Stel je persoonlijke vraag #60

heb jij een gezonde relatie met je lichaam en eten? openbaar

• ja
  • eerder wel dan niet
  • eerder niet dan wel
  • nee

0 stemmers

en nu anoniem

• ja
  • eerder wel dan niet
  • eerder niet dan wel
  • nee

0 stemmers

1 like

en @Mrs.Fraser Bruce Springsteen en Nick Cave omdat mijn vader dit altijd loeihard opzette als hij weer eens teveel gedronken had, die muziek gaat echt door merg en been bij mij (en niet op een postieve manier :-D) Ik weet dat veel mensen hun muziek fantastisch vinden en ik kan dit objectief ook begrijpen maar er zit een te grote lading op.

De rest gewoon omdat ik niet van hun stemgeluid hou, Ed Sheeran-ban heeft ook niets te maken met de ophef van de afgelopen dagen, hij wordt al jaren verbannen bij mij

5 likes

Haha

En ah ja ik snap dat je die muziek vanwege de lading die eraan hangt hebt geblokkeerd.

1 like

Bij mij ook en ik heb er nieteens zo’n nare herinnering aan :skull: Vind het echt helemaal niks

Is het meer dan 5 jaar geleden dat er foto’s werden gemaakt van je gebit?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik dacht de laatste keer, moeten ze niet een keer weer foto’s maken? Maar ik zou ook niet weten waarom eigenlijk.

De richtlijn zegt:

Intra-orale bitewings vanaf 4-6 jaar, als approximale vlakken niet visueel te beoordelen zijn:

• Eens per jaar bij verhoogd cariĂ«srisico, in uitzonderingsgevallen eens per half jaar
  • Eens per 2 jaar bij gemiddeld cariĂ«srisico
  • Eens per 3 tot 5 jaar bij verlaagd cariĂ«srisico

Dus als je tanden hebt die uit elkaar staan waardoor je alle kanten goed kan beoordelen hoeft het nooit, maar dat heeft vrijwel niemand.

1 like

Volgens mij kijken ze ook of je een tandartsverzekering hebt en als dat zo is, moet het vaker :clown_face:

8 likes

Ik gun jullie echt fijnere tandartsen! Ook die mensen van de discussie van laatst hier die onverwacht extra betalen voor vanalles.
Mocht je in Nijmegen een tandarts zoeken heb ik wel een aanrader :+1:

6 likes

Hebben jullie al wat extra hulp? Naar de praktijkondersteuner is bijvoorbeeld heel laagdrempelig en kan al wel wat druk wegnemen. Er zijn er vast die ook Engels kunnen.

1 like

Ja ik ben na gisteren ook eens gaan kijken naar wat voor bedrijf mijn tandarts eigenlijk is (private equity met de eigenaar in de Quote 500) en meteen op zoek gegaan naar een normale tandarts :clown_face:

Klein verzet, shop locally voor je tandarts!!

22 likes

Helpt echt hoor. Ik ben een paar jaar geleden overgestapt naar een kleine praktijk die in het van het huis van de tandarts zat. Hele hartelijke sfeer, ze maakt een praatje, licht toe wat er moet gebeuren, waarom, hoe urgent en wat dat kost. Kreeg laatst zelfs een mail dat ze eind van de dag de administratie bekeek en zag dat ze me teveel gefactureerd had.

Bij de vorige heb ik in een jaar voor duizend euro aan gaatjes laten vullen en toen ze mijn dossier bekeek en voor het eerst in mijn mond keek zei ze; “oh, ik had iets heel ergs verwacht”.

5 likes

Ja het stomme is dat ik mijn hele jeugd en vroege twintiger jaren bij zo’n tandarts zat (die ik ook alleen ken als ‘Sander’) maar ja verhuizingen en twintiger zijn en gewoon maar iets zoeken waar je je meteen kan inschrijven. Ik zit nu al jaren bij anonieme dure ketens.

Ik heb nu een tandarts gevonden die heel erg gelooft in klassieke muziek tijdens de behandeling ?? maar ja wel duidelijk een zelfstandige familiepraktijk dus hahaha. Heb me meteen aangemeld.

6 likes

Zolang ie maar gelooft in klassieke muziek als aanvulling en niet als vervanging van verdoving :pray:

2 likes

Klinkt top, ik was zonder mn twins naar de tandarts en dacht; this is great!!! Had er best klassieke muziek bij gewild.

3 likes

Omg ik ga hier even over bellen eerst hahahah

1 like

dit is even een algemene opmerking die ik voor het gemak hierop reageer voor het geval mensen dit niet weten: er zijn altijd studenten op de hogeschool in utrecht (en waarschijnlijk ook andere steden?) op zoek naar ‘modellen’ waarbij ze kunnen oefenen met gaatjes vullen. dan is het dus gratis en er kijkt altijd een tandarts mee. misschien een tip voor als mensen er financieel niet uitkomen met tandartsen oid

ik heb dat zelf wel eens gedaan omdat het zusje van een vriendin van me iemand nodig had en ik toch nog een gaatje had en dat was gewoon prima. duurt alleen iets langer dan bij de normale tandarts maar wel gratis en je helpt de studenten ermee.

7 likes

Ja, in Groningen kan dit ook!

Ik ben nog bij de praktijk uit m’n jeugd, helaas is de tandarts uit m’n jeugd recent met vroegpensioen gegaan om te gaan zeilen hahaha classic. Door haar wilde ik vroeger ook tandarts worden. Maar de praktijk is nog steeds okĂ© gelukkig.

In m’n studietijd heb ik een uitstapje naar een andere praktijk gemaakt. Mijn voortanden zijn ooit afgebroken door een val en ik moet de opvulling daarvan soms laten vervangen. Dat ging ik laten doen bij die studietijd tandarts, had die zónder overleg m’n voortanden langer gemaakt?! Want dat vond hij mooier staan?! Echt bizar, helaas was ik toen nog niet assertief genoeg om boos te worden
 Het ging nog irriteren ook, omdat m’n tanden nu opeens anders tegen m’n lip aanlagen. Heb het snel thuis weer laten aanpassen.

1 like

Volgens mij heeft dat hier echt superlange wachtlijsten omdat dat echt mega populair is

In Amsterdam deed ik dit ook, bij ACTA. Maar dat was echt een ding met afspraken, dus meer als een praktijk. Een afspraak duurde altijd wel 10x langer maar de rekening was ook een stuk lager.

3 likes

Ik die twee weken post partum zonder kinderen naar de supermarkt ging
IMG_8585

32 likes