Stel je persoonlijke vraag #6

Ik heb de sieraden die ik van een ex had gekregen weggegooid omdat ik het zo lelijk vond.

3 likes

Ga weg, hahaha. Meen je dat? Wat is dat voor statement? :joy:

Vraag me dan wel af wat hij er uiteindelijk mee heeft gedaan. Daar ben je goed vanaf gekomen zeg :stuck_out_tongue:

1 like

Comic Cons, en ben ooit naar de Gothic & Fantasy Beurs in Rijswijk geweest. :’)
Ik zou verder wel een keer naar de Frankfurter Buchmesse willen gaan.

4 likes

Ik ga eigenlijk altijd wel naar Elfia (Haarzuilens en Arcen) en naar de Midwinterfair Archeon, maar deze moeten voor dit jaar nog gebeuren.

3 likes

Hahaha nee die kende ik wel! Woon ook gewoon in Nederland haha, kom ik zo wereldvreemd over? Maar bijvoorbeeld Dinand, Toybox, Aqua, Treble, Limp Bizkit, Korn, Slipknot… Keine Ahnung :fearful:

1 like

Idd net als @Hedwig een ring die ik niet meer draag, maar ik heb toen ik 15 was een ketting met hanger gekregen en die was ik heel lang kwijt na een verhuizing toen ik 21 was. Toen heeft mijn toenmalig vriend een nieuwe gegeven en een maand later heb ik die oude weer gevonden :joy: dus nu heb ik 1 ketting met 2 hangers eraan van 2 exen gecombineerd en ben ik getrouwd met een andere man hahaha

8 likes

Zorg en welzijnsbeurs voor het werk!

1 like

Had van mijn ex een Michael kors horloge gekregen en maar een paar keer gedragen maar toevallig laatst verkocht haha, nog best veel voor gekregen. Andere sieraden die ik van hem heb gekregen die ik wel mooi vind draag ik nog wel, denk eigenlijk nooit aan hem als ik die sieraden zie.

3 likes

Ik kan niet op iedereen reageren, want dan word ik knettergek, hahaha. Maar echt leuk al die evenementen. Van sommige had ik wel gehoord en sommige ook niet.

1 like

Ik heb de sieraden (en nog wat andere cadeaus) van mijn ex-vriend op de vrijmarkt verkocht afgelopen jaar met Koningsdag en daar lekker biertjes van gehaald en een soort Turkse pannenkoeken met spinazie.

31 likes

Ik ga naar Romics/Lucca Comics en de Neapolitaanse stripbeurs omdat één van mijn beste vrienden striptekenaar is en ik gratis meekan. Ik ga in september naar SANA in Bologna, de beurs van biologisch eten en ecobiologische cosmeticavan eigen bodem. Ik ga meestal ook elk jaar naar een paar boekenbeurzen.

En Black Sabbath is de beste band!

5 likes

Om welke van onderstaande cabaretiers moet je (over het algemeen) vaak lachen?

• Theo Maassen
  • Hans Teeuwen
  • Claudia de Breij
  • Jochem Myjer
  • Najib Amhali
  • Richard Groenendijk
  • René van Meurs
  • Bert Visscher
  • Ronald Goedemondt
  • Peter Pannekoek
  • Patrick Laureij
  • Henry van Loon
  • Herman Finkers
  • Guido Weijers
  • Javier Guzman
  • Youp van 't Hek
  • Brigitte Kaandorp
  • Roué Verveer
  • Pieter Derks
  • Marc-Marie Huijbregts

0 stemmers

Haha kan ook natuurlijk! Kan ik me wel voorstellen hoor, er zijn er ook niet veel die ik echt heel leuk vind. Was afgelopen maandag bij Theo Maassen en heb misschien twee keer mijn mondhoek licht omhoog bewogen haha.

ik weet niet zo goed in welk topic dit nu echt past? dus ik stel mijn vraag maar even hier
ik zit serieus een carrière switch te overwegen, maar ik weet gewoon niet hoe je zoiets nou eigenlijk begint en doet. ik zit bijna 2 jaar in 't vak maar het sloopt me nu al gewoon, al die serieuze dingen en grote verantwoordelijkheden. ik wil meer luchtigheid in mijn leven.
maar hoe doe je zoiets nou in godsnaam. ik wéét echt niet wat ik anders zou willen qua baan?? en moet ik me dan omscholen en hoe betaal je dat?? en als ik ergens op solliciteer heb ik gewoon nooit de gevraagde ervaring in dat werk omdat ik uit iets anders kom. en nogmaals: wat wil ik dan eigenlijk wèl?
kan iemand mij inspireren met leuke banen
kan iemand mij haar/zijn eigen ervaringen hierover delen
kan iemand mij een stappenplan geven
kan iemand mij helpen volwassen te worden haha

3 likes

Ik pb je even, hier te lang :slight_smile: hmm, dat wil dus niet.

Ik werk in het onderwijs, dat is niet altijd even luchtig maar wel super leuk. Je kunt, als je je laat omscholen tot leraar, een lerarenbeurs krijgen. Ik krijg die nu ook voor mijn 2e studie (een master). Ik weet niet hoeveel je krijgt, maar mijn master wordt volledig vergoed. Dat is dus een idee.

Wat je zou kunnen doen is een carrierecoach in de hand nemen. Die kan met jou gaan kijken wat je leuk lijkt, waar je goed in bent en waar je inspiratie uit haalt. Je moet nog behoorlijk wat jaren werken, dan kun je beter iets doen wat je leuk vindt toch :wink:

Je zegt dat je overweegt heel iets anders te gaan doen, wat dan? Je hebt vast dromen. Kijk eens of je die uit kunt laten komen. Je kunt met hard werken en je zinnen ergens op zetten heel ver komen. Je mag me altijd pb’en voor advies. Ik geef mijn leerlingen ook altijd advies als het gaat om studiekeuzes e.d.

1 like

omg en hoe langer ik er over nadenk hoe erger het me benauwd, heb ik al die jaren studie dan weggegooid. heb ik toen de verkeerde keuzes gemaakt
oh help, echt… ik kan toch niet de enige zijn

ik ga overigens niet met tegenzin naar het werk, maar ik overweeg serieus echts iets totaal anders te doen

1 like

Ik ben blij dat Claudia op 0% staat.

Ik heb ook een hekel aan dan “mag Ik dan bij jou?”

17 likes

En Daniël Arends!

9 likes

Sowieso ben je hier niet de enige in! Ik heb zelf ook een redelijk drastische switch gemaakt. Soms heb ik spijt van mijn studie en van mijn eerste carrierekeuzes maar ik probeer toch te blijven vertrouwen op dat ik die keuzes maakte op basis van de kennis die ik toen had. Als je niet met tegenzin naar je werk gaat en voldoening haalt uit je werk is dat al heel goed, leg de lat ook niet te hoog voor jezelf (“ik moet hiermee om kunnen gaan”). Ik heb geloof ik wel eens gelezen dat je ook heel belangrijk/zwaar werk doet, dus het lijkt me niet gek dat je die luchtigheid nodig hebt. Misschien kun je het eens proberen te bespreken met een collega of iemand die in hetzelfde veld werkt hoe zij omgaan met die druk en emoties?
Je kunt altijd stoppen met je werk en iets anders gaan doen. Hou jezelf dat voor, dan voel je je misschien minder benauwd! De wetenschap dat stoppen een optie is kan echt wat druk wegnemen.

1 like