Stel je persoonlijke vraag #6

Hun seitanbroodjes waren zo fijn, vond het zo stom dat ze daarmee stopten toen :frowning:

Wat heb je wel eens gedaan?

  • Bungee jumpen
  • Parachute springen
  • Skinny dippen
  • Door het ijs gezakt
  • Een marathon gelopen
  • Gesurfd (wind/golf)
  • In je eentje op vakantie geweest
  • 36+ uur achter elkaar wakker geweest
  • Luchtballonvaart gemaakt
  • Canyoningen
  • Kamperen in een tentje
  • Rondvaart door de grachten
  • Iets gegeten wat nog leefde
  • Een klas overgeslagen
  • Niets van dit alles

0 stemmers

Vind jij jezelf mooi?

  • Ja
  • Nee
  • Soms
  • Alleen als ik make up op heb

0 stemmers

Vond een keer een ernstig verzwakte zwaan in een bocht op een dijk en het begon al te schemeren. Toen reed de dierenambulance niet. Daarna de politie gebeld (niet via 112) en die zei dat “mensenongelukken voor gingen”. Logisch, maar die zwaan kon heel makkelijk een mensenongeluk veroorzaken in het donker :thumbsup:.

Ik las dat ook dus ik had gestemd op niets en toen dacht ik huh?? En toen viel het kwartje

3 likes

Oh hier heb ik een keer dierenambulance gebeld voor een zwaan langs provinciale weg (hij zat eerst op de weg, maar ik ben uitgestapt en hem als een ekte zwanenhoeder naar de kant begeleid). Blijkbaar hadden andere mensen 112 gebeld want politie kwam ook, al leek het alsof ze niks te doen hadden en gezellig naar het zwaantje kwamen kijken. Sindsdien heb ik een zieke liefde voor zwanen want hij was zo lief, aaien alles.

3 likes

Één van mijn goede vriendinnen was op 25 december jarig, en ik heb toen een hele mooie sjaal voor haar gekocht. Echter hebben we erna geen kans meer gehad om elkaar te zien, en heb ik die sjaal nu nog ingepakt in mijn bezit. Volgende week heb ik eindelijk met haar afgesproken, en ik weet nu niet zo goed wat ik met het kado moet. Het is wanneer we elkaar zien inmiddels lente en we wonen in Zuid-Europa, waardoor ze de sjaal tot het najaar waarschijnlijk maar enkele keren zou kunnen dragen. Wat zouden jullie doen?

  • Gewoon de sjaal geven.
  • De sjaal bewaren voor haar volgende verjaardag en voor nu een vervangend kado zoeken.
  • De sjaal bewaren en nu niks geven, er is inmiddels een kwartaal voorbij.
  • Anders, namelijk:

0 stemmers

Had mijn fietslampje erboven gehangen omdat ik het gevaarlijk vond om die zwaan in het donker achter te laten, dat viel iemand die onder de dijk woonde op en die heeft de zwaan vervolgens opgevangen!

6 likes

Te vaak naar de Kindertelefoon met vriendinnen. Met hele bedachte verhalen. Ja absoluut niet cool maar we waren hoogstens 10/11.

2 likes

Gewoon geven, zuid Europa heeft ook koude avonden.

Ik belde best vaak en dan zei ik “mijn vis is verdronken” of “mijn schildpad is zijn huis kwijt”, echt lachen gieren brullen maar nu denk ik jeeeeezus, waar sloeg dat op.

2 likes

Hahaa! Wij deden dingen als “ik heb al schaamhaar en ze pesten me” “wat zeggen ze dan?” Zei een vriendin van mij als antwoord “langhaar”.wij moesten op de achtergrond zo lachen. En ik moest een keer de boze tante op de achtergrond spelen die keihard haar hand op de tafel smeet. Toen geloofden ze het niet meer. Voordat ik een preek krijg. Ik weet nu dat dit niet grappig is, als kinderen vonden we het wel super grappig. Ik denk nog eerder dat we maar 9 waren ofzo, toen we net naar vriendinnen soms zelf mochten bellen.

3 likes

Zou jij ooit willen emigreren?

  • Ja
  • Misschien
  • Nee

0 stemmers

Wat zijn voor jou redenen om dit te overwegen?

  • Familie
  • CarriĂšre/werkgelegenheid
  • Klimaat
  • Landschap
  • Cultuur/mentaliteit
  • Liefde/vriendschap
  • FinanciĂ«le voordelen
  • Nieuwe ervaring
  • Gezondheid

0 stemmers

Wel voor tijdelijk maar niet voor de rest van mijn leven. Weet niet of je dat ook bedoelde, heb nu nee gestemd in ieder geval.

112 een keer voor mijn oma die niet meer alert was (was achteraf uitgedroogd, is helemaal goed gekomen) en een keer omdat er een man op de vluchtstrook van de snelweg liep zonder dat er verder een auto bij stond.

En de dierenambulance afgelopen winter nadat we een eend hadden aangereden snachts. Of nou ja, hij vloog tegen de auto aan. Hele spiegel er af en schade maar de eend leefde nog. Kon er zelf alleen niet meer bij omdat hij in de sloot ging schuilen maar was niet best. Toen de dierenambulance gebeld maar die hadden het te druk dus waarschijnlijk is die eend diezelfde nacht nog doodgevroren :cry:
Was zo mega zielig

Ben onlangs geĂ«migreerd voor de liefde. Hoewel het voor mijn gevoel gewoon een ‘verhuizing’ is naar de Zuiderburen :laughing:


1 like

Precies dit ga ik binnenkort doen :sweat_smile:

1 like

Oh spannend! Welke regio? :slight_smile:

Ik heb je een privébericht gestuurd.

Geruststelling, vriendin van me werkt voor de kindertelefoon en ze zijn er echt op getraind dat er heeeeel veel nep gebeld wordt, meer dan serieus. Maar ze zei wel dat ze juist ook vaak merken dat er door kinderen nep gebeld wordt, als een geintje of om het uit te testen, die dan later een keer wél met een serieus probleem terugbellen. Zou je dus niet al te schuldig voelen haha

4 likes