Droge aardappels zijn lekker, maar ik eet ze altijd met jus!
Soms jus uit een pakje, meestal jus van het vlees. Ik heb een tijd met een eerdere vriendin gesport en ik at op die dagen bij haar ouders mee, zij hadden nooit jus en dus droge aardappels. Ik kan het nu wel eten, mijn vriend neemt trouwens ook nooit jus, is hij van huis uit ook niet gewend!
Ik maak zelf nooit agv want mijn vriend houdt er niet van en ik probeer zo veel mogelijk vegetarisch te eten, maar ik vind het stiekem best lekker dus als ik bij m’n ouders blijf eten maakt m’n moeder het meestal. Als ik het vlees mag kiezen kies ik altijd gehaktballen, want die geven de beste jus.
Vroeger at ik gekookte aardappelen of met een grote hoeveelheid appelmoes óf met een dikke laag boter en zout. Niet te vreten anders.
Met een saus of met wat boter en zout of crème fraiche.
Met fritessaus gebakken aardappels en zoete aardappel ook
Appelmoes 4 life
Ik ben dit jaar begonnen met het bijhouden van een dagboek, nu heb ik alleen uit gemak en tijdbesparing een hoop dingen in een word bestand getypt maar nu heb ik bijna 10.000 woorden die ik nog moet overschrijven. Zal ik…
- Toch alles overschrijven, ook al duurt dat heel lang
- De pagina’s uitprinten en inplakken (wel lelijker)
0 stemmers
Wat vinden jullie van draaiorgels incl. de mannen die op de maat meedeinen met hun geldpotje?
- Muziek uit de hel. Weg ermee!
- Mwa, heeft wel wat.
- Fantastisch, cultureel Hollandsch erfgoed.
- Geen mening
0 stemmers
En van mensen die meezingen in een winkel?
- Vreselijk tenenkrommend
- Ligt eraan wie er mee zingt
- Heerlijk, zorgt voor meer gezelligheid
- Geen mening
0 stemmers
Niet per sé vervelend. Mijn opa fluit altijd en ik herken dat altijd meteen. Als ik dat hoor weet ik meteen dat hij aan komt lopen. Had dat laatst op het werk. Hij kwam even langs en ik hoorde door al het harde gepraat van mijn collega’s, zijn fluiten en toen zei ik al; oh dat is mijn opa!
Ik heb een collega die altijd gaat fluiten als ze het ergens niet mee eens is of zich ergens aan irriteert. Ik vond fluiters als irritant, maar sinds ik haar ken gaan mijn nekharen echt overeind staan als ik gefluit hoor van wie dan ook.
Draaioorgels zijn echt de hel voor mij. Toen ik in een winkel werkte stond er een elke zaterdag een uur lang voor de winkel en je hoorde niks anders meer dan dat. Kon amper mensen verstaan, geen eigen muziek meer draaien. Zo ontzettend kut.
Ja maar dit dus: als ie voor de winkel staat waarin ik sta/ werk/ langer dan 5 minuten ben dan is het schijtirritant. Maar als ik er langs loop, zonnetje schijnt, vrolijke mensen, blabla, dan denk ik ‘joh, prima, NMSMVPE.’
Bloed onder mijn nagels. Waarom weet ik niet. Maar ik word er altijd zo enorm agressief van.
Over fluiten gesproken, normaal fluiten lukt me prima. Alleen ik doe het nooit maar fluiten op m’n vingers wat ik altijd graag wilde, dat kan ik dus echt niet. Kun jij fluiten op je vingers?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik doe mijn oren echt dicht als ik langs een draaiorgel moet en sprint er zowat voorbij.
Ik hoor trouwens nooit mensen zingen in een winkel? Bedoel je mensen die met hun muziek mee zingen of echt muzikanten?
Dit is echt zoiets dat ik nog wil leren voor ik het loodje leg.
Niet super mooi of goed ofzo mijn broer kan meefluiten met muziek en vond dat vroeger altijd wel iets gezelligs en bewonderingswaardigs hebben.
Je moet de binnenkant van je lippen een beetje nat maken en echt een tuitje met je mond vormen.
Dat fluiten met de vingers wilde ik altijd graag kunnen omdat je dan heel goed “FIETFIEUW” kon doen. :’)
Nu ben ik weer tutorials aan het opzoeken in de hoop dat het nu wél eindelijk lukt