Stel je persoonlijke vraag #6

Haha dit is zo herkenbaar. Ik had gewoon zin in die yoghurt, maar ik ga nu niet meer naar de supermarkt om een nieuwe beker te halen, dus ja, dan moet je wat.

Ik at hiervoor trouwens een zak spinazie van 2 weken oud en champignons die hier en daar wat plekjes hadden. Naar mijn idee krijg je er ook een sterkere maag van om eens in de zoveel tijd iets te eten wat niet helemaal meer goed is, mijn maag kan heel veel hebben :woman_shrugging:

3 likes

Ik hou van bananen maar kan ze alleen eten als ik met een mes stukjes eraf snij, een banaan afhappen maakt me misselijk…

1 like

Nee joh, niet weggooien! Yoghurt is echt nog maanden na de datum goed!

2 likes

Yoghurt is al verrot van zichzelf

15 likes

Ik was altijd van gewoon kijken, ruiken en proeven. Was dat goed dan at ik het gewoon op. Maar ik moet vanwege een ziekte tegenwoordig vrij heftige immunosuppressiva slikken, waardoor ik vaak diarree en andere klachten heb. Nu ben ik veel stricter geworden op de houdbaarheidsdatum van eten. En voel ik me erg schuldig als ik iets weggooi.

1 like

Hm, ik heb nog nooit voedselvergiftiging gehad. Maar volgens mij krijg je dat eerder doordat eten besmet is met een bepaalde bacterie, niet omdat het niet meer houdbaar is, dacht ik. Al vergroot niet-meer-houdbaarheid waarschijnlijk wel de kans op bacterieƫn??

@Huismus zo’n beker is niet zo heel groot, dus waarschijnlijk is het na morgen ook op, hoor. Ik dacht juist dat yoghurt ook redelijk snel over de datum gaat, net zoals melk. Dat zou ik niet zo snel drinken/gebruiken als het een week over datum is (ik drink eigenlijk uberhaupt geen melk).

1 like

Hahhahaha zoveel haat

Yoghurt en kwark etc kun je echt nog weken na de houdbaarheidsdatum eten.

Ik snap niet dat dit onderwerp zo vaak terugkomt op het forum. Ook meerdere keren per week dat mensen vragen of ze iets nog kunnen eten. Weten wij veel? Gebruik gewoon je verstand. En 9 vd 10x kan het nog prima gegeten worden. Ik heb echt een hekel aan voedselverspilling.

(Dit is overigens niet een reactie op jou maar in het algemeen)

36 likes

ik ben een groene bananen fan en ik ben niet bang om daar voor uit te komen

12 likes

Heb jij iets speciaals gekocht met je eerste ā€œgrote mensen loonā€

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ik vind met elk loon wel weer een reden om er iets speciaals mee te doen

64 likes

Niet op die manier hahaha :heart: yoghurt, maar het is wel eigenlijk rot :rofl:

Nee, wel van mn 1e keer 13e maand

• 's Morgens
  • 's Ochtends

0 stemmers

Hoeveel geld?

1 like

Slaap je op de grond of in een bed?
Of slaap je niet :no_mouth:

1 like

Tam of wild?

NEE
NEE
NEE

Oh wacht zie poll

1 like

Als ze niet giftig zijn heb ik daar geen problemen mee. Sterker nog ik vind slangen en grote spinnen fijner dan een muis :smiley:

2 likes

Ik ben echt verbaasd over deze uitslagen. Een boos varken lijkt me echt veel gevaarlijker dan een spin?

6 likes