Stel je persoonlijke vraag #60

Tiktok

Maar ik kijk ook nog youtube. Emma Wagemans en podcasts

2 likes

Ik voor breien en hoe je fitnessoefeningen correct moet uitvoeren.

2 likes

Ik gebruik het voor borduren, allerlei random documentaires, recepten, 1 podcast etc… Ja het kan ook op tiktok, nouja een docu niet maar ik heb zelf nooit gehoord dat youtube vergane glorie is. Misschien toen tiktok net hip werd maar dat is allang weer veranderd.

3 likes

Ze komen hier echt nooit voor kinderpostzegels. Maar goed met sint-maarten zie ik ook geen 1 kind hier. Zal wel komen omdat ik in de allerlaatste straat woon ofzo.

1 like

Echt van alles! Naaien, handwerken, klussen, hoe je apparaten (precies het model wat je hebt) kan onderhouden of repareren, tuinieren, hond trainen, koken, hoe je bepaalde dingen in Adobe of procreate kan doen etc etc. Als ik een idee heb, bijvoorbeeld zoiets als mijn fiets overspuiten in een andere kleur of mijn eigen keuken wrappen oid, dan kijk ik soms ook eerst tutorials om te kijken of ik het zie zitten om dat idee daadwerkelijk uit te voeren.

En ik zit helemaal in de hoek van slow life, hele trage vlogs. Dat is mijn vermaak om de tijd door te komen als ik heel erg moe en/of bijna overprikkeld ben.

YouTube is één van de weinige sociale media waar ik echt nog meerwaarde van inzie.

10 likes

Ik laatst hoe ik terplaatse de platte band van mn auto moest verwisselen bijvoorbeeld :sweat_smile:

3 likes

Ik vind het nog steeds heerlijk om vlogs (met name booktube) op de achtergrond aan te zetten. Ik heb zelf nooit op tiktok gezeten, maar volgens mij kun je daar geen filmpjes van 30+ minuten op zetten.

Ook staan de beste playlists op youtube, vooral als ik het vergelijk met spotify.

4 likes

Het is ook minder cringe/minder gen z gericht dan tiktok en veelzijdiger vind ik. Tijdens covid heb ik mn haren leren knippen via youtube.

1 like

Ohhh je hebt gelijk haha dat telde ik niet eens mee! Ik dacht meer aan docu’s of vlogs. Dat kijk ik nooit. Maar zeker wel tutorials of bijvoorbeeld een concert. En 180 keer de super bowl van Bad Bunny of Kendrick Lamar :grinning:

Dus ik zal m’n stem aanpassen.

4 likes

Ik heb zowel de zijspiegel als de batterij van mijn oude autootje vervangen met youtube en chat gpt.

Ik kijk veel commentary youtubers en comedians, op dezelfde manier als ik tv zou kijken.

Dat iets “vergane glorie” is, hangt helemaal af van je eigen bubbel. Ik zie op IG bijvoorbeeld heel vaak “wie the fuck is dit” onder video’s van Zara Larsson en ik denk dan HOE KAN JE HAAR NU NIE KENNE maar als hun algoritme volstaat met idk tips over crypto ofzo ja dan is het wel logisch dat je pas over Zara Larsson hoort bij die ene virale video waar ze tijdens het zingen in de lach schiet.

Best problematisch ook hé, dat we media consumeren binnen beperkte echo chambers, bepaald door algoritmes, en we dus zelden worden blootgesteld aan andere inzichten en meningen.

11 likes

Nog wel eens? Elke dag wel, of ik moet ergens op bezoek zijn.
Youtube heeft zo veel leuks en interessants en moois! Overal is een turtulio voor inderdaad. Van bloemetjes haken tot autobanden verwisselen. En van alles wat je op tv zou willen zien. Dat heb ik vrijwel volledig vervangen door youtube.

2 likes

Heb je de FAQ van dit forum ooit gelezen?

• Nee
  • Ja
  • Meer dan eens

0 stemmers

2 likes

ik zie dit ook vaak, alsof ze niet al 10+ jaar bekend is ook?? lush life??? hebben deze mensen nooit in 2015 in een winkel gelopen denk ik dan haha

5 likes

Maar sowieso die reacties altijd, ook bij Boulevard enzo ‘wie is dit?!’ zoek het zelf even op joh

5 likes

Haha grappig dat je dat een soort van vergeten was! Ik dacht al hoe kan dat nou!

@chiren wat de rest zegt, echt van alles! Heel fysieke dingen die fijn zijn als iemand het een keer voor doet. Alles in en om het huis. Fitness ook. Maar ik heb ook superveel video’s over investeren en allerlei dingen rond financiën gekeken. Van heel beginner tot nu veel diepgaander. Toen ik m’n Etsy shop opende heb ik ook veel gekeken. Je kunt echt alles vinden. Een gemis als je dat niet doet vind ik!

4 likes

ja echt zo boomer op facebook vind ik dat. ook als het hier gebeurt, zo’n domme reactie met ‘wie?’

6 likes

vallen er op jou werk vaak mensen uit? vanwege stress/werkdruk/burnout-achtige klachten bedoel ik

• ja regelmatig
  • ja af en toe
  • nee nooit

0 stemmers

Eigenlijk maar 1 (directe) collega en die vind ik ook niet geschikt voor dit werk dus ik hoop dat ze iets anders gaat zoeken maar dat verwacht ik niet. Ze huilt ook bijna iedere week wel een keer, inmiddels vind ik het niet meer zielig maar gewoon vermoeiend

4 likes

Ja ook op nieuwssites vaak in de comments. Maar ik vind het irritante eraan dat ze dan niet echt willen weten wie het is, maar laten blijken dat de mensen waarover het gaat niet belangrijk genoeg zijn om het nieuws te halen omdat de oude generatie ze niet kent.

6 likes

Zitten op meerdere en ik sluit niet uit dat het nog meer wordt

1 like