Stel je persoonlijke vraag #6

Had mijn fietslampje erboven gehangen omdat ik het gevaarlijk vond om die zwaan in het donker achter te laten, dat viel iemand die onder de dijk woonde op en die heeft de zwaan vervolgens opgevangen!

6 likes

Te vaak naar de Kindertelefoon met vriendinnen. Met hele bedachte verhalen. Ja absoluut niet cool maar we waren hoogstens 10/11.

2 likes

Gewoon geven, zuid Europa heeft ook koude avonden.

Ik belde best vaak en dan zei ik “mijn vis is verdronken” of “mijn schildpad is zijn huis kwijt”, echt lachen gieren brullen maar nu denk ik jeeeeezus, waar sloeg dat op.

2 likes

Hahaa! Wij deden dingen als “ik heb al schaamhaar en ze pesten me” “wat zeggen ze dan?” Zei een vriendin van mij als antwoord “langhaar”.wij moesten op de achtergrond zo lachen. En ik moest een keer de boze tante op de achtergrond spelen die keihard haar hand op de tafel smeet. Toen geloofden ze het niet meer. Voordat ik een preek krijg. Ik weet nu dat dit niet grappig is, als kinderen vonden we het wel super grappig. Ik denk nog eerder dat we maar 9 waren ofzo, toen we net naar vriendinnen soms zelf mochten bellen.

3 likes

Zou jij ooit willen emigreren?

• Ja
  • Misschien
  • Nee

0 stemmers

Wat zijn voor jou redenen om dit te overwegen?

• Familie
  • Carrière/werkgelegenheid
  • Klimaat
  • Landschap
  • Cultuur/mentaliteit
  • Liefde/vriendschap
  • Financiële voordelen
  • Nieuwe ervaring
  • Gezondheid

0 stemmers

Wel voor tijdelijk maar niet voor de rest van mijn leven. Weet niet of je dat ook bedoelde, heb nu nee gestemd in ieder geval.

112 een keer voor mijn oma die niet meer alert was (was achteraf uitgedroogd, is helemaal goed gekomen) en een keer omdat er een man op de vluchtstrook van de snelweg liep zonder dat er verder een auto bij stond.

En de dierenambulance afgelopen winter nadat we een eend hadden aangereden snachts. Of nou ja, hij vloog tegen de auto aan. Hele spiegel er af en schade maar de eend leefde nog. Kon er zelf alleen niet meer bij omdat hij in de sloot ging schuilen maar was niet best. Toen de dierenambulance gebeld maar die hadden het te druk dus waarschijnlijk is die eend diezelfde nacht nog doodgevroren :cry:
Was zo mega zielig

Ben onlangs geëmigreerd voor de liefde. Hoewel het voor mijn gevoel gewoon een ‘verhuizing’ is naar de Zuiderburen :laughing:

1 like

Precies dit ga ik binnenkort doen :sweat_smile:

1 like

Oh spannend! Welke regio? :slight_smile:

Ik heb je een privébericht gestuurd.

Geruststelling, vriendin van me werkt voor de kindertelefoon en ze zijn er echt op getraind dat er heeeeel veel nep gebeld wordt, meer dan serieus. Maar ze zei wel dat ze juist ook vaak merken dat er door kinderen nep gebeld wordt, als een geintje of om het uit te testen, die dan later een keer wél met een serieus probleem terugbellen. Zou je dus niet al te schuldig voelen haha

4 likes

Ik had toen ik een jaar of 12 was de pincode van mijn telefoon zo vaak verkeerd ingetikt dat deze geblokkeerd was. Ik naar mama toe en die zag de knop noodoproep staan. Die dacht dus dat dat was voor je telefoon en belt heel serieus op met de vraag hoe we de telefoon weer konden deblokkeren, alles helemaal uitleggen. Tot dat de mevrouw aan de telefoon vriendelijk vertelde dat dit het echte 112 noodnummer was en ze ons niet kon helpen.

45 likes

Moet er wel bij zeggen dat die ziekmelding om vervolgens iets leuks te gaan doen plaatsvond toen ik 16 was. Zou ik nu echt niet meer doen (en durven).

1 like

Heb jij wel eens…

• een paraboolvlucht gemaakt
  • (uren lang) in een defecte trein gezeten
  • de dodenval vanaf een duikelrek gedaan
  • iets gewonnen met een kleurwedstrijd
  • je telefoon in de wc laten vallen
  • insecten gegeten
  • seks gehad op het strand
  • de cinnamon challenge gedaan
  • per ongeluk bedorven melk (met klonten) gedronken
  • op een solex gereden
  • een bikini wax gehad
  • naar een boek geluisterd
  • je iets aan laten smeren door een werver op straat
  • blanco gestemd
  • niets van dit alles

0 stemmers

Net aan een nieuwe begonnen, ik hou van audiobooks. :slightly_smiling_face:

2 likes

Ik heb een kleurplaat voor deze film gemaakt, samen met mijn oma, helemaal met gelpen. En toen kreeg ik een vlieger en een boek thuis gestuurd. Heb het boek nooit gelezen en de film nooit gezien trouwens, haha.

2 likes

Wij hadden in de krant altijd een kleurplaat voor carnaval staan. Die gingen we op de basisschool allemaal eentje inkleuren en opsturen (er was blijkbaar ook een categorie voor scholen ofzo). Toen hebben we een kano tocht in de Biesbosch gewonnen. De eerste keer in mijn leven dat ik verbrand ben. En nog een beter verhaal: een klasgenoot stapte toen met zijn voet in een bbq spies die in het water lag.

21 likes

Ik werd derde en toen kreeg ik een kortingskaartje voor 1 persoon naar Madurodam. Niet eens een heel ticket. En een 50% korting bon voor een fristi.

Vond het allemaal vrij pauper

5 likes