje vrij te nemen als ik zou willen

1 like

9 uur per dag mits je een korte reistijd hebt. Anders is het wel heftig.

2 likes

Ik vind sowieso structureel 9 uur eigenlijk wel heftig! Mijn hoofd zit meestal na 8 uur echt wel vol

4 likes

Ik snap die 36 uur 8*5 niet. Bouw je dan overuren op die je op mag nemen wanneer je wilt? Maar als je werken niet erg vindt, wat heb je dan als argument naar je baas om terug te gaan in je uren van 40 naar 36. Verlofuren opnemen moet toch elke keer dan in overleg?

2 likes

Ja eigenlijk precies wat je zegt, maar ik hoef verlofuren niet in overleg met mijn werkgever op te nemen. Dus + 4 verlofuren per week geeft je dan ruimte om af en toe een dag vrij te nemen, of voor langere periode op vakantie te gaan.

Bij mij op t werk lopen veel mensen op sokken, vinden ze fijn.

2 likes

Zou je die verlofuren wel altijd opnemen? Want ik ken wel veel mensen die minder gaan werken op zo’n soort flexibele manier, maar uiteindelijk (vrijwel) evenveel uren blijven werken voor minder geld.

Actief in grote dingen (waar ik woon, wat voor werk ik doe, ik ben best wel ondernemend) maar in kleine dingen 0,0 (‘zal ik een keer een nieuwe sport proberen? Zal ik vandaag naar een nieuwe plek gaan? Moet ik van de bank afkomen? …nee teveel gedoe’)

10 likes

Haha dit maar dan precies andersom. Ik wil wel ondernemend zijn maar zie vaak eerst 100 beren op de weg. Qua actief leven onderneem ik juist wel weer redelijk veel (hardlopen, met de auto weg en wandelen met de hond bv) en doe ik dingen waar ik geen zin in heb juist zsm, voordat ik rustig kan zitten moeten al dingen die gedaan moeten worden eerst afgevinkt zijn (klinkt nu mega perfectionistisch, maar ik dat is echt niet zo, mn huis bijvoorbeeld is op het oog netjes maar je moet niet te goed kijken hahaha).

Ik zal ze wel uitnodigen omdat ik een hele goede band met ze heb en ze voor mij ook bij mijn familie horen. Maar dat is wel heel persoonlijk

1 like

Het is jouw feest, je mag uitnodigen of niet uitnodigen wie je wilt. Als ze (je siblings) gaan zeiken zou ik serieus dreigen dat zij dan ook niet hoeven te komen. Bizar dat ze vinden recht te hebben op het meenemen van hun partner naar jouw diner. Waarom is dat zo belangrijk voor ze?

3 likes

Ik was langer in een land gebleven dan mocht van mijn visum (dus eigenlijk illegaal verblijf) en toen had ik een superstrenge meneer en een heel klein kamertje en een fikse boete…

Naar aanleiding van de reclame die ik net zag waarin een vrouw in mijn ogen compleet verkeerd haar limonade klaarmaakte.
Hoe maak jij limonade?

  • Eerst de siroop, dan het water
  • Eerst het water, dan de siroop

0 stemmers

1 like

Ik vind eigenlijk dat hun ook gewoon bij de familie horen en dat je hun dus ook had moeten uitnodigen

Als mijn broer een diner geeft en mijn vriend mag niet komen dan zou ik ook over de zeik gaan.
Maar het ligt er misschien aan hoe lang ze samen zijn?

4 likes