Ik bedenk mij nu pas dat dit de situatie is van mijn jongste oudere zus, maar wij waren er al toen zij geadopteerd werd door mijn vader. Ze was 11 dus mocht niet zelf kiezen. Dus kozen ze voor haar mijn vaders achternaam, want dan had bijna iedereen dezelfde achternaam. Mijn oudste zus heeft mijn moeders achternaam gekozen. Resultaat 6 kinderen, 3 vaders maar 4 achternamen of strikgenomen zelfs 7 kinderen, 3 vaders en 5 achternamen. Ik vergeet steeds mijn derde zus omdat zij al ruim voor mijn geboorte overleden is. Mijn jongste zus vindt het nu allemaal gewoon oké want mijn vader is voor haar nu ook gewoon haar vader, maar ik weet wel dat ze er eerder anders over dacht en mijn moeders achternaam had gewild. Ze gebruikt nu haar biologische vaders naam en haar adoptievaders naam allemaal een beetje door elkaar afhankelijk van de situatie.
Kruyshaar
Mijn GOD na de derde keer eindelijk open gedaan, dacht inmiddels shit er moet iets aan de hand zijn. Maar nee het is kennelijk kinderpostzegel verkoopdag.
Heb een keer open gedaan, daarna werd er nog drie keer aangebeld
Heb niet meer open gedaan, kan het echt niet aan zoân ongemakkelijk kind voor je deur een heel verhaal laten doen terwijl je al weet dat je nee gaat zeggen.
Bij jullie?
- Ja ook
- Nee niet
- Ja ook veel
0 stemmers
Ik wil juist dat ze komen, maar hier komen ze nooit!
Zo als jullie de grens over gingen dan kijk de douane wel even gek op?
Een keer wel want toen nam mijn oudste zus mij mee naar Londen (waar ze zelf woont), maar ik was toen 14 volgens mij. Dus we mochten de grens niet over zonder toestemming van mijn ouders. Toen heb ik allemaal vragen moeten beantwoorden dat ze echt mijn zus was en dat we wisten waar we naartoe gingen. Hebben ze mijn vader ook nog gebeld om het allemaal te bevestigen en toen was het allemaal oké. Op de terugweg hadden we dan een formulier mee dat het op de heenweg allemaal al bevestigd was. Alleen ik denk niet per se dat dat anders was geweest als we dezelfde achternaam hadden gehad behalve dan dat het feit dat ze mijn zus was misschien al eerder aangenomen zou worden. Aan de andere kant komt een verschil van 17 en 18 jaar in leeftijd ook niet heel vaak voor denk ik.
Edit: Voor de rest vliegen we toch nooit van of naar dezelfde luchthaven want bijna iedereen woont niet in hetzelfde land als een andere broer of zus. Dus zou niet weten in welke situatie we magischerwijs allemaal in hetzelfde vliegtuig zouden zitten.
Hoe zie jij jezelf?
- Atheistisch
- Agnostisch
- Religieus
- Spiritueel
- Ik weet het niet
0 stemmers
âWij zijn ons breinâ
- Ja
- Nee
- Ik weet het niet
0 stemmers
Ik stuur met alle liefde de qr van mijn dochter, scheelt ons lopen haha
Ik vind het altijd lastig kiezen tussen atheĂŻst en agnost. Ik geloof niet in God, ik denk dat we een god bedenken omdat het zin en sturing geeft aan een leven dat alleen tot stand is gekomen door een hele lange reeks toevalligheden.
Maar wat weet ik nou, dus ik kan het ook fout hebben. En die disclaimer maakt me toch weer een beetje een agnost? Ik weet niks zeker.
Klinkt wel meer agnostisch als je het mij vraagt! Agnostisch gaat ook niet per se over een mogelijke god, maar ook iets âandersâ wat groter zou kunnen zijn dan wij en vooral dat we het inderdaad niet weten, als ik het goed begrijp
Ik noem mezelf een zoekende ![]()
Ik las recent âOp een andere planeet kunnen ze me reddenâ van Lieke Marsman en vond het mooie inspiratie
Ja, heb haar boek vorig jaar ook gelezen ![]()
Kom jij nog wel eens op YouTube?
- Nee vergaande glorie
- Ja
0 stemmers
Maar vroeger keek ik ook altijd op mijn telefoon maar dat gaat niet meer met al die reclamesđ op laptop heb ik adblock
Het is âvergane glorieâ, maar dat is YouTube absoluut niet. Het is anders dan vroeger maar het is juist beter geworden, er zitten echt mooie producties bij en ik leer er heel veel van.
Niet vergane glorie maar heb nooit naar YouTube gekeken dus nu ook niet.
Als je dan iets moet doen wat je nog nooit gedaan hebt en wat niemand je zo snel kan uitleggen, hoe leer je dat dan? Oprechte vraag, ik gebruik YouTube echt continu voor tutorials haha
Wat voor soort tutorials kijk je dan?
Ik bijvoorbeeld hoe je een fietsband kan plakken. Hoe je een lampje van de oven kan vervangen, zulke dingen.