Stel je persoonlijke vraag #6

Appelstroop! :grimacing:

Het enige wat ik hier vervelend aan vind, is dat ik altijd zorg dat ik lekkers te drinken (wel/niet alcoholisch) in huis heb gehaald en dat mensen dan de hele avond kraanwater drinken. Dan denk ik, ik heb juist allemaal lekkere dingen, kies daar dan uit!

Maar goed, uiteindelijk is er dan meer voor mij over en moet het me ook niet uitmaken. Maar toch vind ik dat dan een soort van jammer, omdat ik ze juist ook andere dingen kan aanbieden. Ik snap wel dat ik niet voor een ander kan bepalen wat diegene lekker vindt, maar ik vind het zo saai om dan kraanwater te drinken.

Loop maar eens een weekje mee. Sorry hoor, maar dit slaat werkelijk nergens op.

1 like

Het was sarcastisch obviously

1 like

Kraanwater drinken doet dan gewoon af aan de sfeer bij zo’n etentje vind ik.

Dat lees ik er niet in, kan dus aan mij liggen… maar die opmerkingen krijg ik als leraar continu en ik werk me te pletter. Dus vandaar mijn reactie, ben er echt helemaal klaar mee.

Excuses als het sarcastisch bedoeld is.

3 likes

Altijd! Maar hangt denk ik een beetje van het soort blush af. Die van mij is een soort peach/highlighter en vind het wel mooier staan als ik een beetje van mijn neus meeneem

Casestudy:

Ik pas altijd op, op vrijdag, van 12-18. Super chill dus. Nu krijg ik net een appje van de moeder over dat de kindjes met een ander meegaan en dan ik pas om 15u bij hun hoef te zijn. En ze zegt erbij dat ze me wel gewoon de hele dag betaald. Maar nu wil ze ook dat ik boodschappen doen, het is een klein lijstje met 6 á 7 dingen van om en nabij 10 euro. Die ga ik zelf pinnen want dan kan ik op weg daarheen boodschappen doen en hoef ik niet heen en weer om eerst die pinpas op te halen. En de moeder zegt: stuur dan maar een tikkie. Maar nu voel ik me een beetje schuldig. Ik krijg al 3 uur betaald zonder te werken (37.50!) en ga dan ook nog de boodschappen declareren. Wat zouden jullie doen:

  • Tikkie sturen van 80 euro (75 voor oppassen, 5 voor boodschappen, rest krijgt ze cadeau)
  • Tikkie sturen voor alleen het oppassen
  • Tikkie sturen voor het oppassen + volledige bedrag van de boodschappen
  • Anders, nl…

0 stemmers

Waarom schuldig? Ze zegt toch zelf dat ze je voor de hele dag betaalt? (Zou ik ook doen, want het zijn toch uurtjes waar je op rekent). En het is toch raar als jij hun boodschappen betaalt? Het zijn hun spullen.

Zou me er écht niet druk om maken hoor. Het is je werkgever en jij bent geen liefdadigheidsinstelling. Plat gezegd.

4 likes

Ja ik weet niet, ik krijg altijd meer van ze dan ik ‘verdien’ want ze zijn eigenlijk altijd voor zessen thuis enzo. Voel me een beetje raar om dan zo dat geld zomaar aan te nemen. Vorige week van 1 tot 5 opgepast en ook volle bedrag gekregen.

Als ze het niet wilden geven, zouden ze het niet geven. Ze gunnen het je blijkbaar en je hebt eerder afgesproken dat je gewoon een vast aantal uren oppast. Dat zij er een paar uur vanaf halen kan jij niks aan doen. Ik denk dat zij ook zo redeneren.

4 likes

Gewoon alles aannemen en tikkie sturen en niet zo moeilijk doen verder. Ze biedt het toch zelf aan, als ze er anders over denkt had ze dat maar niet moeten doen.
(chill wel trouwens dat ze je uitbetalen voor die uren, ik moet/mag wel eens een uurtje later komen en dan krijg ik niet het originele bedrag ofzo).
edit: oh en chill tarief krijg je, heb jij dat zelf zo gebracht of stelden zij dat voor?

2 likes

Nou dat is heel chill gegaan. Het zijn buren van mijn tante en die had gehoord dat ze een nieuwe oppas zochten dus die had mijn naam genoemd. En meteen erbij gezegd dat ik altijd 15 euro per uur vraag. Wat niet zo is, ik kreeg altijd gewoon tientje. Maar toen ging ik met een iets sterkere onderhandelingspositie het gesprek in en zijn we op 12.5 uitgekomen. En nu heb ik via hun een ander adres waar ik hetzelfde krijg hahah. Maar op zich vind ik mezelf ( en alle oppassen van mijn leeftijd met mijn ervaring) dat ook gewoon waard dus graag of niet.

5 likes

In zulke gevallen doe ik dan meer mijn best op het huis netjes achterlaten. Vaatwasser uitruimen of andere klusjes waar ik normaal dan minder focus op heb @Banananana

4 likes

Weet niet of dat dan in de vorm van geld moet zijn eerlijk gezegd. Maar wat @ellegirltalk zegt vind ik wel een goede! Gewoon een extra klusje doen.

Nouja dit is precies mijn overweging dus. Ik vind het heel lief (en terecht ook wel) dat ze me voor de hele dag uitbetaalt maar vind dat ik daar ook wel iets voor terug kan doen.

@ellegirltalk Ja dit doe ik inderdaad ook vaak, omdat ik van hun ook zo vaak iets extra’s krijg.

1 like

Hahaha shit deze is niet anoniem

9 likes

Anonieme polls zijn dus onbetrouwbaar ?:sweat_smile:

1 like

Alleen maar als ik zeker weet dat het niet alleen aan mezelf ligt - dus diegene echt de werksfeer verpest.

Nee anoniem lijkt me betrouwbaarder. Maar ik heb mn stem niet veranderd :sunglasses:

1 like