Stel je persoonlijke vraag #6

Maar je ouders hebben je waarschijnlijk wel weer andere dingen geleerd die een wiskundige en natuurkundige je niet hadden geleerd, toch?
Mijn ouders hebben ook niet gestudeerd en soms was dat lastig met huiswerk of praktische dingen op de universiteit, maar aan de andere kant heb ik megaveel meegekregen over elektrotechniek en programmeren en allemaal andere zaken waar andere studenten dan weer nog nooit van gehoord hadden.

3 likes

Bestel vaak wat ik zelf lekker vind, als iemand er ook van wilt eten: prima. Dan bestel ik het opnieuw de volgende ronde als ik er nog trek in heb.

18 likes

Kaak, geen aanrader

1 like

Mijn ouders hebben me niet per se inhoudelijke dingen geleerd, maar wel zeker een werkhouding en een gevoel van zelfredzaamheid, en dat is me veel waard. Toen ik jonger was, was ik weleens jaloers op klasgenoten of studiegenoten die in mijn ogen ‘intellectuele’ ouders hadden en thuis allemaal discussies hadden. Ik vind dat inmiddels een zooitje gebakken lucht. Nu vind ik dat mijn jongere zelf mijn ouders tekort deed. Ik kan misschien mijn academische publicaties ofzo niet met ze delen maar ja, hoe belangrijk is dat ook. Het is ook niet zo dat ik veel verstand heb van het werk dat zij doen, het is allemaal maar werk. Ik kan wel klagen over mijn familie en dat ze mijn werk niet snappen, maar wat weet ik goed beschouwd nou van hun banen?

Ik merk nu ik verder kom in mijn carriere dat ik veel meer van ze heb geleerd dan ik ze ooit toegerekend heb. Ze kunnen ook trots op me zijn zonder de ins en outs van mijn werk te begrijpen, en ik vind het schaamtevol als ik terugdenk aan een tijd dat ik eigenlijk best op ze neerkeek. (zo noemde ik dat toen niet maar ik denk achteraf dat ik, met mijn indertijd nieuw gevonden ~universitaire opleiding~ en ~mijn ouders snappen me niet~ dat wel deed)

18 likes

Ik bestel in overleg met anderen en als iemand iets specifieks voor zichzelf heeft besteld dan vraag ik of ik daar wat van mag.

1 like

Gebruiken jullie een primer onder foundation?

  • Ja, altijd wanneer je foundation draagt (dus ook dagelijks als je iedere dag foundation draagt)
  • Alleen bij speciale gelegenheden of met uitgaan zodat alles beter blijft zitten en je er flawless uit wil zien
  • Nooit

0 stemmers

Ik bestel dingen en daar wil ik ook sowieso een deel van, maar anderen mogen daar ook van eten. Als er iets op tafel staat dat ik niet heb besteld, dan vraag ik wie het heeft besteld zodat diegene sowieso krijgt en van het restant pak ik dan wel gewoon.
Edit: stel me wel bescheiden op, zou niet snel roepen “hù ik heb dit en dat besteld dus geef hier dat bakje”. Maar ik houd wel goed in de gaten waar het gerechtje is :’)

7 likes

Samba saus van Calvé!

Het is zeker niet mijn bedoeling om iemand zich te laten schamen! Maar ik werk nu al een tijdje in het hoger onderwijs, en ik ben het ook wat gaan relativeren. Je leert er hopelijk veel en in het beste geval is het goed voor je persoonlijke ontwikkeling. Maar er zijn veel soorten kennis en we hebben het allemaal nodig in onze samenleving. Mijn ouders zijn zeker niet dom en in veel dingen veel beter dan ik. Als ik terugdenk aan mijn calimero-verhalen over ‘mijn ouders zijn niet intellectueel’ van mijn begin 20er jaren denk ik KIND, wat denk je wel niet hahahaha.

1 like

Te vaak mijn kaak.

1 like

Wat vind jij van een zwarte lange legging als het gedragen op een panty-manier (dus met een jurkje/rokje eroverheen dat ten minste je kont bedekt)?

Edit: sorry ik had duidelijker moeten zijn, wat ik bedoelde was dat je ook echt ziet dat het een legging is, dus gecombineerd met lage/open schoenen en dat je een stukje enkel ziet

  • Niks mis mee en draag het ook
  • Niks mis mee maar draag het niet
  • Niet mooi
  • Ik draag nooit jurkjes/rokjes

0 stemmers

Want er wordt dus vaak over leggings gezegd dat het lelijk is en niet meer kan etc., maar in die context die ik beschreef zie ik niet wat er mis mee is haha.
Misschien gaat dat dan ook meer over witte leggings of mensen die leggings als broek dragen (disclaimer: iedereen moet natuurlijk gewoon dragen wat die zelf wil)

Ik bestel het liefst voor mezelf en eet dat ook op. Maar als ik bij sushi 5 dingen tegelijk bestel vergeet ik ook nog wel eens wat ik besteld heb, dus dat eet ik een beetje op de gok en in overleg met de rest

2 likes

Met lage schoenen vind ik het niet zo omdat je dan zo’n randje enkel ziet, maar met hogere schoenen ziet het er gewoon uit als een dikke panty of maillot en die draag ik ook đŸ€·

Edit: wat @Dombo zegt dus haha

1 like

Niet mooi. Ik vind zwarte panty’s met veel denier ook niet mooi. Soort maillot-idee en vind dat voor kleuters.
Maar verder moet iemand zelf weten wat hij draagt. Ook een witte legging.

5 likes

Nee maar ik draag het ook juist als ik sandaaltjes oid aan wil maar blote benen nog niet kan qua weer!
Als ik laarsjes aan heb doe ik idd gewoon panty want die krijg je ook makkelijker in je schoen

@Dazed ik vind dat randje enkel juist leuk :sweat_smile: maakt je outfit net wat lente-achtiger ofzo

@ellegirltalk ooh die draag ik ook :see_no_evil: en heb zelfs een paar echte maillots. Maar inderdaad, dat zeker!

1 like

Zoals the Beatles in 1969 al zeiden; “Her majesty is a pretty nice girl, but she doesn’t have a lot to say.”.

3 likes

Mijn kaak. Maar bewust, door de kaakchirurg.

Heb nog nooit per ongeluk een bot gebroken door een ongeluk (zou bij mij ook eerder door onhandigheid zijn als ik wat zou breken denk ik, het is een wonder dat het nog nooit gebeurd is eigenlijk).

2 likes

Ik vind een panty mooier, maar ik ben echt een koukleum dus dan doe ik liever een dikke panty of legging aan.

Oke mijn excuses ik heb het niet helemaal duidelijk verwoord volgens mij, wat ik bedoelde was dat je ook echt ziet dat het een legging is, dus gecombineerd met sneakers/loafers/ballerina’s/sandaaltjes etc. (dat je dus een stukje enkel ziet)

Bij mij wisselt het of ik met een grote of kleine groep ben. Meestal eet ik sushi met zn twee en dan bestellen we allebei wat we lekker vinden en dan delen we alles waar meer dan een van is. Met een grote groep verdelen we beter wat van wie is, maar als er gedeeld kan worden, mag er altijd wel van gepakt worden.

1 like