Ja ik heb 100 euro aangevraagd in m’n eigen buurtje! (wijkwens heet t bij ons) en 500€ in de wijk waar ik werk. Die laatste heb ik sowieso gekregen, die ander hoor ik maandag.
Dan mag ik toch nog wel iets missen ![]()
Ik woon in een zeer fanatieke straat. Altijd burendag, NLdoet, een kerstborrel, bbq in de zomer, toernooitjes bij het sportveldje.
I love kneuterigheid en ik heb er binnen een maand dat ik hier woonde vrienden door gemaakt in de straat!
Oh dat vind ik juist leuk haha.
Wat zou je erger vinden te ondergaan
Iemand schrijft en voert voor jou op, in een romantisch perspectief:
- Een gedicht
- Een lied
- Een rap
- Een spoken word performance
0 stemmers
9 van de 10x kunnen desbetreffende mensen niet zingen. Dat maakt het dubbel gênant.
Wij hebben met de straat een kas, elk jaar betaal je iets en daar wordt alles uit geregeld. Dus ook de buurtbarbecue en de oliebollen met kerst.
Hahaha fangirl23 was geweldig. En bij nomi!!! was ik euh betrokken.
Ik wist ze allemaal ![]()
Hahaha ik had even kortsluiting, ik dacht een kas om groente in te laten groeien, dacht al wat vet is dat, courgette uit eigen straat. Maar een kas met geld is ook handig haha
Het lied heb ik meegemaakt en ik wilde dood
Je weet niet hoe lang een liedje duurt voordat iemand waar je niet op bent op twee meter afstand met gitaar zijn hart melodieus voor je uitstort.
Ik vind “wij zijn ons brein” zo simpel saai reductionistisch en nutteloos
echt heel saai als een neurowetenschapper gaat vertellen dat bepaalde gevoelens of ervaringen “echt” zijn want we zien in het brein ook echt dit en dit stuk in je hersenen “oplichten”!!! Boeie
Ik vind die datum dus mega irritant, die valt altijd in het weekend als ik de verjaardag van mijn dochter wil vieren. Dan krijg ik te horen je kan hem toch op de andere dag zetten. Of dan komen we met zijn allen langs hi ha ho
Ik ook het lied maar ik vond het wel meevallen. Was ook jaren in de relatie, niet toen we pas aan het daten waren, dus dan heb je minder last van gêne.
Het voelde een beetje zoals wanneer mensen zingen voor je verjaardag. “ok
”
Voel jij wat voor het pacifisme in deze tijden van Europese militarisering?
- Ja
- Eerder wel dan niet
- Neutraal
- Eerder niet dan wel
- Nee
- Ik weet het niet
0 stemmers
Ik vind dit wel een lastige. Meer geld stoppen in wapens en leger verstoort de balans en zorgt voor meer dreiging op andere landen. Waarop zij ook weer (of meer) in gaan investeren in defensie. Waarop je dus min of meer een oorlog uitlokt. Dus ik zie dat niet echt als een oplossing.
Tegelijkertijd leven we al in een wereld met dreigingen en oorlogen. De fase van pacifisme zijn we dus al voorbij. Dus vind het ook naïef om te denken dat we geen defensie nodig hebben. Want als we het wel nodig blijken te hebben, omdat een land aanvalt, dan ben je eigenlijk al te laat.
Ik ben verder vrij links en zie ook vaak mensen op bijv. sociale media pleitten voor pacifisme. Maar ik vind dat vrij naïef eerlijk gezegd, omdat blijkbaar niet alles altijd op te lossen is met diplomatie. Ik wil niet zeggen dat je dan maar bommen moet gaan gooien. Maar op het moment dat je wordt aangevallen, is het handig als je jezelf kunt verdedigen.
Als iemand ons echt zou aanvallen, zouden we toch nooit ‘winnen’ denk ik. Dus voor mij voelt het dan eerder alsof de verzorgingsstaat (voor zover daar nog sprake van was) wordt afgebroken, het risico op oorlog toeneemt, klimaatverandering toeneemt, onze medeplichtigheid aan allerlei gruwelijkheden toeneemt en dat alles ten behoeve van de oorlogsindustrie en het zorgvuldig gecultiveerde gevoel dat we in een vage dreigende toekomst dan ‘tenminste nog iets kunnen doen.’
Haat haat haat het ook echt dat we Rutte meteen weer terug hebben gekregen in deze verschrikkelijke rol. Wat een monster is hij.
Wou dat er meer verzet was.
PS en WAAROM als je zo bang bent voor oorlog dan niet voluit inzetten op vrede, rechtvaardigheid, een menswaardig bestaan voor iedereen, het tegengaan van klimaatverandering. Zelfs op de fucking pabo weet iedereen dat preventief werken beter is. Maar nee lekker zoveel mogelijk olie op het vuur, fuck iedereen en dan te wapen want het zou onszelf eens raken.
Ff wat anders maar slaap jij met je haar
- Los
- Vast
- Dat wisselt
0 stemmers
Mijn haar is nu te kort anders deed ik vaak wel een knotje
Snap je gedachtengang zeker, in de context vind ik het tegelijkertijd ook ingewikkeld. Want hoe kijk je dan bijvoorbeeld naar Oekraïne en hen steunen qua wapens? Hoe reageer je dan als een soeverein land aangevallen wordt door een agressor? Ieder voor zich en allemaal aan het lot overlaten? En in hoeverre kun je preventief werken met agressieve narcistische dictators? Het liefst zou ik natuurlijk ook een wereld hebben waarin pacifisme zou werken, ik worstel ermee hoe ik erover denk, dus oprechte vragen
De eetclub op netflix is populair in het buitenland, alleen daar heet het: The perfect lie.
Vind je dit een goede vervangende titel?
- Ja
- Nee
- Ik weet het niet
0 stemmers