Bonnet
Ik heb laatst een lied gehad en ik vond het fantastisch (wilde het stiekem al heel lang). Maar mijn vriend is muzikant en zingt niet. Was instrumentaal. En we hebben dus ook al een tijd verkering. Als dit op de derde date was gebeurd had ik dat wel kut gevonden haha.
Hij heeft een tijdje met een gast in een band gespeeld die altijd dates meenam naar zijn concerten en dan steeds het zelfde nummer opdroeg aan een andere meid. Hardop ook, wijzend naar haar terwijl er een heel publiek keek ![]()
Natuurlijk is preventief altijd beter. Maar hoe ga je dan om met een land waar de diplomaten tot de nek aan toe in het regime zitten, of die geen diplomaten toelaten. Van Nazi Duitsland is inmiddels bekend dat de diplomaten actief meewerkten aan de holocaust bijvoorbeeld. Rusland zette in 2022 enorm veel Nederlandse diplomaten uit het land vanwege zogenaamde spionage.
En verder ben ik helemaal met je eens over de afbrokkeling van de verzorgingsstaat en dat vind ik ook niet goed. Maar komt dat enkel door militarisering? Of ook door decennia VVD beleid? Dat mensen daarop blijven stemmen snap ik niet, maar dat zullen vast de vermogenden zijn.
Verder vind ik het zorgelijk dat je Internationale Betrekkingen vergelijkt met de Pabo. Al zolang de mensheid over is gegaan op boerenbestaan (neolithische revolutie) zijn er oorlogen (want daarvoor was grondbezit niet echt een ding).
Ben verder wel benieuwd naar je standpunt, maar zie ook niet echt concrete oplossingen. Bijvoorbeeld inzetten op vrede, ja hoe dan?
Waar heb je die van? Ik heb er 2 maar die band glijdt steeds af, maarja een strakke band om je hoofd lijkt me tijdens het slapen ook weer niet fijn.
Een bonnet met bandjes die je kunt knopen.
Bij mij blijft ie altijd zitten. Al een tijdje niet meer gebruikt trouwens vanwege de hete zomer, maar kan het nu wel weer herintroduceren.
Pacifisme is niet hetzelfde als naïef en passief afwachten tot je aangevallen wordt en dan onvoorbereid zijn.
Snap dat het niet zwart wit hoeft te zijn, qua wat ik zie in de media voelt het (in mijn bubbel) wel wat zwart wit aan. Ik ben gewoon wel benieuwd hoe mensen die voor pacifisme pleiten vanuit linkse hoek dan wel concreet naar de situatie van de eu en oekraïne kijken bijvoorbeeld, want ik zie heel veel kritiek maar lees ook weinig alternatief of nuance. Als iemand leestips heeft, heel welkom
Over het algemeen is pacifisme wel anti-bewapening toch? Of hoe bedoel jij het?
Als je je verveelt, welke 3 dingen van dit rijtje doe je dan het vaakst?
- Social media
- Lezen (offline)
- Eten
- Koken/bakken
- Schoonmaken
- Wandelingetje
- Dingen kopen
- Contact met vrienden en familie opnemen
- Dating apps
- Naar een koffietentje
- Iets maken
- Opruimen
- Serie of film kijken
- Iets nieuws leren
- Sporten
- Spelletje spelen
- Puzzelboekje
- Andere hobby
- Niksen/dutje
- Lichaams/gezichtsverzorging
0 stemmers
Tegenwoordig nu weer ff een serie of film terwijl ik borduur want stel je voor dat een adhd’er’ te weinig prikkels heeft
ik merk dat dit wel goed voor mij werkt om de chaos in mn hoofd weg te krijgen.
Erger jij je ergaan dat je altijd wel IETS in het huishouden kan doen, de koelkast schoonmaken, de ramen van de binnenkant schoonmaken. Het is voor mij is nog non stop en ik heb niet eens kinderen.
- Ik erger mij daar niet aan
- Ja ik erger mij daar wel aan
0 stemmers
ohja heerlijk, ik haak ook graag iets heel simpels als ik een serie kijk. Gaat ook zo snel dan! Het allerliefst zou ik willen lezen en haken tegelijkertijd, maar ik heb te weinig handen daarvoor (audioboek doet 't 'm niet voor mij helaas)
Het ergerlijke aan schoonmaken is, dat.je.nooit.klaar.bent. Het wordt altijd weer vies en dan moet je het wèèr schoonmaken. En dat moet wel, want anders wordt het fucking ranzig
Dit is echte de derde ring van de hel
Spelletje spelen = op de Playstation
Nee idc om eerlijk te zijn. Ik wil natuurlijk wel een schoon huis als in: keuken, vloer, wc, etc. maar ramen lappen heb ik in de 1,5 jaar dat ik hier woon nog niet gedaan (en dat zie je). Ben ervan overtuigd dat het hele ding dat je pas mag ontspannen als het huiswerk gedaan is, een complot is tegen vrouwen. En ben ook te lui haha
Hebben jullie stiekem al zin in kerst (en oud en nieuw)?
- Ja
- Nee
- Rot op, het is september
0 stemmers
Dan zit ik in Nieuw-Zeeland dus ja ![]()
Verder vind ik de lichtjes in de stad in december ook altijd erg gezellig gewoon.
Echt nooit zin in
Vooral in oliebollen eigenlijk
Wees voorbereid op dat kiwi’s kerst op de camping of het strand vieren haha, de steden zijn uitgestorven. Wij wilden eens iets eten tijdens kerst in christchurch en alles was dicht op 1 restaurant na ![]()
Omg ja, volgende maand kan het weer. ![]()