Stel je persoonlijke vraag #6

Ik begrijp je standpunt, maar om even een ander uitgangspunt te geven: juist omdat de partij waarop je stemt zoveel zegt over jou als mens, vind ik het ook zo enorm persoonlijk en niet iets wat ik altijd deel. Juist over de dingen die me het meest aan het hart liggen, vind ik het het lastigst als mensen kritiek hebben of negatief reageren, juist omdat het voor mij zo belangrijk is en ik me veel kwetsbaarder voel als ik me daarin blootgeef. Dat voelt veel meer als kritiek op mij als persoon dan als het over dingen gaat die ik minder belangrijk vind.

(Hier op het forum heb ik daar trouwens minder problemen mee, omdat ik wel het gevoel heb dat een verschillende mening hier wel geaccepteerd wordt, zolang die op feiten gebaseerd is en daar hecht ik zelf ook veel belang aan. En ook omdat ik het fijn vind om hier bij te leren en discussies te volgen, terwijl meningen van random leden me niet zoveel uitmaken. IRL vind ik het heel lastig om me op die manier kwetsbaar op te stellen bij mensen die belangrijk zijn in mijn leven, omdat ik dus vroeger ook heel vaak ben afgerekend op m’n meningen, maar dat maakt niet dat ik er minder achter sta.)

3 likes

Ik woon in een bemeubelde kamer en heb eigenlijk niets van eigen meubels of decoratie :stuck_out_tongue: (ja, een simpele boekenkast en een houten beeldje van een dansend koppel, that’s it).

Wat vinden jullie van Spinazie Boursin (diepvries)?

  • Dit is het voedsel van de Goden
  • Wel lekker
  • Mwah
  • Optyfen met die rommel

0 stemmers

Ik pak een nieuwe rol en zet die neer in de wasbak (we gebruiken de kraan niet)

2 likes

Ik zeg niet dst mijn gedrag dan braaf is, dat heb je mij geen enkele keer horen zeggen. Maar zo probeer ik die mensen op hun plek te zetten. En als je zo fucking hard aan komt rijden ben je imho wel 10000000x asocialer dan ik die nog even links blijft om die klootzak te sarren. We wonen niet in Duitsland waar het gewoon is dat er op de linkerbaan 180 gereden wordt en je mag verwachten dat mensen je daar meteen plek voor geven :slight_smile:
Daarbij, ik rijd vrijwel alleen in de spits en dan is een snelheid van 140/145 linkerbaan genoeg om constant auto’s/vrachtwagens in te halen. Zwabberen op de weg is ook niet veilig.

2 likes

Ik kwam laatst bij iemand in huis die bijna elke vierkante centimeter van haar muren met ’ een leuk spreukje’ had bekleed. Toen was ik aardig judgemental.

Edit: ik heb er toen zelfs foto’s van gemaakt - maar ik kan ze niet meer vinden.

5 likes

Appelstroop

2 likes

Ik vind het soms gewoon leuk om met iemand te racen. Vooral bij een stoplicht! Hoeft niet altijd vijandig te zijn. Doen mensen ook voor de lol

4 likes

Haha ja dat doe ik ook! Laatst gewonnen van een Tesla, dus die zal wel een lege batterij hebben gehad :sweat_smile:

2 likes

Het Eurovisiesongfestival

  • Boeit me geen hol
  • Vind ik geweldig!
  • Wel leuk om een paar minuten te kijken

0 stemmers

Dit klinkt vast heel politiek correct weer, maar ik vind het, juist omdat ik zelf (hier op het forum maar ook daar buiten) best wel heel fel kan zijn over een aantal onderwerpen die je noemt, wel heel belangrijk om dit te zeggen.

Ik heb nu alleen ‘Vliegen ĂŒberhaupt’ aangeklikt omdat dat de enige optie is waar je bepaald gedrag noemt in plaats van de mensen die het uitvoeren. Het onderscheid tussen neerkijken op bepaald gedrag en op de mens zelf die dat gedrag uitvoert vind ik best groot.

Ik kijk zeker neer op het eten van vlees / dierlijke producten en vliegen, omdat het andere mensen, dieren en het milieu simpelweg schaadt. Maar het feit dat ik me op dit ene vlak beter gedraag dan iemand anders maakt nog niet dat ik als totaal persoon een beter mens ben of het recht zou hebben om op die ander neer te kijken.

1 like

Ik kijk juist neer op mensen die na hun studententijd nooit een borrel teveel op hebben gehad. :sob: Nee gekheid natuurlijk maar ik vind het wel jammer als iemand een geheelonthouder is. Ik denk dat dit een biecht is.

10 likes

Sorry, even een heel korte reactie want ik moet echt opstaan en naar mijn werk, maar dit vind ik een goed punt! Ik weet niet of dit ook de overweging was van de mensen over wie we het nu hebben, maar dat kan natuurlijk wel en daar had ik nog niet direct aan gedacht.

1 like

Want? Die hebben dan nooit plezier?

11 likes

Nee, ik vind het leuk om samen wijnen en speciaalbier uit te proberen. En ook bij het eten vaak een toevoeging.

Ik vind ‘neerkijken op’ zo heftig, als het nou ‘word lichtelijk tot zeer verdrietig van’ was geweest had ik alles aangeklikt (behalve de harddrugs en het dronken worden).

8 likes

Doen jullie tijdens het opmaken blush op jullie neus?

  • Ja
  • Nee
  • Soms
  • WTF?

0 stemmers

Ja. Dit ben ik. Ook al zonder blush.

3 likes

Ik ben het nu
 Ughh

@Tom_Riddle en ja als iemand dus niet drinkt kan dat niet :sweat_smile:. Was laatst nog in een kroeg met honderden biersoorten en ik ging samen met een vriend van alles uitproberen en in je eentje doe je dat niet. Maar je moet mijn opmerking natuurlijk met een korreltje zout nemen.