We zijn bij familie dus dat scheelt, maar hoorde idd dat de meeste aan het kamperen zijn, want het is dan ook hun “grote vakantie”
Aseksueel
- Ben ik totaal niet
- Ben ik meer niet dan wel
- Ben ik meer wel dan niet
- Ben ik totaal
0 stemmers
Sorry zit in een fuik op insta haha en vroeg me af hoeveel mensen zich enigszins zo voelen
Ben ik zelf totaal niet maar als ik de keuze had lijkt het me ook best wel fijn misschien om a-seksueel te zijn. Gewoon het boeit je niet het zal wel. (Iig ik denk dan dat dat zo gaat).
ja is ook best chill vind ik om die reden, lijkt me irritant om mee bezig te zijn haha
alleen als jongere vond ik t wel irritant (al kende ik toen die term nog niet) omdat iedereen zooo erg met seks bezig was en het mij nooit boeide, ik deed het maar omdat ik een relatie had en dacht dat het hoorde. en nu is het alsnog soms gaar want bijna iedereen reageert met ‘ja dat dacht ik eerst ook maar je moet gewoon de juiste vinden
’. maar verder chill
Ik kon me vooral nooit identificeren met vriendinnen die dan zeiden: ik sta al zolang droog!!! Ik verlang wel naar romantiek, maar voel dus buiten een relatie niet die druk.
Nee ik vind het juist interessant. Ik wil niet een week zonder seks bijvoorbeeld. Maar ook niks buitensporig hoor. Heb je dan zelden tot nooit behoefte aan seks? Je hoeft hier uiteraard niet open over te zijn als je dat niet wil.
nee k denk er gewoon niet aan? het komt niet in me op haha
En aromaNtisch; dus dat je geen verliefdheid ervaart, maar (eventueel) wel seksuele gevoelens
- Ben ik helemaal niet
- Ben ik meer niet dan wel
- Ben ik meer wel dan niet
- Ben ik helemaal
- Ben zowel aseksueel als aromatisch
0 stemmers
Ik heb al een half jaar geen seks gehad (met andere)
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik heb de laatste 5 jaar zó weinig seks en vind dat ook wel prima. Meestal 1 keer per jaar/ anderhalf jaar en ben daar ook echt oke mee. Ik vind dat dus ook heel chill. Soms mis ik die spanning wel, maar het is ook weer gedoe en daar heb ik geen zin in.
Ik moet erg lachen om de autocorrectie die is toegepast ![]()
Ik ben niet aseksueel maar ik vind seks ook niet heel boeiend in periodes/in periodes wel, dus ik begrijp je wel deels. Soms heb ik echt heel lange periodes nul behoefte.
Heb het zelf met verliefdheid; dat ervaar ik totaal niet. Dacht altijd van dat zal vast nog komen maar ben nu al een tijdje dertiger en er is nog steeds nul romantisch gevoel. Dacht eerst nog misschien ben ik niet straight maar ook dat is het niet, ik ervaar gewoon echt helemaal geen romantische gevoelens en heb dat dus ook echt NUL keer gevoeld. Wel lust, maar niet dat m’n hart echt iets voelt voor iemand buiten platonische liefde.
Maar ook vrienden, op één na, snappen dat volgens niet want ze blijven maar vragen over daten etc, en ik zou gewoon echt niet weten wat ik dan moet met iemand? Het voelt voor mij echt compleet onnatuurlijk om romantisch of verliefd oid proberen te doen, het zit er echt niet in weet ik nu.
Edit: vind dit wel jammer trouwens, weet niet wat ik mis maar het moet wel vrij fantastisch zijn als je ziet wat mensen uit verliefdheid doen. Aan de andere kant is het ook wel veilig oid want ik ‘snap’ dus ook niet hoe mensen verblind door liefde kunnen zijn want ik heb dat niet
Ik ben wel aromantisch maar niet seksueel
O die poll kwam nog
![]()
Ik herken dit echt zo erg. Ben ook wel op dates gedaan, want dan wilde ik het toch nog een kans geven, en dan zat ik me echt alleen maar af te vragen wat ik daar in godsnaam deed.
Heb je dan wel dat je voor je ziet dat je ooit, op wat voor manier dan ook, je leven deelt met iemand of dat ook niet?
Ik deel m’n leven al met veel fijne mensen, het is niet alsof een romantische partner de enige optie is?
Ik denk oprecht dat ik met mijn beste vriendin een hechtere en diepere band heb dan genoeg mensen in een romantische relatie (nee niet iedereen nee). Ik voel me heel erg gezien (hahah buiten het date aspect dan bij sommige vrienden) en gewaardeerd in vriendschappen, laat ik het zo zeggen.
Ik zou ook echt prima mn leven kunnen delen met mn beste vriendin inderdaad. Nu is het zo dat ik toevallig toch zon mannelijk romantisch exemplaar op de kop heb getikt, maar dit is echt niet the only way.
dit vind ik zooo irritant omg. 1 vriendin vroeg wanneer het tijd is voor mijn ‘slut era’??? nooit???
Ik ben niet op zoek naar een relatie en dan heb ik het daar nét over gehad en dan zitten we in een restaurant en dan zegt iemand “zo we gaan even goed kijken of we een leuke man zien voor Zusje!”
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()